Joakim Evensen Hansen
Associate Professor

Contact
Telephone: 51833568
Email: joakim.e.hansen@uis.no
Room: OD B-24107
Department
Faculty of Arts and Education
National Centre for Reading Education and Research
Associate Professor
Telephone: 51833568
Email: joakim.e.hansen@uis.no
Room: OD B-24107
Department
Faculty of Arts and Education
National Centre for Reading Education and Research
Elnes, Magdalena; Hansen, Joakim Evensen; Lervåg, Arne Ola; Hatlevik, Ove Edvard; Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2024)
Verbal and non-verbal skills in early childhood: dimensionality, developmental trajectories, and gender differences.Frontiers in Psychology.
ISSN 1664-1078.
Volum 15.
Hansen, Joakim Evensen; Eliassen, Erik; Romøren, Anna Sara Hexeberg; Kleppe, Rasmus; Garmann, Nina Gram; Bjørnestad, Elisabeth
(2023)
Acquisition of the majority language in Norwegian ECEC: Relating language-learning environment in ECEC to expressive vocabulary.Nordisk barnehageforskning (NBF).
ISSN 1890-9167.
Volum 20.
Hefte 1.
s.56-76.
DOI: 10.23865/nbf.v20.293
Stangeland, Elisabeth Brekke; Hansen, Joakim Evensen
(2022)
Late talkers and language learning in Norwegian ECEC for children under three. I: Special Education in the Early Years : Perspectives on Policy and Practice in the Nordic Countries.Springer.
ISBN 978-3-030-91296-3.
s.185-197.
Hansen, Joakim Evensen; Broekhuizen, Martine Louise
(2020)
Quality of the Language-Learning Environment and Vocabulary Development in Early Childhood.Scandinavian Journal of Educational Research.
ISSN 0031-3831.
Hansen, Joakim Evensen; Alvestad, Marit
(2018)
Educational language practices described by preschool teachers in Norwegian kindergartens.European Early Childhood Education Research Journal.
ISSN 1350-293X.
Volum 26.
Hefte 1.
s.128-141.
Hansen, Joakim Evensen
(2018)
Characteristics of educational language practices observed in four toddler groups in Norwegian ECEC.International Journal of Early Years Education.
ISSN 0966-9760.
Flanger, Caroline
(2023)
Læreres vurdering av lesemotivasjon hos elever som strever med lesing.
Universitetet i Stavanger.
Hansen, Joakim Evensen
(2018)
Educational language practices and language development in Early Childhood Education and Care.
Universitetet i Stavanger.
ISBN 978-82-7644-810-8.
Hoel, Trude; Filbrandt, Elisabeth Rege; Mitchell, Monica Gundersen; Hansen, Joakim Evensen; Ofstad, Gunn Helen; Stangeland, Elisabeth Brekke
(2024)
Vi trenger et felles begrep for det å lese sammen med barn, på barnas premisser.
Utdanningsnytt.no.
Hansen, Joakim Evensen; Filbrandt, Elisabeth Rege
(2024)
Fagdag i Ringsaker 25. april 2024.
Fagdag i Rekomp samarbeid;
2024-04-25.
Filbrandt, Elisabeth Rege; Hansen, Joakim Evensen
(2024)
Fagdag i Ringsaker 2. oktober 2024.
Fagdag i Rekomp samarbeid;
2024-10-02 - 2025-10-02.
Hansen, Joakim Evensen; Stangeland, Elisabeth Brekke
(2023)
Target words in books -utvikling av en intervensjonsnær språktest.
Norsk barnehageforskningskonferanse;
2023-10-25.
Hansen, Joakim Evensen; Eliassen, Erik; Bjørnestad, Elisabeth; Melhuish, Edward C.; Barnes, Jaqueline
(2023)
Predicting cognitive development and social competence outcomes from ITERS-R and ECERS-R.
EECERA Conference 2023;
2023-09-01.
Hansen, Joakim Evensen
(2023)
Indikatorer for kvalitet i barnehagen – resultater fra GoBaN-prosjektet.
Storbykonferansen 2023 - KS;
2023-05-02.
Hansen, Joakim Evensen; Filbrandt, Elisabeth Rege
(2023)
Fagdag Ringsaker 18 og 19 april.
Fagdag i Rekomp samarbeid;
2023-04-18 - 2023-04-19.
Filbrandt, Elisabeth Rege; Hansen, Joakim Evensen
(2023)
Fagdag Ringsaker 19 september - flerspråklig utvikling.
Fagdag i Rekomp samarbeid;
2023-09-19.
Hansen, Joakim Evensen; Hegna, Maren Meyer; Elnes, Magdalena
(2023)
Predicting Cognitive Development and Social Competence Outcomes from ITERS-R and ECERS-R .
The EECERA 2023 Conference;
2023-08-30 - 2023-09-02.
