Dag Husebø
Professor i universitetspedagogikk
Kontakt
Telefon: 51833271
E-post: dag.husebo@uis.no
Organisasjonsenhet
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Professor i universitetspedagogikk
Telefon: 51833271
E-post: dag.husebo@uis.no
Organisasjonsenhet
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Kvalø, Silje Eikanger; Eikeland, Synnøve; Ofstad, Gunn Helen; Husebø, Dag
(2024)
Studieprogramutvikling i høyere utdanning : en kritisk case. I: Det universitets- og høgskolepedagogiske vitenskapsområdet i Norge - fremvekst, grunnlagstenkning og "state of the art".Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 978-82-02-86079-0.
s.371-394.
Husebø, Dag
(2022)
Action research in teacher education : Practical and theoretical challenges and opportunities from Norway. I: Research methods in language teaching and learning : A practical guide.
John Wiley & Sons.
ISBN 9781119701637.
s.118-131.
Husebø, Dag; Johannessen, Øystein Lund; Skeie, Geir
(2022)
Impact of action research in Norwegian religious education.British Journal of Religious Education.
ISSN 0141-6200.
Hanssen, Brit; Husebø, Dag
(2022)
Tilpasset opplæring som didaktisk profesjonsbegrep i grunnskolelærerutdanningen.Acta Didactica Norden (ADNO).
ISSN 2535-8219.
Volum 16 .
Hefte 3.
DOI: 10.5617/adno.9233
Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Husebø, Dag; Selvik, Jon Tømmerås; Kvaløy, Jan Terje
(2021)
Mengden av organiserte læringsaktiviteter og sammenhengen med studentenes motivasjon, egeninnsats og overordnede tilfredshet med studiet.
Nordic Journal of STEM Education.
ISSN 2535-4574.
Volum 4.
Hefte 2.
s.45-57.
Speight, Sarah; Moreira, Gillian; Husebø, Dag
(2020)
Listening to students for tomorrow, today: engaging students to define the future of higher education.
Student Engagement in Higher Education Journal.
ISSN 2399-1836.
Volum 3.
Hefte 1.
s.96-114.
Bjaalid, Gunhild; Husebø, Dag; Moen, Vegard
(2020)
Studieprogramledelse i høyere utdanning : aksjonsforskning som grunnlag for involvering læring og organisatoriske grenseoppganger . I: Aksjonsforskning i Norge : Grunnlagstenkning forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster : volum 2.Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202652296.
s.361-389.
Husebø, Dag; Skeie, Geir; Johannessen, Øystein Lund
(2020)
Dialog som begrep og praktisk tilnærming i aksjonsforskning. I: Aksjonsforskning i Norge : Grunnlagstenkning forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster : volum 2.Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202652296.
s.81-106.
Husebø, Dag; Skeie, Geir; Allaico, Ann Kristin Tokheim; Bjørnevik, Torunn Helene
(2019)
Dialogue in an upper secondary school and the subject religion and ethics in Norway.Religion & Education.
ISSN 1550-7394.
Volum 46.
Hefte 1.
s.101-114.
Husebø, Dag; Njå, Morten Bergsten
(2019)
Teknologi og praksisendring i klasserommet – en nærstudie av Nordøstskolen. I: Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet.Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-03160-6.
s.131-144.
Husebø, Dag
(2019)
Digitale tankekart og fagspesifikk literacy i KRLE. I: Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet.Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-03160-6.
s.195-212.
Johannessen, Øystein Lund; Husebø, Dag
(2019)
Case Study 2: Building Young People´s Social Capital Through Networks of Interreligious Dialogue in Oslo. I: Interreligious Engagement in Urban Spaces : Social, Material and Ideological Dimensions.Springer Nature.
ISBN 9783030167950.
s.39-54.
Husebø, Dag; Johannessen, Øystein Lund
(2019)
Case Study 6: The House of Literature in Oslo. I: Interreligious Engagement in Urban Spaces : Social, Material and Ideological Dimensions.Springer Nature.
ISBN 9783030167950.
s.151-157.
Johannessen, Øystein Lund; Husebø, Dag
(2019)
Case study 6: Interreligious educational activities. I: Interreligious Engagement in Urban Spaces : Social, Material and Ideological Dimensions.Springer Nature.
ISBN 9783030167950.
s.239-249.
Skaftun, Atle; Igland, Mari Ann; Husebø, Dag; Nome, Sture; Nygard, Arne Olav
(2018)
Glimpses of dialogue: transitional practices in digitalised classrooms.Learning, Media & Technology.
ISSN 1743-9884.
Volum 43.
