Kjersti Velde Helgøy
Associate Professor

Contact
Telephone: 51832131
Email: kjersti.v.helgoy@uis.no
Location: Kunnskapskapssenter for utdanning
Department
Faculty of Arts and Education
Knowledge Centre for Education
Associate Professor
Telephone: 51832131
Email: kjersti.v.helgoy@uis.no
Location: Kunnskapskapssenter for utdanning
Department
Faculty of Arts and Education
Knowledge Centre for Education
Helgøy, Kjersti Velde; Bonsaksen, Tore; Mørk, Gry
(2024)
Occupational therapy students’ experiences and perceptions of journal club participation.Scandinavian Journal of Occupational Therapy.
ISSN 1103-8128.
Volum 31.
Hefte 1.
s.1-13.
Helgøy, Kjersti Velde; Bonsaksen, Tore; Røykenes, Kari
(2022)
Research-based education in undergraduate occupational therapy and physiotherapy education programmes: a scoping review.BMC Medical Education.
ISSN 1472-6920.
Volum 22.
Hefte 1.
s.1-23.
Helgøy, Kjersti Velde; Smeby, Jens-Christian; Bonsaksen, Tore
(2021)
Practice educators’ emphasis on research in supervision of occupational therapy students.Scandinavian Journal of Occupational Therapy.
ISSN 1103-8128.
s.1-15.
Helgøy, Kjersti Velde; Smeby, Jens-Christian; Bonsaksen, Tore; Olsen, Nina Rydland
(2020)
Research-based occupational therapy education: An exploration of students’ and faculty members’ experiences and perceptions.PLOS ONE.
ISSN 1932-6203.
s.1-19.
Ree, Marianne; Guldbrandsen, Astrid; Friestad, Nina Kalvatn; Helgøy, Kjersti Velde; Klippen, May Irene Furenes; Thijssen, Maximiliaan Willem Pierre; Forsström, Sanna Erika; Njå, Morten Bergsten
(2025)
Empirisk barnehageforskning for de skandinaviske landene i 2022 og 2023, Forskningskartlegging og vurdering..
ISBN 978-82-8439-329-2.
Helgøy, Kjersti Velde
(2024)
Viktigheten av forskning i bachelorutdanningene. Forelesning ved praksisveilederutdanning ved VID vitenskapelige høgskole. .
Forelesning;
2024-01-25.
Helgøy, Kjersti Velde
(2023)
Forskningsbasert utdanning – en studie om forskningsbasert utdanning tilknyttet bachelorprogram i ergoterapi sett fra studenters, vitenskapelig ansattes og praksisveilederes ståsted.
Utdanningsforskning innen helse- og sosialfagprofesjoner ;
2023-02-14.
Helgøy, Kjersti Velde
(2023)
Hvordan kan praksisveiledere tilrettelegge for at studenter skal arbeide forskningsbasert i praksisperioder? .
Fagblad for lungesykepleiere.
ISSN 0807-1241.
Hefte 2.
s.14-16.
Helgøy, Kjersti Velde
(2023)
Forsker i farten.
Ergoterapeuten.
ISSN 0800-3475.
s.60-62.
Helgøy, Kjersti Velde
(2022)
Forskningsbasert utdanning.
7. fagkongress i ergoterapi ;
2022-09-19 - 2022-09-21.
Helgøy, Kjersti Velde
(2022)
Forskningsbasert utdanning i bachelorprogram i ergoterapi og fysioterapi – anbefalinger basert på en nylig gjennomført scoping review. Blogginnlegg i DUoID («Digital, universell og interkulturell didaktikk i Vitenskapsteori, forskningsmetode og forskningsetikk»): Tema på blogginnlegget:.