Vitenskapelige publikasjoner
Bresolin, Paula;
Martini, Jussara GUE;
Lazzari, Daniele Delacal ;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2024)
TOPP-N: Inovação Tecnológica para Orientação e Avaliação de Estudantes de Enfermagem em Estágio Curricular no Brasil.
Texto & Contexto Enfermagem.
ISSN 0104-0707.
Lundereng, Elias David;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Holmen, Heidi;
Winger, Anette;
Thygesen, Hilde;
Jøranson, Nina;
Borge, Christine Råheim;
Dajani, Olav;
Mariussen, Kari;
Steindal, Simen Alexander
(2023)
Health Care Professionals’ Experiences and Perspectives on Using Telehealth for Home-based Palliative Care: Scoping Review.
Journal of Medical Internet Research.
ISSN 1438-8871.
Volum 25.
DOI: 10.2196/43429
Skedsmo, Karoline;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Stenseth, Hege Vistven;
Hofsø, Kristin;
Larsen, Marie Hamilton;
Hilderson, Deborah;
Smis, Dieter;
Hagelin, Carina Lundh;
Olaussen, Camilla;
Solberg, Marianne Trygg;
Bingen, Hanne Maria S;
Ølnes, Mia Alexandra;
Steindal, Simen Alexander
(2023)
Simulation-based learning in palliative care in postgraduate nursing education: a scoping review.
BMC Palliative Care.
ISSN 1472-684X.
Volum 22.
Hefte 1.
DOI: 10.1186/s12904-023-01149-w
Skedsmo, Karoline;
Bingen, Hanne Maria S;
Hofsø, Kristin;
Steindal, Simen Alexander;
Lundh-Hagelin, Carina;
Hilderson, Deborah;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Smis, Dieter;
Stenseth, Hege Vistven;
Olaussen, Camilla
(2023)
Postgraduate nursing students’ experiences with simulation-based learning in palliative care education: A qualitative study.
Nurse Education in Practice.
ISSN 1471-5953.
Volum 73.
DOI: 10.1016/j.nepr.2023.103832
Stenseth, Hege Vistven;
Steindal, Simen Alexander;
Solberg, Marianne Trygg;
Ølnes, Mia Alexandra;
Mohallem, Andrea Gomes C.;
Sørensen, Anne Lene;
Strandell-Laine, Camilla;
Olaussen, Camilla;
Aure, Caroline Farsjø;
Riegel, Fernando;
Pedersen, Ingunn;
Zlamal, Jaroslav;
Martini, Jussara Gue;
Bresolin, Paula;
Linnerud, Silje Christin Wang;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2022)
Simulation-Based Learning Supported by Technology to Enhance Critical Thinking in Nursing Students: Protocol for a Scoping Review.
JMIR Research Protocols.
ISSN 1929-0748.
Volum 11.
Hefte 4.
DOI: 10.2196/36725
Steindal, Simen Alexander;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Godskesen, Tove E;
Lind, Susanne;
Dihle, Alfhild;
Winger, Anette;
Österlind, Jane;
Pettersen, Fredrik Solvang;
Holmen, Heidi;
Klarare, Anna
(2021)
Advantages and Challenges in Using Telehealth for Home-Based Palliative Care: Protocol for a Systematic Mixed Studies Review.
JMIR Research Protocols.
ISSN 1929-0748.
Volum 10.
Hefte 5.
Eide, Hilde;
Nes, Andrea;
Eide, Tom
(2017)
Nettbasert smertemestring og -behandling.
I: Smertepsykologi.
Universitetsforlaget.
ISBN 9788215024028.
Eide, Hilde;
Kristjánsdóttir, Ólöf Birna;
Nes, Andrea
(2011)
Kommunikasjonsteknologisk helseveiledning - verdibasert smertemestring og I-care.
I: Læring og mestring - et helsefremmende perspektiv i praksis og forskning.
Gyldendal Akademisk.
ISBN 9788205399389.
Nes, Andrea
(2005)
Patients with moderate chemotherapy-induced mucositis: pain therapy using low intensity lasers.
International Nursing Review.
ISSN 0020-8132.
Volum 52.
s.68-72.
Nes, Andrea;
Posso, M.B.S.
(2005)
Patients with moderate chemotherapy-induced mucositis : pain therapy using low intensity lasers.
