Eli Flatekval

Assistant Professor

Eli Flatekval

Contact

Telephone: 51831526

Email: eli.flatekval@uis.no

Room: HG O-237

Department

Faculty of Arts and Education

Department of Education and Sports Science

Publications

Vitenskapelige publikasjoner

Flatekval, Eli

(2016)

Barnefolklore som utgangspunkt for språk- og kulturarbeid. I: Barns flerkulturelle steder. Kulturskaping, retorikk og barnehageutvikling.

Universitetsforlaget.

ISBN 9788215026299.

s.84-100.

Flatekval, Eli

(2013)

Er det ønskelig og mulig å validere litterære habituser i barnehagen?. I: Vitskap og kunnskap i profesjonsutdanningane : essaysamling frå kurs i vitskapsteori og kunnskapsforståing ved Høgskolen Stord/Haugesund, H-2011/V-2012.

Høgskulen på Vestlandet.

s.110-129.

Bøker og kapitler

Flatekval, Eli

(2010)

Norsk & Svensk i danskundervisningen 5.-6.-klasse.

ISBN 9788791036224.

Flatekval, Eli

(1999)

Innledning. I: Forankring og fornying. Nordiske ungdomsromaner fram mot år 2000.

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 82-456-0592-1.

s.7-9.

Laberg, Steinar; Flatekval, Eli

(1995)

Skolen og den kommersielle kulturen - kollisjon og koalisjon : forbrukerundervisning med utgangspunkt i faget norsk : idehefte.

Høgskolen i Innlandet.

Formidling

Flatekval, Eli

(2018)

Når bildebøker tematiserer det å dele med andre En analyse av representasjoner av solidaritet med utgangspunkt i Lilie Chouliarakis bok The ironic spectator..

Critical Literacy, Ydalir;

2018-10-04 - 2018-10-05.

Flatekval, Eli

(2017)

Presentasjon av prosjektet barns flerkulturelle steder.

Forum for barnehagevitenskap;

2017-05-23.

Flatekval, Eli

(2017)

Kritikk av kritikk. En vurdering av kritikk rettet mot dialogisme.

Kritisk Literacy;

2017-02-17.

Flatekval, Eli

(2017)

50% seminar Ph.d-prosjektet tekstpraksiser i den flerkulturelle barnehagen.

50% seminar;

2017-08-18.

Flatekval, Eli

(2016)

Høytlesningspraksiser og litteraturpedagogiske diskurser i flerkulturelle barnehager.

Forum for barnehagevitenskap;

2016-05-24.

Flatekval, Eli

(2016)

Presentasjon av forskningsprosjektet tekstpraksiser i den flerkulturelle barnehagen.

Forum for barnehagevitenskap;

2016-05-24.