Vitenskapelige publikasjoner
Bugge, Hans Erik;
Dessingué, Alexandre
(2022)
Å tenke kritisk sammen : Kritisk tenkning i dialogiske undervisningspraksiser .
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202689148.
Bugge, Hans Erik
(2022)
Å tenke kritisk sammen. Kritisk tenkning i dialogiske undervisningspraksiser.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202689148.
Bugge, Hans Erik
(2019)
Samtaler om læring som grunnlag for deltakelse.
I: Profesjonsrettet pedagogikk : innspill til læreres arbeid med inkludering.
Gyldendal Norsk Forlag A/S.
ISBN 9788205522596.
Larssen, Deborah Lynn Sorton;
Cajkler, Wasyl;
Mosvold, Reidar;
Bjuland, Raymond;
Helgevold, Nina;
Fauskanger, Janne;
Wood, Phil;
Baldry, Fay;
Jakobsen, Arne;
Bugge, Hans Erik;
Næsheim-Bjørkvik, Gro;
Norton, Julie E.
(2018)
A literature review of lesson study in initial teacher education: perspectives about learning and observation.
International Journal for Lesson and Learning Studies.
ISSN 2046-8253.
Volum 7.
Hefte 1.
s.8-22.
DOI: 10.1108/IJLLS-06-2017-0030
Bugge, Hans Erik
(2011)
Utvikling av interkulturell kompetanse og språkopplæring - to sider av samme sak..
Communicare - et fagdidaktisk tidsskrift fra Fremmedspråksenteret.
ISSN 1893-1499.
Hefte 1.
s.4-10.
Bøker og kapitler
Bugge, Hans Erik;
Dessingué, Alexandre;
Jernes, Margrethe
(2024)
Lærerutdanningene ved UiS gjennom 70 år..
ISBN 978-82-8439-272-1.
Johler, Minttu Minna Sirena;
Krumsvik, Rune Johan;
Bugge, Hans Erik
(2023)
“Take the plunge and give it a try”
Primary school teachers’ perceptions of their role and pedagogical practices in technology-rich classrooms
.
ISBN 978-82-8439-197-7.
Dessingué, Alexandre;
Bugge, Hans Erik;
Fuglestad, Unni ;
Knutsen, Ketil;
Normand, Silje Henriette A;
Savic, Milica;
Wagner, David-Alexandre
(2018)
Critical literacies and Awareness in Education
1st year report.
Universitetet i Stavanger.
Nevøy, Anne;
Thortveit, Jorunn;
Bugge, Hans Erik
(2016)
"Ipad i skolen-lærers didaktiske bruk av teknologi i klasserommet" I:Innovasjoner i Jærskulen-lærerprofesjon i reformtid Rapporter fra Universitet i Stavanger nr.60.
Universitetet i Stavanger.
ISBN 978-82-7644-681-4.
Bugge, Hans Erik
(2016)
Creation of Metacognitive Knowledge and Self-Awareness in the Foreign Language Classroom: a Game-Theoretical Approach.
Universitetet i Stavanger.
ISBN 978-82-7644-688-3.
Bugge, Hans Erik;
Quesada-Pacheco, Miguel Angel
(1996)
El léxico de los animales domésticos en el Valle Central y las Zonas Noroeste y Norte de Costa Rica.
Universitetet i Bergen.
Formidling
Dessingué, Alexandre;
Bugge, Hans Erik
(2022)
Kritisk tenkning i teori og i praksis: en presentasjon av CLAE prosjektet(Critical literacies and Awareness in Education) .
Jærskuledagen;
2022-04-27 - .
Dessingué, Alexandre;
Bugge, Hans Erik
(2022)
Å tenke kritisk sammen - kritisk tenkning i
dialogiske undervisningspraksiser .
Lærefest;
2022-06-02 - 2022-06-03.
Bugge, Hans Erik
(2018)
Whose learning in ITE lesson study? Gaining the most from lesson study in relation to learning..
Individuell presentasjon;
2018-11-23 - 2018-11-26.
Larssen, Deborah Lynn Sorton;
Cajkler, Wasyl;
Wood, Philip;
Helgevold, Nina;
Elliot, John;
Fauskanger, Janne;
Bugge, Hans Erik;
Mosvold, Reidar;
Bjuland, Raymond;
Næsheim-Bjørkvik, Gro;
Jakobsen, Arne
(2016)
Lesson study and initial teacher education(ITE): understanding learning and meaningful observation to guide beginning teachers.
World association of Lesson study 2016;
2016-09-03 - 2016-09-05.
Thortveit, Jorunn;
Bugge, Hans Erik
(2015)
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi, utforsking av muligheter for meningsskaping og relevans i et kombinert klasserom.
Seminar ;
2015-03-03 - .