International Nursing Review.
ISSN 0020-8132.
Volum 52.
s.68-72.
Formidling
Briseid, Hanne Synøve;
Nes, Andréa Aparecida Goncalves;
Haddeland, Kristine
(2024)
Digital veiledning og vurdering med TOPP-N i hjemmesykepleiepraksis.
E- helsekonferansen "Sykepleie 2.0";
2024-02-14 - 2024-02-15.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Linnerud, Silje Christin Wang;
Zlamal, Jaroslav;
Steindal, Simen Alexander;
Solberg, Marianne Trygg
(2024)
Utvikling av en applikasjonsprototype for å styrke fleksibilitet, kvalitet og effektivitet i praksis i sykepleierutdanningen.
NSFs e-helsekonferanse 2024. Sykepleie 2.0;
2024-02-14 - 2024-02-15.
Bostrøm Gitlestad, Silje;
Vik, Ales;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Haddeland, Kristine
(2024)
Kvalitetssikring i praksis: Kan TOPP-N være en del av løsningen?.
NSFs e-helsekonferanse 2024. Sykeplei 2.0;
2024-02-14 - 2024-02-15.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2024)
Veiledningsteknologi for å møte utfordringer knyttet til praksisstudier i sykepleieutdanningen.
Videreutdanning i praksisveiledning for sykepleiere SSHF;
2024-03-13.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2024)
Veiledningsteknologi for å møte utfordringer knyttet til praksisstudier i sykepleieutdanningen.
Videreutdanning i praksisveiledning for sykepleiere SSHF;
2024-03-14.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2024)
Praktisk bruk av ChatGPT.
Pedagogisk uke;
2024-03-11 - 2024-03-15.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Bresolin, Paula
(2024)
Teknologibasert veiledningsmodell for å stimulere mestring hos sykepleierstudenter i klinisk praksis: En gjennomførbarhetsstudie av TOPP-N applikasjonen i Brasil.
DigitalHelse24;
2024-05-29 - 2024-05-30.
Skedsmo, Karoline;
Bingen, Hanne Maria S;
Hofsø, Kristin;
Steindal, Simen Alexander;
Hagelin, Carina Lundh;
Hilderson, Deborah;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Smis, Dieter;
Stenseth, Hege Vistven;
Olaussen, Camilla
(2024)
Kommunikasjonstrening gjennom simulering ved videreutdanning i palliativ omsorg: studentenes erfaringer.
Landskonferansen i palliasjon;
2024-09-11 - 2024-09-13.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Moen, Kjetil;
Nyholm, Linda Susanne;
Ramvi, Ellen
(2024)
Utvikling og Styrkning av etisk kompetanse i klinisk praksis gjennom virtuelle refleksjonsgrupper: En pedagogisk sykepleieintervensjon.
NSFs nasjonale konferanse for sykepleierutdanning og forskning;
2024-09-26 - 2024-09-27.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Quilez, Alvaro Fernandez
(2024)
Sykepleieveiledning Støttet av KI.
NSFs nasjonale konferanse for sykepleierutdanning og forskning.;
2024-09-26 - 2024-09-27.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Bresolin, Paula
(2024)
Technology-Supported Mentoring in Clinical Practice in Nursing Education: An Usability Study in Simulation Context.
Nordic Conference in Nursing Research 2024;
2024-10-02 - 2024-10-04.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Bresolin, Paula
(2024)
Technology-Supported Guidance Model to Stimulate Self-Efficacy among Undergraduate Nursing Students in Clinical Practice: A Feasibility Study.
Nordic Conference in Nursing Research 2024;
2024-10-02 - 2024-10-04.
Briseid, Hanne Synøve;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Haddeland, Kristine
(2024)
Clinical Practice in Nursing Education Supported by Technology: A Qualitative Study among Students, Preceptors and Educators.
Nordic Conference in Nursing Research;
2024-10-02 - 2024-10-04.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2024)
Veiledningsteknologi for å møte utfordringer knyttet til praksisstudier i sykepleieutdanningen.
Videreutdanning i praksisveiledning for sykepleiere ;
2024-10-09.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2023)
Veiledningsteknologi.
Digitalt veiledningskurs for praksisveiledere i sykepleie Etter- og videreutdanning;
2023-03-21.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2023)
Veiledningsteknologi.