Hefte 1.
s.42-55.
Husebø, Dag; Johannessen, Øystein Lund
(2018)
Interreligious dialogue in Oslo in the years following the terror attacks of 22 July 2011. I: Religion and Dialogue in the City. Case Studies on Interreligious Encounter in Urban Community and Education.
Waxmann Verlag.
ISBN 978-3-8309-3794-4.
s.115-139.
Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard
(2017)
Universitetslærerarbeidet - utfordring av den naturlige innstilling?.UNIPED.
ISSN 1500-4538.
Volum 40.
Hefte 1.
s.7-17.
Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard
(2017)
Utvikling av nytilsatte universitetslæreres profesjonskompetanse. I: Aksjonsforskning i Norge : teoretisk og empirisk mangfold .Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202529819.
s.209-229.
DOI: 10.23865/noasp.17
Husebø, Dag; Johannessen, Øystein Lund; Skeie, Geir
(2017)
Teoribruk og teoriutvikling i aksjonsforskning i møte med mangfold som samfunnsrealitet. I: Aksjonsforskning i Norge : teoretisk og empirisk mangfold .Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202529819.
s.95-112.
Husebø, Dag
(2014)
Tros- og livssynsfag i skandinavia – en sammenligning.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
ISSN 0029-2052.
Volum 5.
s.364-374.
Husebø, Dag; Rønneberg, Vibeke
(2014)
Lesing i RLE. I: Leseboka. Leseopplæring i alle fag på ungdomstrinnet.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 978-82-02-40457-4.
s.131-143.
Husebø, Dag
(2013)
Participative Trajectories. I: Exploring Context in Religious Education Research. Empirical, Methodological and Theoretical Perspectives.
Waxmann Verlag.
ISBN 978-3-8309-2902-4.
s.39-55.
Husebø, Dag
(2012)
Pedagogisk tilnærming og fagkunnskap i samspill – En klasseromsstudie av undervisning i faget Religion, livssyn og etikk.Acta Didactica Norge.
ISSN 1504-9922.
Volum 6.
Hefte 1.
DOI: 10.5617/adno.1078
Husebø, Dag
(2012)
Bridging theory and practice in Norwegian teacher education.Educational Action Research.
ISSN 0965-0792.
Volum 20.
Hefte 3.
s.455-471.
Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard
(2012)
"Å forelese er en ensom affære. Jeg er sikker på at de fleste går inn i klasserommet med en sommerfugl eller tusen i magen [...]" .... I: Utdanningskvalitet og undervisningskvalitet under press?.
Tapir Akademisk Forlag.
ISBN 9788251928953.
s.185-204.
Husebø, Dag; Johannessen, Øystein Lund
(2010)
Kunnskapsformer og kunnskapsutvikling i praksisfellesskap. I: Forskeren i møte med praksis. Refleksivitet, etikk og kunnskapsutvikling.
Tapir Akademisk Forlag.
ISBN 978-82-519-2598-3.
s.33-48.
Husebø, Dag; Ferguson, Leila Eve; Stalheim, Odd Rune; Erikson, Inger Carin; Isaksen, Robert; Mavroudi, Anna; Wallin, Patric
(2024)
Det universitets- og høgskolepedagogiske vitenskapsområdet i Norge - fremvekst, grunnlagstenkning og "state of the art".
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 978-82-02-86079-0.
Ferguson, Leila Eve; Husebø, Dag; Stalheim, Odd Rune; Erikson, Inger Carin; Isaksen, Robert; Mavroudi, Anna; Wallin, Patric
(2024)
Innledning. I: Det universitets- og høgskolepedagogiske vitenskapsområdet i Norge - fremvekst, grunnlagstenkning og "state of the art".
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 978-82-02-86079-0.
s.7-14.
Wallin, Patric; Husebø, Dag; Ferguson, Leila Eve; Stalheim, Odd Rune; Erikson, Inger Carin; Isaksen, Robert; Mavroudi, Anna
(2024)
Avslutningskommentar. I: Det universitets- og høgskolepedagogiske vitenskapsområdet i Norge - fremvekst, grunnlagstenkning og "state of the art".
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 978-82-02-86079-0.
s.437-441.
Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene
(2020)
Aksjonsforskning i Norge : Grunnlagstenkning forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster : volum 2.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202652296.
Igland, Mari-Ann; Skaftun, Atle; Husebø, Dag
(2019)
Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet.
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-03160-6.
Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene; Steen-Olsen, Tove Herborg; Stjernstrøm, Else
(2017)
Aksjonsforskning i Norge : teoretisk og empirisk mangfold .
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202529819.