Stapor, Monika Ewa; Hansen, Joakim Evensen; Garmann, Nina Gram
(2023)
Home Language Support for 3–6-year-olds in Norwegian ECEC. Polish Mothers’ Perspectives..
Research on Social and Affective Factors in Home Language Maintenance and Development (HOLM);
2023-12-14 - 2023-12-16.
Hegna, Maren Meyer; Hansen, Joakim Evensen; Eliassen, Erik
(2022)
Nye tilnærminger til bruk av måleverktøyet ITERS-R.
Nettverk for effektstudier og longitudinelle studier om barn i barnehage (NELBA);
2022-11-30.
Hansen, Joakim Evensen
(2022)
Godt språkarbeid med de yngste barna.
FILIORUMs ressursbank.
Filbrandt, Elisabeth Rege; Hansen, Joakim Evensen
(2022)
Fagdag Ringsaker kommune 6 okt..
Fagdag i Rekomp samarbeid;
2022-10-06 - .
Hansen, Joakim Evensen
(2021)
Læring for livet. Kvalitet i barnehagen..
Hansen, Joakim Evensen; Bjørnestad, Elisabeth; Alvestad, Marit
(2021)
Ny bestemmelse sett i forhold til forskning fra GoBaN-prosjektet.
Konferanse om nytt kapittel i barnehageloven;
2021-01-21.
Hansen, Joakim Evensen
(2021)
Faktorer som har betydning for kvalitet i barnehagens leke- og læringsmiljø for barn i alderen 3-6 år.
Konferanse om nytt kapittel i barnehageloven;
2021-01-21.
Hansen, Joakim Evensen; Evertsen-Stanghelle, Cecilie; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Læring for livet - Kvalitet i barnehagen.
Hansen, Joakim Evensen
(2020)
Metodebruk i barnehageforskning - med GoBaN-prosjektet som eksempel.
Seminar for forskergruppen: Barnehage og profesjonsutdanning;
2020-12-03.
Hansen, Joakim Evensen
(2019)
Språkarbeid og barns språkutvikling i barnehagen.
Avslutningskonferansen GoBaN;
2019-01-14 - 2019-01-15.
Hansen, Joakim Evensen
(2019)
Language-learning environment and language development.
The Nordic Way Conference;
2019-03-26 - 2019-03-27.
Hansen, Joakim Evensen
(2019)
Språkarbeid og barns språklige utvikling.
Gode barnehager for barn i Norge - har vi det?;
2019-04-02 - 2019-09-03.
Hansen, Joakim Evensen
(2019)
Kvalitet i barnehagens språklæringsmiljø - resultater fra GoBaN.
Motivert og engasjert – Godt arbeid med språk i barnehagen konferansen;
2019-04-09 - 2019-04-10.
Hansen, Joakim Evensen; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2019)
Voksnes samtaler med de minste barna i barnehagen er viktig for språkutviklingen.
Hansen, Joakim Evensen; Rongved, Elisabeth
(2018)
Språkbevisste voksne i småbarnsavdelingen er viktige for barnas språkutvikling.
Baustad, Anne Grethe; Hansen, Joakim Evensen; Alvestad, Marit
(2017)
Kvalitet i barnehagen. Fokus på de yngste barnas hverdagsliv og språkmiljø..
Barnehagekonferansen i Rogaland 2017;
2017-05-04.
Hansen, Joakim Evensen
(2017)
Characteristics of language learning environments in one-to-three year groups in Norwegian kindergartens .
NERA - 45th Congress of the Nordic Educational Research Association;
2017-03-23 - .
Hansen, Joakim Evensen; Alvestad, Marit
(2016)
Arbeid med språk knyttet til kvalitet i barnehagen (GoBaN).
Humanistisk fakultet konferansen ved UiS;
2016-02-03.
Hansen, Joakim Evensen; Alvestad, Marit
(2015)
Educational Language Practices in Norwegian Kindergartens.
43rd Annual Conference, Nordic Educational Research Association, NERA Göteborg;
2015-03-04 - 2015-03-06.
Hansen, Joakim Evensen
(2015)
Norwegian preschool teachers on Educational Language Practices.
EECERA ;
2015-09-07 - 2015-09-10.
Hansen, Joakim Evensen
(2015)
Kvalitet og språkarbeid i en norsk barnehagekontekst.
Forum for barnehagevitenskap;
2015-12-08 - .
Hansen, Joakim Evensen
(2015)
Pre-school teacher's conceptions of their educational language practices.
Bra nok? Konferanse om kvalitet i norske barnehager;
2015-10-26 - 2015-10-27.
Hansen, Joakim Evensen
(2014)
Quality in Early Childhood Education and Care (ECEC) – a Case Study.
BePro meeting;
2014-04-08 - .
Hansen, Joakim Evensen
(2014)
Kvalitet i barnehagen.
Stipendiatsamling GOBAN;
2014-05-12 - .
Hansen, Joakim Evensen
(2014)
Språkdidaktiske praksiser.
Stipendiatsamling GoBaN;
2014-11-20 - .