Digitalt veiledningskurs for praksisveiledere i sykepleie Etter- og videreutdanning;
2023-03-23.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2023)
Veilednings- og vurderingsverktøyet TOPP-N.
Praksisveiledning i sykepleie - Kvalitet i alle ledd;
2023-04-25.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2023)
TOPP-N: Digital støtte til veiledning og vurdering av studenter i klinisk praksis.
Digitale løsninger for kvalitetsutvikling av praksisstudier i helseutdanningene;
2023-04-26 - 2023-04-27.
Bresolin, Paula;
Martini, Jussara GUE;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2023)
Orientação Tecnológica para Acompanhamento do Estágio Clínico Supervisionado .
III Jornada Internacional de Pós-Gradução de Enfermagem;
2023-04-28 - 2023-04-29.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2023)
Tecnology Innovation in Nursing Education, Profession and Research .
Course for Masters1 and PhDs' students in Innovation in Nursing Education;
2023-06-02.
Skedsmo, Karoline;
Bingen, Hanne Maria S;
Hofsø, Kristin;
Steindal, Simen Alexander;
Lundh Hagelin, Carina;
Hilderson, Deborah;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Smis, Dieter;
Stenseth, Hege Vistven;
Olaussen, Camilla
(2023)
Postgraduate Nursing Students’ Experiences with Simulation-based Learning in Palliative Care Education.
EAPC 2023 18th World Congress;
2023-06-15 - 2023-06-17.
Steindal, Simen Alexander;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Godskesen, Tove E;
Dihle, Alfhild;
Lind, Susanne;
Winger, Anette;
Klarare, Anna
(2023)
Experiences of Telehealth in Palliative Home Care – Patients’ Perspectives.
EAPC 2023 18th World Congress;
2023-06-15 - .
Bresolin, Paula;
Gue Martine, Jussara;
Lazzari, Daniele Delacanal;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2023)
Desenvolvimento de um Aplicativo para Prática Clínica do Ensino de Enfermagem .
22 Seminário Nacional de Pesquisa em Enfermagem - SENPE;
2023-07-18 - 2023-07-21.
Høybakk, Jofrid Berit;
Kvande, Monica Evelyn;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Solberg, Marianne Trygg
(2023)
Virtual reflection groups (VRG) enhance the competence of the advanced practice nurse in their master education: A qualitative study.
ICN congress;
2023-07-01 - 2023-07-05.
Høybakk, Jofrid Berit;
Nes, Andrea;
Kvande, Monica Evelyn;
Solberg, Marianne Trygg
(2023)
Virtual reflection groups (VRG) enhance the competence of the advanced practice nurse in their master´s education during Covid-19 Pandemic. .
ICN Congress 2023;
2023-07-01 - 2023-07-05.
Haddeland, Kristine;
Johnsen, Hege Mari;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2023)
Nursing Students’ Experiences of Using the digital Guidance and Assessment Tool TOPP-N during Clinical Practice in a Nursing Home: A Qualitative Study .
Nordic Conference in Nursing Research;
2023-10-02 - 2023-10-05.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Zlamal, Jaroslav;
Linnerud, Silje;
Steindal, Simen Alexander;
Solberg, Marianne Trygg
(2023)
The development of an application prototype to increase the flexibility, quality, and efficiency of clinical practice in nursing education.
5th Nordic conference in Nursing Research;
2023-10-02 - 2023-10-05.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2023)
Hilde er TOPP-N.
Fagdag Hilde Eide;
2023-09-20.
Solberg, Marianne Trygg;
Landfald, Ørjan Flygt;
Clarke, Sara;
Høybakk, Jofrid Berit;
Sørensen, Anne Lene;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2023)
Virtual Reflection Group Meetings as an Active Learning Method to Enhance Advanced Practice Nursing Students’ Perceived Competence in Critical Care.
Nordic Conference of Nursing Research;
2023-10-02 - 2023-10-05.
Zlamal, Jaroslav;
Gjevjon, Edith Lillian Roth;
Fossum, Mariann;
Steindal, Simen Alexander;
Nes, Andréa Aparecida Goncalves
(2023)
A Technology-Supported Guidance Model to Stimulate Nursing Students’ Development of Critical Thinking in Clinical Practice.
