Kreative samspillsprosesser I (BAM4309)
I emnet vil det arbeides med å komponere egen musikk og innstudere musikken i et ensemble.
Emnet tilbys hvis det er nok søkere.
Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2024-2025. Merk at det kan komme endringer.
Emnekode
BAM4309
Versjon
1
Vekting (stp)
5
Semester undervisningsstart
Høst
Antall semestre
1
Vurderingssemester
Høst
Undervisningsspråk
Norsk
Innhold
Læringsutbytte
Etter fullført og bestått eksamen i emnet skal kandidaten ha tilegnet seg de kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse som setter vedkommende i stand til å:
Generell kompetanse:
- Initiere kreative prosesser og utvikle musikalske ideer
Kunnskaper:
- Kunnskap om ulike teknikker for definisjon av musikalske ideer og oppbygning av musikalske former
- kunnskap om innstuderingsteknikk
- Enkle grafiske notasjonsmetoder
Ferdigheter
- Lede en øvelse og lære ensemblet komposisjoner ved hjelp av gehør
- Komponere for et gitt ensemble
- Benytte ulike improvisasjonsteknikker
Forkunnskapskrav
Eksamen / vurdering
Vurderingsform | Vekting | Varighet | Karakter | Hjelpemiddel |
---|---|---|---|---|
Mappevurdering | 1/1 | Bestått/ Ikke bestått |
Studenten leverer en mappe med én eller flere komposisjoner som er arrangert ut for ensemblet. Deler av mappen kan framføres.
Vilkår for å gå opp til eksamen/vurdering
Deltagelse på gruppetimer med samspill. Veiledning når det gjelder komposisjon/låtskriving og felles uttrykk i ensemblet. Veiledning i komposisjon/låtskriving for ensemblet.
100% obligatorisk frammøte til undervisning, samt obligatorisk deltakelse i prosjekter og konserter.
For å kunne møte til eksamen i emnet må studenten ha fått godkjent alle obligatoriske arbeidskrav.
Det vises til fakultetets «Krav til fremmøte», som følger UiS sin eksamensforskrift.
Fagperson(er)
Emneansvarlig:
Kristoffer Berre AlbertsStudiekoordinator:
Anne Siri NorlandStudiekoordinator:
Lena Crosby HaugArbeidsformer
Selvstendig arbeid i selvvalgt ensemble. Skrive musikk til ensemblet og lede øvingsprosessen.
Studentene har ansvar for å holde seg oppdatert på informasjon som gis på Canvas.