Formidling
Sandgrind, Silje Wiken;
Løkken, Ingrid Veronika Midteide;
Ulriksen, Robin;
Norheim, Helga
(2024)
Samspillskvalitet er et av de mest krevende områdene å veilede på.
barnehage.no.
Baraldsnes, Dziuginta;
Løkken, Ingrid Midteide;
Helgøy, Guttorm Hermann;
Baraldsnes, André
(2024)
Collaboration between home and educational settings in Nordic Countries- A scoping review.
International Society for the study of behavioral development (ISSBD);
2024-06-16 - 2024-06-20.
Løkken, Ingrid Midteide;
Campbell, Janine Anne;
Dale, Philip S;
Kucirkova, Natalia
(2024)
Experiment with olfaction in reading with young children
.
EARLI SIG5 and SIG28 conference 2024;
2024-07-10 - 2024-07-13.
Løkken, Ingrid Midteide;
Baraldsnes, Dziuginta;
Helgøy, Guttorm Hermann;
Baraldsnes, André
(2024)
Collaboration between parents and staff in
Early Childhood Education and Care (ECEC) in the Nordic countries.
.
European Early Childhood Education Research Association;
2024-09-03 - 2024-09-06.
Baraldsnes, Dziuginta;
Løkken, Ingrid Midteide;
Helgøy, Guttorm Hermann;
Baraldsnes, André
(2024)
School – home collaboration in the Nordic countries: A scoping review..
European Association for Research on Adolescence ;
2024-09-25 - 2024-09-28.
Løkken, Ingrid Midteide
(2024)
Digital guidance for the development of ECEC Leaders’ competence in dialogic interaction.
The Quality of Preschool Teachers Training: Todays Challenges;
2024-10-25.
Løkken, Ingrid Midteide;
Gradovski, Mikhail
(2024)
Digital veilednings betydning- for utvikling av lederes kompetanse om dialogisk samhandling.
Barnehageforskningskonferansen 2025;
2024-10-23 - 2024-10-24.
Løkken, Ingrid Midteide;
Campbell, Janine Anne
(2023)
Exploring the Sense of Smell in Digital Book Reading .
Association for Visual Pedagogies (AVP) Conference: Decolonising Visualities, Visibilising Pedagogies. ;
2023-06-08 - 2023-06-10.
Gradovski, Mikhail;
Løkken, Ingrid Midteide
(2023)
Polyphonic journey of becoming academicians.
Association for Visual Pedagogies (AVP) Conference: Decolonising Visualities, Visibilising Pedagogies. ;
2023-06-08 - 2023-06-10.
Løkken, Ingrid Midteide
(2023)
Å skape gode team- om teamarbeid og roller i team.
Personlighetstyper: selvutvikling og utvikling av forståelse av andre. .
Planleggingsdag Troms;
2023-08-15.
Løkken, Ingrid Midteide
(2023)
Pedagogisk analyse og veiledning.
Planleggingsdag Troms;
2023-08-14.
Strand, Maria Gilje;
Løkken, Ingrid Midteide
(2023)
Relasjonskvalitet i barnehagen. Læringsmiljø i skole og barnehage. Episode 10.
Løkken, Ingrid Midteide;
Elvethon, Ellen;
Svensson, Helene Berntsen;
Moser, Thomas
(2023)
Staff’s response to negative social behavior between toddlers in Norwegian ECEC
.
World Anti Bullying Forum;
2023-10-25 - 2023-10-27.
Elvethon, Ellen;
Moser, Thomas;
Berntsen Svensson, Helene;
Løkken, Ingrid Midteide
(2023)
Samarbeid mellom foreldre og personalet for å fremme jevnalderrelasjoner i barnehagen .
Norsk Barnehageforskningskonferanse;
2023-10-24 - 2023-10-26.
Løkken, Ingrid Midteide
(2023)
Optimisme og lærende tankesett.
FILIORUMs ressursbank.