The Asian Conference on Education (ACE2023);
2023-11-22 - 2023-11-25.
Haddeland, Kristine;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2022)
En ny app kan forenkle studentveiledning i praksisstudier.
Sykepleien.
ISSN 0802-9768.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2022)
Veiledningsteknologi.
Digitalt veiledningskurs for praksisveiledere i sykepleie Etter- og videreutdanning;
2022-03-22.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2022)
TOPP-N en Veiledning og- vurderingsapplikasjon for å møte utfordringer knyttet til praksisstudier i sykepleieutdanningen.
Konferanse: Utdanningskvalitet og digital omstilling 2022;
2022-04-20 - 2022-04-21.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2022)
Forskningsarbeidet og prosessen bak veilednings- og vurderingsapplikasjonen TOPP-N.
Digital oppfølging av studenter i praksis med TOPP-N. Vinner av "Utdanningskvalitetsprisen for høyere utdanning 2022";
2022-05-12.
Bresolin, Paula;
Gue Martini, Jussara;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Riegel, Fernando
(2022)
ORIENTAÇÃO TECNOLÓGICA PARA ACOMPANHAMENTO DO ESTÁGIO CLÍNICO SUPERVISIONADO.
18o SENADEn – Seminário Nacional de Diretrizes para a Educação em Enfermagem e o 15o SINADEn – Simpósio Nacional de Diagnóstico de Enfermagem,;
2022-07-26 - 2022-07-29.
Bresolin, Paula;
Gue Martini, Jussara;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Riegel, Fernando
(2022)
VIABILIDADE DO APLICATIVO TOPP-N.
18o SENADEn – Seminário Nacional de Diretrizes para a Educação em Enfermagem e o 15o SINADEn – Simpósio Nacional de Diagnóstico de Enfermagem;
2022-07-26 - 2022-07-29.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2022)
TOPP-N en veilledning og vurderingsapplikasjon.
Digitale løsninger for kvalitetsutvikling av praksisstudier i sykepleierutdanningen;
2022-10-24 - .
Zlamal, Jaroslav;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2022)
Fra prototype til virkelighet.
Digitale løsninger for kvalitetsutvikling av praksisstudier i sykepleierutdanningen;
2022-10-24 - .
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2022)
Digitale løsninger for veiledning og vurdering i klinisk praksis (TOPP-N).
NSF konferanse for hovedtillitsvalgt i Oslo ;
2022-12-01 - 2022-12-02.
Haddeland, Kristine;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Nordhagen, Siv Karin Sønsteby;
Amsrud, Kirsten Eika;
Kydland, Anne Grethe R;
Holm, Linda Nygaard;
Skaug, Eli-Anne;
Hansen, Mette Tindvik;
Leonardsen, Ann-Chatrin Linqvist
(2022)
Møt praksisutfordringer i sykepleierutdanning med felles digital innsats!.
dagensmedisin.no.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2022)
Veiledningsteknologi.
Veilederutdanning for sykepleiere SY 922;
2022-10-19.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2021)
Utvikling av en veiledningsapplikasjon for å møte utfordringer knyttet til praksisstudier i sykepleieutdanningen.
Webinar for deg som jobber med sykepleieutdanning og praksisstudier;
2021-01-27 - 2121-01-28.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2021)
Technology-supported guidance to increase flexibility, quality and efficiency in the clinical practicum of nursing education.
INTERNATIONAL QUALMENT PROJECT SEMINAR Quality mentorship for developing competent nursing students;
2021-05-04.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2021)
Tecnologia do bem-estar.
Aula Aplicativos em Saúde;
2021-08-31.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2021)
Tecnologia do bem-estar e aplicativo de suporte em estágios clínicos de enfermagem.
Aula Aplicativos em Saúde;
2021-09-08.
Lundereng, Elias David;
Nes, Andrea Aparecida Goncalves;
Holmen, Heidi;
Winger, Anette;
Thygesen, Hilde;
Jøranson, Nina;
Borge, Chrstine Råheim;
Chen, Weiqin;
Dajani, Olav;
Mariussen, Kari L.;
Steindal, Simen A.
(2021)
Health care professionals' experiences and perspectives on using telehealth for home-based palliative care: Protocol for a scoping review.
JMIR Research Protocols.
ISSN 1929-0748.
Volum 10.
Hefte 10.
DOI: 10.2196/33305
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2021)
A guidance application to address challenges related to the clinical practicum in nursing education: a simulation test.
ICN Congress 2021;
2021-11-02 - 2021-11-04.
Zlamal, Jaroslav;
Gjevjon, Edith Roth;
Fossum, Mariann;
Steindal, Simen Alexander;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2021)
The use of technology to improve nursing students' guidance and support the development of critical thinking skills in clinical practice: a feasibility study.
ICN Congress;
2021-11-02 - 2021-11-04.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Steindal, Simen Alexander;
Solberg, Marianne Trygg;
Zlamal, Jaroslav;
Gjevjon, Edith Roth
(2020)
Utvikling av en veiledningsapplikasjon for å møte utfordringer knyttet til praksisstudier i sykepleierutdanningen.
E-helsekonferansen 2020;
2020-02-12 - 2020-02-13.
Zlamal, Jaroslav;
Gjevjon, Edith Roth;
Fossum, Mariann;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2020)
Styrket veiledning og oppfølging av sykepleiestudenter i praksis ved hjelp av en nyutviklet mobilapplikasjon..
Læringsfestivalen 2020;
2020-05-04 - 2020-05-05.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Fossum, Mariann;
Steindal, Simen Alexander;
Solberg, Marianne Trygg;
Zlamal, Jaroslav;
Gjevjon, Edith Roth
(2020)
Developing a Guidance Application to Address Challenges Related to the Clinical Practicum in Nursing Education.
The 2020 Taiwan International Nursing Conference Endorsed by the International Council of Nurses (ICN);
2020-09-09 - 2020-09-11.
Zlamal, Jaroslav;
Gjevjon, Edith Roth;
Fossum, Mariann;
Solberg, Marianne Trygg;
Steindal, Simen Alexander;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2020)
The Effectiveness of a Technology-Assisted Guidance Model on the Development of Critical Thinking in Nursing Education: A Randomized Controlled Trial.
The 2020 Taiwan International Nursing Conference Endorsed by the International Council of Nurses;
2020-09-09 - 2020-09-11.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2020)
Digital vurdering for sykepleierstudent klinisk praksis.
AssCE på avancerad nivå;
2020-11-09 - 2020-11-10.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2020)
TOPP-N: En veiledningsapplikasjon for å støtte sykepleierstudent, veileder og lærer i klinisk praksis.
OUS utdanningsutvalg ;
2020-11-19 - 2021-08-19.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2020)
Praksisstudier i sykepleierutdanningen: En digital løsning for å øke fleksibilitet, kvalitet og effektivitet.
Seminar TOPP Sykepleie ;
2020-12-15 - 2020-12-25.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Gjevjon, Edith Roth
(2019)
Teknologi som et hjelpemiddel for å øke fleksibilitet og kvalitet i praksisstudier.
NSFs e-helsekonferanse 2019;
2019-02-13 - 2019-02-14.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Gjevjon, Edith Roth
(2019)
Nursing Education: A guidance based on technology to increase flexibility, quality and efficiency in clinical practicum.
ACENDIO Conference;
2019-03-28 - 2019-03-30.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2019)
Praksisstudier i sykepleierutdanningen: En digital løsning for å øke fleksibilitet, kvalitet og effektivitet.
WORKSHOP OM STUDENTARBEID-2019. For veiledere og studentkontakter;
2019-11-05.
Zlamal, Jaroslav;
Gjevjon, Edith Roth;
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2019)
Technology-supported Guidance to Increase Quality, Flexibility and Efficiency in Clinical Practice in Nursing Education.
The Asian Conference on Education (ACE2019);
2019-10-31 - 2019-11-03.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
van Dulmen, Sandra;
Eide, Hilde
(2018)
Examining Fidelity in mHealth Behaviour Interventions Based on Acceptance and Commitment Therapy to Support Self-Management in Persons with Chronic Illness.
20 th Global Nursing Education Conference;
2018-03-21 - 2018-03-23.
Nes, Andrea Aparecida Gonçalves;
Gjevjon, Edith Roth
(2018)
Teknologi som et hjelpemiddel for å øke fleksibilitet og kvalitet i praksisstudier.
Lovisenberg Diakonale Høgskole Jubileumskonferanse;
2018-11-22.
