Hans Erik Bugge

Associate Professor

Hans Erik Bugge

Contact

Telephone: 51831001

Email: hans.e.bugge@uis.no

Room: HL K-120

Department

Faculty of Arts and Education

Department of Education and Sports Science

Publications

Vitenskapelige publikasjoner

Johler, Minttu Minna Sirena; Krumsvik, Rune Johan; Bugge, Hans Erik; Helgevold, Nina

(2022)

Teachers’ perceptions of their role and classroom management practices in a technology rich primary school classroom.

Frontiers in Education.

ISSN 2504-284X.

Volum 7.

s.1-13.

DOI: 10.3389/feduc.2022.841385

Bugge, Hans Erik; Dessingué, Alexandre

(2022)

Å tenke kritisk sammen : Kritisk tenkning i dialogiske undervisningspraksiser .

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 9788202689148.

Bugge, Hans Erik

(2022)

Å tenke kritisk sammen. Kritisk tenkning i dialogiske undervisningspraksiser.

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 9788202689148.

Bugge, Hans Erik

(2019)

Samtaler om læring som grunnlag for deltakelse. I: Profesjonsrettet pedagogikk : innspill til læreres arbeid med inkludering.

Gyldendal Norsk Forlag A/S.

ISBN 9788205522596.

Larssen, Deborah Lynn Sorton; Cajkler, Wasyl; Mosvold, Reidar; Bjuland, Raymond; Helgevold, Nina; Fauskanger, Janne; Wood, Phil; Baldry, Fay; Jakobsen, Arne; Bugge, Hans Erik; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Norton, Julie E.

(2018)

A literature review of lesson study in initial teacher education: perspectives about learning and observation.

International Journal for Lesson and Learning Studies.

ISSN 2046-8253.

Volum 7.

Hefte 1.

s.8-22.

DOI: 10.1108/IJLLS-06-2017-0030

Bugge, Hans Erik

(2011)

Utvikling av interkulturell kompetanse og språkopplæring - to sider av samme sak..

Communicare - et fagdidaktisk tidsskrift fra Fremmedspråksenteret.

ISSN 1893-1499.

Hefte 1.

s.4-10.

Bøker og kapitler

Johler, Minttu Minna Sirena; Krumsvik, Rune Johan; Bugge, Hans Erik

(2023)

“Take the plunge and give it a try” Primary school teachers’ perceptions of their role and pedagogical practices in technology-rich classrooms .

ISBN 978-82-8439-197-7.

Dessingué, Alexandre; Bugge, Hans Erik; Fuglestad, Unni ; Knutsen, Ketil; Normand, Silje Henriette A; Savic, Milica; Wagner, David-Alexandre

(2018)

Critical literacies and Awareness in Education 1st year report.

Universitetet i Stavanger.

Nevøy, Anne; Thortveit, Jorunn; Bugge, Hans Erik

(2016)

"Ipad i skolen-lærers didaktiske bruk av teknologi i klasserommet" I:Innovasjoner i Jærskulen-lærerprofesjon i reformtid Rapporter fra Universitet i Stavanger nr.60.

Universitetet i Stavanger.

ISBN 978-82-7644-681-4.

Bugge, Hans Erik

(2016)

Creation of Metacognitive Knowledge and Self-Awareness in the Foreign Language Classroom: a Game-Theoretical Approach.

Universitetet i Stavanger.

ISBN 978-82-7644-688-3.

Bugge, Hans Erik; Quesada-Pacheco, Miguel Angel

(1996)

El léxico de los animales domésticos en el Valle Central y las Zonas Noroeste y Norte de Costa Rica.

Universitetet i Bergen.

Formidling

Dessingué, Alexandre; Bugge, Hans Erik

(2022)

Kritisk tenkning i teori og i praksis: en presentasjon av CLAE prosjektet(Critical literacies and Awareness in Education) .

Jærskuledagen;

2022-04-27 - .

Dessingué, Alexandre; Bugge, Hans Erik

(2022)

Å tenke kritisk sammen - kritisk tenkning i dialogiske undervisningspraksiser .

Lærefest;

2022-06-02 - 2022-06-03.

Bugge, Hans Erik

(2018)

Whose learning in ITE lesson study? Gaining the most from lesson study in relation to learning..

Individuell presentasjon;

2018-11-23 - 2018-11-26.

Larssen, Deborah Lynn Sorton; Cajkler, Wasyl; Wood, Philip; Helgevold, Nina; Elliot, John; Fauskanger, Janne; Bugge, Hans Erik; Mosvold, Reidar; Bjuland, Raymond; Næsheim-Bjørkvik, Gro; Jakobsen, Arne

(2016)

Lesson study and initial teacher education(ITE): understanding learning and meaningful observation to guide beginning teachers.

World association of Lesson study 2016;

2016-09-03 - 2016-09-05.

Thortveit, Jorunn; Bugge, Hans Erik

(2015)

Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi, utforsking av muligheter for meningsskaping og relevans i et kombinert klasserom.

Seminar ;

2015-03-03 - .