Campbell, Janine Anne;
Løkken, Ingrid Veronika Midteide
(2022)
Inside out: A scoping review of optimism and growth mindsets for child development and wellbeing in ECEC.
Earli SIG5 Conference. Learning and development in Early Childhood;
2022-07-12 - 2022-07-14.
Furenes, May Irene;
Løkken, Ingrid Veronika Midteide;
Nilsen, Tone Rove;
Moser, Thomas;
Andresen, Anne Kristin Hansen;
Skog Dahl, Anne-Lene;
Aaseth, Helene Marie Storli
(2022)
Kvalitet i barnehagen - hva forskes det på og hvordan?.
Kvalitet i barnehagen - hva forskes det på og hvordan? ;
2022-10-26 - 2022-10-28.
Løkken, Ingrid Midteide;
Campbell, Janine Anne
(2022)
Inside out: A scoping review of the literature on optimism, growth mindsets, and positive psychology for child well-being in ECEC. .
Presentasjon IRECE: Diversity in early childhood education- global and local arctic perspectives. ;
2022-11-21 - 2022-11-22.
Løkken, Ingrid Midteide;
Elvethon, Ellen;
Svensson, Helene Berntsen
(2022)
Staff- parents collaboration to support peer interactions in ECEC settings. .
Presentasjon på European Early Childhood Research Association (EECERA). ;
2022-08-23 - 2022-08-26.
Elvethon, Ellen;
Løkken, Ingrid Midteide
(2022)
Personalets rolle i å fremme relasjoner mellom de yngste barna i barnehagen..
Læringsmiljøkonferansen 2022. ;
2022-11-07 - 2022-11-08.
Helgøy, Guttorm Hermann;
Løkken, Ingrid Midteide
(2022)
Trygge og inkluderende oppvekstmiljøer- muligheter og utfordringer .
Fagdag ;
2022-08-18.
Helgøy, Guttorm Hermann;
Løkken, Ingrid Midteide
(2022)
Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og økt inkludering-
Barn og unges rett til et trygt og godt lærings- og oppvekstmiljø.
Fagdag ;
2022-08-19.
Wiken Sandgrind, Silje;
Løkken, Ingrid Veronika Midteide
(2022)
Har forsket på hvordan relasjonskvaliteten påvirker barns sosiale og emosjonelle kompetanse.
barnehage.no.
Elvethon, Ellen;
Løkken, Ingrid Midteide;
Brennås, Helene Berntsen
(2021)
Håndtering av negative handlinger mellom barn i småbarnsgrupper.
Konferanse om nytt kapittel i barnehageloven;
2021-01-20.
Løkken, Ingrid Midteide;
Nilsen, Tone Rove;
Moser, Thomas;
Elvethon, Ellen
(2021)
Bullying in Norwegian kindergartens – what do we know?.
EADP Summer tour;
2021-09-17.
Løkken, Ingrid Midteide;
Brennås, Helene Berntsen;
Elvethon, Ellen;
Moser, Thomas
(2021)
Staff's handling of negative actions in interactions between children in toddler groups.
EECERA ;
2021-09-01 - 2021-09-17.
Løkken, Ingrid Midteide
(2021)
Prolog.
I: Trygt og godt i barnehagen : barns rett til et godt psykososialt miljø.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202699567.
Løkken, Ingrid Midteide;
Elvethon, Ellen
(2021)
Psykososialt barnehagemiljø.
Digital fagsamling;
2021-05-28.
Løkken, Ingrid Midteide;
Elvethon, Ellen
(2021)
Psykososialt barnehagemiljø.
Konferanse om nytt kapittel i barnehageloven;
2021-04-07.
Løkken, Ingrid Midteide;
Helgøy, Guttorm Hermann
(2021)
Barnehage- og skolebasert utviklingsarbeid.
Fagsamling;
2021-09-10.
Løkken, Ingrid Midteide;
Grini, Nina
(2021)
Trygge og gode barnehage og skolemiljø.
Fagsamling;
2021-08-16.
