Digital kompetanse i lærerutdanning (DiCTE)

Målet med dette prosjektet er å utvikle digital kompetanse i lærerutdanning, gjennom litteraturstudier og innsikt i lærerstudenters digitale kompetanse når de starter og mot slutten av utdanningen. DiCTE ledes av OsloMet, og Universitetet i Oslo (UiO) er den andre norske deltakeren.

Publisert Sist oppdatert

En person ser på datamaskin og skriver med kulepenn på notatblokk

Digital kompetanse i lærerutdanning (DiCTE) ledes av OsloMet, og prosjekteiere er Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) og Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning (GFU) ved OsloMet.

Målet med prosjektet er å utvikle digital kompetanse i lærerutdanning gjennom litteraturstudier og innsikt i lærerstudenters digitale kompetanse når de starter og mot slutten av utdanningen. Prosjektet gir grunnlag for sammenligning av kompetanse og praksis på tvers av institusjoner, ifølge nettsiden.

Deltagende institusjoner er:

• OsloMet – storbyuniversitetet
  • Universitetet i Oslo
  • University of Limerick
  • University of Malta
  • Universitat de Valencia

Prosjektledere er Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud.