Synne Kristin Nese Skarsaune

Associate Professor

Synne Kristin Nese Skarsaune

Contact

Telephone: 51831930

Email: synne.n.skarsaune@uis.no

Department

Faculty of Arts and Education

Department of Early Childhood Education

Publications

Vitenskapelige publikasjoner

Hanisch, Halvor Melbye; Skarsaune, Synne Kristin Nese

(2024)

Rethinking empathy: professional work with persons with PIMD.

Medical Humanities.

ISSN 1468-215X.

DOI: 10.1136/medhum-2023-012783

Skarsaune, Synne Kristin Nese; Hanisch, Halvor Melbye

(2023)

Holding and Professional Care: On Self-Determination for Persons With Profound Intellectual and Multiple Disabilities.

Research and Practice for Persons with Severe Disabilities.

ISSN 1540-7969.

s.1-16.

DOI: 10.1177/15407969231153579

Skarsaune, Synne Kristin Nese

(2023)

Persons with profound and multiple learning disabilities as individuals of knowledge: Exploring the possibilities of empathy.

British Journal of Learning Disabilities.

ISSN 1354-4187.

DOI: 10.1111/bld.12550

Gjermestad, Anita; Skarsaune, Synne Kristin Nese; Bartlett, Ruth

(2022)

Advancing inclusive research with people with profound and multiple learning disabilities through a sensory-dialogical approach..

Journal of Intellectual Disabilities.

ISSN 1744-6295.

s.1-14.

DOI: 10.1177/17446295211062390

Gjermestad, Anita; Skarsaune, Synne Kristin Nese

(2022)

Citizenship for persons with profound intellectual disabilities - everyday living within professional care practices. . I: Lived citizenship for persons in vulnerable life situations. Theories and practices.

Universitetsforlaget.

ISBN 978-82-15-05379-0.

s.180-195.

Skarsaune, Synne Kristin Nese

(2022)

Self-determination of people with profound intellectual and multiple disabilities.

Developmental Medicine & Child Neurology.

ISSN 0012-1622.

DOI: 10.1111/dmcn.15363

Witsø, Aud Elisabeth; Gjermestad, Anita; Skarsaune, Synne Nese; Luteberget, Laila; Midjo, Turid

(2022)

Hvordan kan utprøving av PAAR inspirere profesjonelle praksiser sammen med personer med utviklingshemming?.

Forskning og forandring.

ISSN 2535-5279.

Volum 5.

Hefte 2.

s.61-83.

DOI: 10.23865/fof.v5.3208

Skarsaune, Synne Kristin Nese; Hanisch, Halvor Melbye; Gjermestad, Anita

(2021)

Self-Determination: What can we Learn from Persons with Profound Intellectual and Multiple Disabilities?.

Scandinavian Journal of Disability Research.

ISSN 1501-7419.

Volum 23.

Hefte 1.

s.317-327.

DOI: 10.16993/SJDR.830

Bøker og kapitler

Skarsaune, Synne Kristin Nese

(2023)

Learning from persons with profound intellectual and multiple disabilities: An ethnographic study exploring self-determination and ethics of professional relations.

ISBN 978-82-8456-042-7.

Hefte 52.

Gjermestad, Anita; Skarsaune, Synne Kristin Nese; Larsen, Inger Lise; Sjøthun, Silje Helen

(2021)

Veileder om gode medvirkningspraksiser sammen med personer som ikke uttrykker seg med ord. .

Witsø, Aud Elisabeth; Gjermestad, Anita; Skarsaune, Synne Kristin Nese; Luteberget, Laila; Midjo, Turid; Røsten, Lennart Sølsnes; Berg, Birger; Brandhaug, Henriette; Dale, Thonje; Eltervåg, Gerd Anne; Isaksen Bødtker, Andreas; Kristiansen, Kenneth; Moe, Elisabeth; Pettersen, Marthe; Tveitane Hansen, Sigrid; Wiggen, Stian; Øie, Randi Elisabeth

(2021)

Å skape gode hverdagsliv sammen..

Gjermestad, Anita; Skarsaune, Synne Kristin Nese

(2021)

Å være aktør i eget liv. Et omsorgsetisk blikk på selvbestemmelse og beslutningsstøtte sammen med personer med multifunksjonshemming. . I: Multifunksjonshemming - Livsutfoldelse og Læring.

Universitetsforlaget.

ISBN 9788215053172.

s.49-64.

Skarsaune, Synne Kristin Nese

(2002)

Datamaskinen - en motiverende lærer? En studie av interaktive opplæringsmedier og muligheter for selvbestemmelse.

ISBN 8256960574.

Formidling

Skarsaune, Synne Kristin Nese

(2024)

Selvbestemmelse og personer med multifunksjonshemming.