Løkken, Ingrid Midteide
(2021)
Her får Malin poeng for barnehagejobben sin.
Elvethon, Ellen;
Løkken, Ingrid Midteide;
Brennås, Helene Berntsen
(2020)
Personalets håndtering av negative handlinger i samspill mellom barn i småbarnsgrupper.
Norsk barnehageforskningskonferanse: Å skape bærekraftige barnehager – perspektiver, muligheter og utfordringer ;
2020-09-28 - 2020-09-30.
Løkken, Ingrid Midteide;
Roland, Erling Georg
(2019)
Handling and preventing bullying in schools and early childhood education and care (ECEC).
ICSEI;
2019-01-09 - 2019-01-12.
Løkken, Ingrid Midteide;
Melhuish, Edward;
Martine Louise, Broekhuizen
(2019)
Associations between interaction-quality and self-regulation skills in ECEC for toddlers.
International Congress for School Effectiveness and Improvement (ICSEI);
2019-01-08 - 2019-01-12.
Løkken, Ingrid Midteide
(2019)
Relasjonskvalitet og sammenhengen med barns sosiale-emosjonelle kompetanse
.
GoBaN avslutningskonferanse;
2019-01-14 - 2019-01-15.
Elvethon, Ellen;
Brennås, Helene Berntsen;
Løkken, Ingrid Midteide
(2019)
Fostering peer interactions to prevent bullying behavior in toddler groups in Norwegian ECEC..
EECERA 2019;
2019-08-20 - 2019-09-23.
Sølvik, Randi M.;
Martinsen, Marianne Torve;
Lunde, Svanaug;
Plischewski, Henning;
Løkken, Ingrid Midteide;
Ellen, Elvethon;
Vangsnes, Elin Nesvoll;
Brennås, Helene Berntsen
(2019)
Self-organized symposium: Staff's role in preventing bullying behavior in ECEC. .
Europian Early Childhood Education Research Conference;
2019-08-20 - 2019-08-23.
Støen, Janne;
Roland, Erling;
Løkken, Ingrid Midteide
(2019)
Handling and preventing bullying in schools and early childhood education and care (ECEC).
ICSEI 2019;
2019-01-09 - 2019-01-12.
Elvethon, Ellen;
Løkken, Ingrid Veronika Midteide;
Berntsen Svensson, Helene
(2019)
Personalets rolle i jevnalderrelasjoner for å forebygge mobbeatferd..
Barnehageforskningskonferansen 2019;
2019-10-16 - 2019-10-17.
Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Sammenhengen mellom relasjonskvalitet og sosial kompetanse.
Sammen-for barna i Telemark;
2018-08-14.
Løkken, Ingrid Midteide;
Bjørnestad, Elisabeth;
Broekhuizen, Martine;
Moser, Thomas
(2018)
The relationship between structural factors and interaction quality in Norwegian ECEC for toddlers.
Konferanse;
2018-08-29 - 2018-08-31.
Jahnsen, Hanne;
Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Tiltak for å forebygge og stoppe mobbing i barnehage og skole.
Forelesning;
2018-11-07.
Martinsen, Marianne Torve;
Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Barns trivsel – voksnes ansvar. Forebyggende arbeid mot krenkelser og mobbing i barnehagen. .
Fagdag;
2018-01-25.
Martinsen, Marianne Torve;
Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Barnehagens læringsmiljø for de yngste barna. Barnehagebasert kompetanseutvikling..
Fagdag for barnehager som deltar i prosjektet om barnehagens læringsmiljø for de yngste;
2018-02-26.
Martinsen, Marianne Torve;
Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Implementering av ny rammeplan - Barnehagens læringsmiljø. .
Fagdag for pedagogiske ledere i Telemark;
2018-04-04.
Martinsen, Marianne Torve;
Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Implementering av utviklingsarbeid.
Fagdag for barnehageledere som deltar i prosjekt Livsmestring;
2018-04-10.
Martinsen, Marianne Torve;
Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Barnehagens læringsmiljø med vekt på forebygging av begynnende mobbeatferd i barnegruppa.
