Torbjørn Waaland

Ekstern tilknyttet UiS

Torbjørn Waaland

Contact

Telephone: 51831007

Email: torbjorn.waaland@uis.no

Room: HG O-257

Department

Faculty of Arts and Education

Department of Cultural Studies and Languages

Publications

Vitenskapelige publikasjoner

Waaland, Torbjørn

(2023)

Workplace mentoring: Investigating the influence of job characteristics on mentoring.

International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring.

ISSN 1741-8305.

Volum 21.

Hefte 1.

s.147-165.

DOI: 10.24384/y573-v883

Waaland, Torbjørn

(2021)

The Work Context and Mentoring: Do Job Characteristics Influence Mentoring Received?.

Nordic Studies in Education.

ISSN 1891-5914.

Volum 41.

Hefte 4.

s.349-364.

DOI: 10.23865/nse.v41.3487

Waaland, Torbjørn

(2020)

Job characteristics theory and mentoring: the influence of cognitive tasks and educational leadership on mentoring provided.

International Journal of Mentoring and Coaching in Education.

ISSN 2046-6854.

DOI: 10.1108/IJMCE-04-2020-0012

Waaland, Torbjørn

(2020)

Using Coordination Theory to Investigate the Relationship between Educational Leadership, Interdependence, and Mentoring Provided. I: Educational Leadership: Perspectives, Management and Challenges.

Nova Science Publishers.

ISBN 9781536185669.

s.285-305.

Waaland, Torbjørn

(2016)

Educational leadership, autonomy and mentoring provided: investigating the moderating influence of educational leadership.

International Journal of Leadership in Education.

ISSN 1360-3124.

Volum 19.

Hefte 4.

s.464-481.

DOI: 10.1080/13603124.2015.1073361

Waaland, Torbjørn

(2016)

Does the variability of job characteristics influence the occurrence of peer mentoring at work?. I: Mentoring: Perspectives, strategies and impacts on school performance.

Nova Science Publishers.

ISBN 9781634840811.

Waaland, Torbjørn

(2014)

The influence of cognitive tasks on mentoring provided: Investigating the moderating influence of professionally educated staffs.

Journal of Workplace Learning.

ISSN 1366-5626.

Volum 26.

Hefte 1.

s.39-55.

DOI: 10.1108/JWL-02-2013-0008

Bøker og kapitler

Waaland, Torbjørn

(2016)

Job characteristics and mentoring relationships in Preschools: A theory-based investigation of the variability of job characteristics and mentoring relationships through the use of exploratory and confirmatory research methods..

ISBN 9788232615063.

Vaaland, Torbjørn

(1997)

Omstillingsprosessen i en lokal menighet forankret i prinsipper for strategisk ledelse.

Vaaland, Torbjørn

(1997)

Kunnskapsledelse i små og mellomstore bedrifter.

Vaaland, Torbjørn

(1997)

Utvikling av seminarmateriell for strategisk omstilling i en lokal menighet.

Formidling

Waaland, Torbjørn

(2017)

Using Confirmatory Factor Analysis /CFA) and Structural Equation Modelling (SEM) to investigate the relationship between professional education, cognitive tasks and mentoring provided..

11th annual International Technology, Education and Development Conference;

2017-03-06 - 2017-03-08.

Waaland, Torbjørn

(2017)

Prosjektledelse.

Workshop i teknisk etat, Strand kommune;

2017-05-12.

Waaland, Torbjørn

(2017)

Praksisjokket: Den nyansatte lærerens opplevelse av møtet mellom teori og utfordringer i praksis..

Forskningskabaret;

2017-08-17.

Waaland, Torbjørn

(2016)

Prosjektledelse og konsolidering av flere prosjekter.

Kurs;

2016-02-29 - 2016-03-01.

Waaland, Torbjørn

(2016)

Ledelse og koordinering av forskningsprosjekter.

Kurs;

2016-08-18 - 2016-08-19.

Waaland, Torbjørn

(2016)

Prinsipper for ledelse, organisering og styring av portefølje av prosjekter.

Kurs;

2016-09-27 - 2016-09-29.

Waaland, Torbjørn

(2016)

Ledelse og styring av prosjekter.

Kurs;

2016-10-20 - 2016-10-21.

Waaland, Torbjørn

(2016)

Ledelse og konsolidering av prosjekter og ressurser basert på matriseorganisering..

Kurs;

2016-11-29 - 2016-11-30.

Vaaland, Torbjørn

(2014)

Implementing corporate strategies through consolidation of multiple projects..

Kurs gjennomført på engelsk for prosjektledere i oljeservicebedrift;

2014-01-16 - 2014-01-17.

Vaaland, Torbjørn

(2014)

Implementing corporate strategies through consolidation of multiple projects..

Kurs på engelsk for prosjektledere i oljeservice bedrift;

2014-01-20 - 2014-01-21.

Vaaland, Torbjørn

(2014)

Kurs i konsolidering av flere prosjekter som pågår samtidig.

Prosjektkonsolidering og ressursallokering;

2014-01-28 - 2014-01-29.

Vaaland, Torbjørn

(2014)

Basic skills in project management.

Internt kurs hos Halliburton gjennomført på engelsk;

2014-03-11 - 2014-03-12.

Vaaland, Torbjørn

(2014)

Kurs i prosjektledelse for Stavanger kommune.

Kurs i regi av UiS IKT;

2014-06-12 - 2014-06-13.

Vaaland, Torbjørn

(2011)

Prosjektlederrollen i lys av Heiders balanseteori.

Sertifiseringsprogram for prosjektledere;

2011-12-12 - 2011-12-13.

Vaaland, Torbjørn

(2011)

Bruk av masterprosjekter for å styre en portefølje av prosjekter.

Eksternt seminar for oljeservicebransjen;

2011-02-03 - 2011-02-04.

Vaaland, Torbjørn

(2007)

Foredrag om porteføljestyring for prosjektledere i TINE meierier.

Workshop i regi av prosjektledere i TINE meierier;

2007-01-11.

Vaaland, Torbjørn

(2007)

Effektiv styring og oppfølging av prosjekter i National Oilwell Varco.

Kurs i regi av Visma Ajourit;

2007-01-29 - 2007-01-30.

Vaaland, Torbjørn

(2007)

Effektiv styring og oppfølging av prosjekter i National Oilwell Varco.

Kurs i regi av Visma Ajourit;

2007-02-15 - 2007-02-16.

Vaaland, Torbjørn

(2005)

Project management and project control Basic principles of project planning and control. Consolidation of multiple projects and resources. Portfolio management as a tool of implementing strategic programs.

utenTitteltekst;

2005-11-03 - 2005-11-04.

Vaaland, Torbjørn

(2005)

Ledelse og organisering av prosjekter i skolen Sammenhengen mellom strategiske programmer og prosjekter som virkemiddel i implementeringen.

utenTitteltekst;

2005-09-24.

Vaaland, Torbjørn

(2000)

Prosjektarbeid og utredningsmetodikk.

utenTitteltekst;

Kunstnerisk produksjon

Vaaland, Torbjørn

(2000)

Læring på arbeidsplassen En beskrivelse av faktorer som utløser individ- og systemdrevet læring på arbeidsplassen En empirisk undersøkelse i samarbeid med Baker Oil Tools.