Norsk nettverk for forskning om funksjonshemming 10. forskningskonferanse;

2024-06-03 - 2024-06-04.

Gausel, Irene; Gjermestad, Anita; Skarsaune, Synne Kristin Nese

(2023)

Å samskape brukermedvirkning i heldøgnstjenester til voksne med alvorlig utviklingshemming som ikke uttrykker seg med ord - fortelling fra et praksisprosjekt.

Tidsskrift for psykisk helsearbeid.

ISSN 1503-6707.

Volum 20.

Hefte 4.

s.246-257.

Skarsaune, Synne Kristin Nese

(2023)

Persons with profound and multiple learning disabilities as subjects of knowledge: Exploring the possibilities of empathy. .

Conference;

2023-05-10 - 2023-05-12.

Westergård, Britt-Evy; Bruun, Frank Jarle; Witsø, Aud Elisabeth; Østby, May; Myren, Gunn Eva Solum; Bredvold, Ann Merethe; Skarsaune, Synne Kristin Nese; Megrund, Kari; Chalachanova, Anna; Johansen, Ann Kristin; Kongsmo, Tom-Remi

(2022)

Digital utvikling – ikke for dem med utviklingshemning?.

Tønsbergs blad.

Bredvold, Ann Merethe; Bruun, Frank Jarle; Chalachanova, Anna; Kongsmo, Tom Remi; Megrund, Kari; Myren, Gunn Eva Solum; Skarsaune, Synne Kristin Nese; Witsø, Aud Elisabeth; Østby, May; Aasen, Sylvia; Johansen, Ann Kristin

(2022)

Digital utvikling, men begrenset mulighet for utviklingshemmede!.

SOR rapport.

ISSN 1500-8657.

Skarsaune, Synne Kristin Nese

(2022)

Å holde en annen - en inngang til brukermedvirkning for personer med alvorlig utviklingshemming?.

Konferanse;

2022-05-12 - 2022-05-13.

Skarsaune, Synne Kristin Nese

(2021)

Self-Determination: What Can We Learn from Persons with Profound Intellectual and Multiple Disabilities?.

Disability Research: Doing Research and Publishing Papers in Pandemic Times;

2021-03-24.

Skarsaune, Synne Kristin Nese

(2021)

Hvordan inkludere personer med alvorlig utviklingshemming i forskning?.

Norsk nettverk for forskning om funksjonshemmings 9. forskningskonferanse;

2021-06-07 - 2021-06-08.

Skarsaune, Synne Kristin Nese

(2021)

Holding Another Carefully: Exploring Relations Between Persons with Profound Intellectual and Multiple Disabilities and Professional Caregivers.

IASSID PIMD ECR Workshop Day;

2021-10-08.

Gjermestad, Anita; Skarsaune, Synne Kristin Nese

(2020)

Presentasjon av foreløpige resultater i case 2B Unge voksne med alvorlig utviklingshemning. .

CHAPAR analyseseminar 18 og 19 mai 2020;

2020-05-18 - 2020-05-19.

Gjermestad, Anita; Luteberget, Laila; Skarsaune, Synne Kristin Nese; Midjo, Turid; Witsø, Aud Elisabeth

(2019)

Developing good services - a cooperation between people with intellectual disability, staff and academics. .

NNDR Conference;

2019-05-08 - 2019-05-10.

Gjermestad, Anita; Skarsaune, Synne Kristin Nese

(2019)

Inclusive research -is there a place for people with profound intellectual disability in inclusive research projects? .

IASSIDD 2019 ;

2019-08-05 - 2019-08-09.

Gjermestad, Anita; Skarsaune, Synne Kristin Nese

(2019)

Personer med alvorlig utviklingshemming (som ikke uttrykker seg med ord) og inkluderende forskning.

Konferanse om brukermedvirkning og forskning og fagutvikling;

2019-11-20.

Gjermestad, Anita; Skarsaune, Synne Kristin Nese

(2018)

People with profound intellectual disability: challenges in research. .

Seminar i nettverk for inkluderende forskning sammen med personer med utviklingshemming;

2018-09-19 - 2018-09-20.

Skarsaune, Synne Kristin Nese; Gjermestad, Anita; Luteberget, Laila; Midjo, Turid; Witsø, Aud Elisabeth

(2017)

Tjenesteutvikling sammen med personer med utviklingshemming..

Brukermedvirkning i fagutvikling og forskning sammen med personer med utviklingshemming;

2017-11-30.

Luteberget, Laila; Gjermestad, Anita; Midjo, Turid; Skarsaune, Synne Kristin Nese; Witsø, Aud Elisabeth

(2017)

Development of health and care services in coopeartion with people with intellectual disability. How to safeguard third party persons?.

Seminar on inclusive research ;

2017-11-29.