Nes, Andréa Aparecida Goncalves;
Eide, Hilde
(2017)
Nettbaserte intervensjoner med e-dagbøker og skreddersydde tilbakemeldinger for personer med langvarige helseplager – en oppsummering av tre studier.
BestPractice Diabetes.
Nes, Andrea
(2017)
Mechanism, Fidelity, and Competency in Therapist Support within Online Treatments.
Prøveforelesning;
2017-08-25.
Nes, Andrea
(2017)
Exploring change processes within a smartphone-delivered intervention using electronic diaries and written situational feedback to support self-management in persons with a chronic illness.
Avhandling;
2017-08-25.
Eide, Hilde;
Nes, Andréa Aparecida Goncalves;
Brembo, Espen Andreas;
Kristjansdottir, Olöf Birna;
Wicksell, Rikard;
van Dulmen, Sandra
(2014)
What do counselors write to support women in handling pain?.
12th International Conference on Communication in health Care;
2014-09-28 - 2014-10-01.
Nes, Andrea;
van Dulmen, Sandra
(2014)
Using Acceptance and Commitment Therapeutical (ACT) Principles in a Web-Based intervention for women with Chronic Widespread Pain–Evaluating Protocol Adherence in Text-Based Interventions.
The 2nd International Congress of Person Centered Medicine. ;
2014-11-07 - 2014-12-09.
Brembo, Espen Andreas;
Nes, Andrea;
van Dulmen, Sandra;
Kristjansdottir, Olöf Birna;
wicksell, Rikard;
Eide, Hilde
(2013)
Web based Personalized Feedback based on Acceptance and Commitment Therapy to Support Patients with Chronic Disease: The Development of an ACT coding scheme.
International Conference on Communication in Healthcare 2013;
2013-09-29 - 2013-10-02.
Eide, Hilde;
Nes, Andréa Aparecida Goncalves
(2012)
Situational feedback through smartphone to support self-management of Diabetes Type 2.
PROGRAMA DE PROFESSOR VISITANTE;
2012-02-14 - .
Nes, Andréa Aparecida Goncalves
(2012)
I-care: Stimulating self-management in patients with type 2-diabetes through situational feedback via smartphones. A pilot study.
PROGRAMA DE PROFESSOR VISITANTE;
2012-02-13.
Nes, Andréa Aparecida Goncalves;
Eide, Hilde
(2012)
Skriftlig Situasjonstilpasset Tilbakemelding på Mobil til Pasienter med Type 2 Diabetes: En Framtidsrettet Intervensjon?.
BestPractice Diabetes.
Hefte 3.
s.12-15.
Eide, Hilde;
Brembo, Espen;
Nes, Andréa Aparecida Goncalves;
Kristjansdottir, Olöf Birna;
Finset, Arnstein;
Fors, Egil Andreas;
van Dulmen, Sandra
(2012)
Stimulating Valued Actions through Web-based Situational Feedback - Investigating the Therapeutic Process.
International Conference for Communication in Healthcare 2012;
2012-09-04 - 2012-09-07.
Nes, Andrea;
Wahl, Astrid Klopstad;
Årsand, Eirik;
Østengen, Geir;
van Dulmen, Sandra;
Eide, Erlend;
Eide, Hilde
(2010)
I-care: stimulating self-management in patients with type 2 diabetes. A pilot study.
International Conference on Communication in Health Care 2010 ;
2010-09-05 - 2010-09-08.
Nes, Andrea;
Kristjánsdóttir, Ólöf Birna;
Austvoll-Dahlgren, Astrid
(2009)
Mestringsveiledning på SMS.
Forskningstorget;
2009-09-18 - 2009-09-19.
Austvoll-Dahlgren, Astrid;
Kristjánsdóttir, Ólöf Birna;
Nes, Andrea
(2009)
Internettbaserte intervensjoner.
Forskningsdagene 2009, Forskningstorget i Oslo;
2009-09-18 - 2009-09-19.
Ribu, Lis;
Nes, Andrea;
Eide, Hilde
(2009)
E-care: Stimulating self-management in patients with type 2-diabetes through web-based situational feedback. A randomized controlled trial.
Samarbeidsmøte Nasjonalt Senter for Samhandling og Telemedisin (NST) i Tromsø og Høgskolen i Oslo;
2009-06-21 - 2009-06-22.