Målet med dette prosjektet er å utvikle digital kompetanse i lærerutdanning, gjennom litteraturstudier og innsikt i lærerstudenters digitale kompetanse når de starter og mot slutten av utdanningen. DiCTE ledes av OsloMet, og Universitetet i Oslo (UiO) er den andre norske deltakeren.
![En person ser på datamaskin og skriver med kulepenn på notatblokk](/sites/default/files/styles/large/public/2023-03/Design%20av%20digitalt%20st%C3%B8ttet%20praksisl%C3%A6ring.jpg?itok=vUIgtqIn)
Digital kompetanse i lærerutdanning (DiCTE) ledes av OsloMet, og prosjekteiere er Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) og Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning (GFU) ved OsloMet.
Målet med prosjektet er å utvikle digital kompetanse i lærerutdanning gjennom litteraturstudier og innsikt i lærerstudenters digitale kompetanse når de starter og mot slutten av utdanningen. Prosjektet gir grunnlag for sammenligning av kompetanse og praksis på tvers av institusjoner, ifølge nettsiden.
Deltagende institusjoner er:
- OsloMet – storbyuniversitetet
- Universitetet i Oslo
- University of Limerick
- University of Malta
- Universitat de Valencia
Prosjektledere er Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud.