Kontraktinngåelse og -gjennomføring (IND610)
I dette emnet skal studentene erverve grunnleggende og prinsipiell innsikt i kontraktinngåing og kontraktadministrasjon. Emnet ser på livsløpet til en anskaffelseskontrakt fra tilbudsevaluering til prosjektavslutning. Etter å ha tatt emnet skal studentene blant annet ha grunnleggende innsikt i prekvalifisering, anbudsutlysning, evaluering, kontraktstildeling og kontraktoppfølgning.
Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2024-2025. Merk at det kan komme endringer.
Fakta
Emnekode
IND610
Versjon
1
Vekting (stp)
10
Semester undervisningsstart
Høst
Antall semestre
1
Vurderingssemester
Høst
Undervisningsspråk
Norsk
Timeplan
Innhold
Evalueringskriterier for tilbudene - organisering og gjennomføring av tilbudsevalueringen - forhandlinger og inngåing av kontrakt - standardkontrakter - endringsordrer - kontraktsbrudd - fordeling av risiko og ansvar mellom partene - kontraktadministrasjon - garantier.
Læringsutbytte
Kunnskap
- Erverve grunnleggende og prinsipiell innsikt i kontraktinngåing og kontraktsadministrasjon. Emnet ser på livsløpet til en anskaffelseskontrakt fra tilbudsevaluering til prosjektavslutning. Etter å ha tatt emnet skal studentene blant annet ha grunnleggende innsikt i prekvalifisering, anbudsutlysning, evaluering, kontraktstildeling og kontraktoppfølgning
Ferdigheter
- Kunnskap om gjennomføring av komplekse innkjøp
Generell kompetanse
- Grunnleggende forståelse for innkjøp og administrasjon av kontrakter over et livsløp
Forkunnskapskrav
Ingen
Eksamen / vurdering
Vurderingsform | Vekting | Varighet | Karakter | Hjelpemiddel |
---|---|---|---|---|
Skriftlig eksamen | 1/1 | 4 Timer | Bokstavkarakterer | Ingen hjelpemidler tillatt |
Digital eksamen (INSPERA)
Fagperson(er)
Emneansvarlig:
Petter OsmundsenInstituttleder:
Tore MarkesetArbeidsformer
Ca 4 timer forelesninger pr uke og case.
Overlapping
Emne | Reduksjon (SP) |
---|---|
Kontraktinngåelse og -gjennomføring (MIN120_1) | 10 |
Åpent for
Emneevaluering
Det skal være en tidligdialog mellom emneansvarlig, studenttillitsvalgt og studentene. Formålet er tilbakemelding fra studentene for endringer og justering i emnet inneværende semester.I tillegg skal det gjennomføres en digital emneevaluering minimum hvert tredje år. Den har som formål å innhente studentenes erfaringer med emnet.