Litteraturkveld: Jo Røislien – TENK før du snakker

Onsdag 1. november 2023 kl. 19:00-20:00,
Sølvberget,
1. etasje, Møteplassen.

I en tid der alt og alle kjemper om oppmerksomheten din, kreves det mer enn rene fakta for å trenge gjennom støyen. Denne kvelden vil Jo Røislien fortelle hva som skal til for å nå fram med budskapet.

Portrett av Jo Røislien sammen med omslag til boken TENK før du snakker

Hva skal egentlig til for å nå fram med det du har på hjertet? Det hjelper nemlig ikke om du har noe viktig å si hvis ingen lytter.

Vil du nå fram med budskapet ditt, må du tenke nytt. I boka «TENK før du snakker» presenterer Jo Røislien en forskningsbasert sjekkliste for effektiv formidling.

Røislien er professor ved Universitetet i Stavanger og erfaren vitenskapsformidler. Krydret med humoristiske anekdoter og overraskende eksempler vil Røislien vise hva som skjer i hjernen når vi kommuniserer, og hvorfor fakta dessverre ikke fungerer så godt som vi skulle ønske.

Arrangeres i samarbeid med Sølvberget bibliotek og kulturhus.

Gratisbilletter til arrangementet finner du på Sølvberget sine nettsider.

Forfatter

Professor i medisinsk statistikk
Det helsevitenskapelige fakultet
Avdeling for kvalitet og helseteknologi