Fagsamling for pedagogiske ledere i Telemark;
2018-09-25.
Martinsen, Marianne Torve;
Løkken, Ingrid Midteide
(2018)
Livsglede og livsmestring.
Fagdag for barnehageledere som deltar i prosjekt Livsmestring;
2018-10-30.
Løkken, Ingrid Midteide;
Moser, Thomas;
Broekhuizen, Martine;
Bjørnestad, Elisabeth
(2017)
"Interactionquality and differential associations on children’s social and emotional skills in Norway".
Earli;
2017-08-29 - 2017-09-02.
Martinsen, Marianne Torve;
Løkken, Ingrid Midteide
(2017)
Barns trivsel er voksnes ansvar.Forebyggende arbeid mot krenkelser og mobbing i barnehagen..
Felles planleggingsdag for barnehagene i Tønsberg;
2017-08-14.
Løkken, Ingrid Midteide;
Moser, Thomas;
Broekhuizen, Martine;
Bjørnestad, Elisabeth
(2017)
Effects of staff-child interaction-quality on children’s social skills in Norwegian ECEC–centers.
17th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction;
2017-08-27 - 2017-09-02.
Løkken, Ingrid Midteide;
Bjørnestad, Elisabeth;
Broekhuizen, Martine;
Moser, Thomas
(2016)
The relationship between caregiver-child interaction-quality, and children’s social and emotional skills in Norwegian ECEC..
Earli Conference on Sig 5 Learning and development in early childhood;
2016-06-29 - 2016-07-01.
Løkken, Ingrid Midteide;
Broekhuizen, Martine;
Moser, Thomas;
Bjørnestad, Elisabeth
(2016)
Measurement tools.
Brown Bag seminar;
2016-02-16.
Løkken, Ingrid Midteide
(2016)
Sammenhengen mellom relasjonskvalitet og barns sosiale og emosjonelle utvikling
.
GoBan konferanse Vestfold;
2016-02-10.
Gradovski, Mikhail;
Løkken, Ingrid Veronika Midteide
(2016)
The ethical dilemmas of video supervision in the age of social media.
The First Association of Visual Pedagogies Conference AVPC 2016: Visual Pedagogies and Digital Cultures;
2016-06-18 - 2016-06-19.
Løkken, Ingrid Veronika Midteide
(2016)
Relasjonen mellom voksne og barn i barnehagen, og sammenhengen med barns sosiale og emosjonelle utvikling..
Oppvekstkonferanse;
2016-11-16.
Løkken, Ingrid Midteide
(2015)
Måling av barns sosiale og emosjonelle kompetanse..
Forskningsrådets temaseminar "Ny forskning om barnehage";
2015-09-17 - .
Løkken, Ingrid Midteide;
Moser, Thomas;
Bjørnestad, Elisabeth
(2015)
“Measuring childrens social and emotional competence in ECEC”.
.
European Early Childhood Education Reaseach Association;
2015-09-07 - 2015-09-10.
Løkken, Ingrid Midteide;
Martinsen, Marianne Torve
(2015)
Kindergarten leaders assessments of the staffs relational competence in Norwegian kindergartens.
.
European Early Childhood Education Research Association;
2015-09-07 - 2015-09-10.
Løkken, Ingrid Midteide;
Broekhuizen, Martine;
Moser, Thomas;
Bjørnestad, Elisabeth
(2015)
Measurments tools.
Bra nok? Perspektiver på kvalitet for barn under 3 år i norske barnehager.;
2015-10-26 - 2015-10-27.
Løkken, Ingrid Midteide;
Moser, Thomas
(2015)
Måling av sosiale ferdigheter.
Longitudinelle studier ;
2015-11-04.
Løkken, Ingrid Midteide;
Martinsen, Marianne Torve
(2014)
How "Punisment and reward" is expressed in kindergarten teacher’s behavior practices..
European Early Childhood Education Research Assosiation;
2014-10-07 - 2014-10-10.