Husebø, Dag; Skeie, Geir
(2016)
Slutt på "Nytt på nytt"? Fra kristendomskunnskap til KRLE i skolefag og KRL til religionsstudier i studiefag. I: Skolehistorisk årbok for Rogaland 2016. Tema: Lærerutdanning i Rogaland.
s.31-38.
Husebø, Dag
(2013)
Fagdidaktisk utprøving av en fortolkende kulturbevisst tilnærming til Religion, livssyn og etikk-undervisning. Om forholdet mellom teori og praksis i lærerutdanningsfaget og skolefaget RLE.
Universitetet i Stavanger.
ISBN 978-82-7644-536-7.
Hoel, Torlaug Løkensgard; Hanssen, Brit; Husebø, Dag
(2012)
Utdanningskvalitet og undervisningskvalitet under press? Spenninger i høgere utdanning..
Tapir Akademisk Forlag.
ISBN 978-82-519-2895-3.
Hoel, Torlaug Løkensgard; Hanssen, Brit; Husebø, Dag
(2012)
Utdanningskvalitet og undervisningskvalitet under press?.
Tapir Akademisk Forlag.
ISBN 9788251928953.
Vathne, Runar; Husebø, Dag; Tungland, Inger Benny Espedal
(2024)
NyTi - en veiledningsordning for og med nytilsatte lærere i UH-sektor.
Veiledningskonferansen i Fredrikstad;
2024-02-08 - 2024-02-09.
Isaksen, Robert; Ferguson, Leila Eve; Steen-Utheim, Anna Therese; Husebø, Dag
(2024)
Leder Uniped nr. 2 2024.UNIPED.
ISSN 1500-4538.
Volum 47.
Hefte 2.
s.89-90.
Tungland, Inger Benny Espedal; Velde, Kjersti Lønning; Husebø, Dag; Nordheim, Erlend
(2023)
Aksjonsforskning som tilnærming til partnerskap mellom universitet og universitetsbarnehage..
NASJONALT NETTVERK FOR LÆRERUTDANNINGS OG UNIVERSITETSBARNEHAGER;
2023-04-24.
Wallin, Patric; Erikson, Inger Carin; Husebø, Dag; Ferguson, Leila Eve; Isaksen, Robert; Mavroudi, Anna; Stalheim, Odd Rune
(2022)
Spenninger, nyanser og mangfold i universitets- og høgskolepedagogikk.
Khrono.no.
ISSN 1894-8995.
Thorsen, Olav; Husebø, Dag
(2022)
Kvalitet på veiledning av spesialistkandidater i allmennmedisin.
Utposten.
ISSN 0800-5680.
Volum Utg 5.
Thorsen, Olav; Husebø, Dag
(2022)
Hvordan opplever ALIS-Vest veilederrollen?.
Utposten.
ISSN 0800-5680.
Volum Utgave 6.
Thorsen, Olav; Husebø, Dag
(2022)
Perspectives on quality in the education of specialist candidates in general practice/family medicine .
22nd NORDIC CONGRESS OF GENERAL PRACTICE - On the Edge - General practice for future generations;
2022-06-21 - 2022-06-23.
Husebø, Dag
(2022)
Aksjonsforskningens mulighet i krevende og/eller velfungerende partnerskap.
Partnerskap mellom skoler, barnehager og forskere - Muligheter og barrierer;
2022-10-13 - 2022-10-14.
Husebø, Dag; Hiim, Hilde; Gjøtterud, Sigrid; Karlsen, James Tommy; Ludvigsen, Kristine; Grevle, Tessa Eriksen; Rubilar, Kristine Haugen; Holen, Rasa; Teigland, Oliva; Thorvaldsen, Tor
(2022)
National AR-network as grounds for building knowledge ecologies and democratization of academic communities .
CARN Conference 2022 - Changing Lives through Action Research;
2022-10-28 - 2022-10-30.
Skeie, Geir; Johannessen, Øystein Lund; Husebø, Dag
(2022)
Outputs, Outcomes and Impact of doing AR in Communities of practice .
CARN Conference 2022 - Changing Lives through Action Research;
2022-10-28 - 2022-10-30.
Husebø, Dag
(2022)
The use of Canvas as a digital mediating tool – Theory informed understandings influencing Canvas practices.
The 9th Learning Forum;
2022-10-25 - 2022-10-27.
Husebø, Dag; Tungland, Inger Benny Espedal; Vathne, Runar
(2022)
NyTi - Universitetet i Stavangers veiledningsordning for nyansatte i vitenskapelige stillinger..
Webinar;
2022-09-28 - .
Eggen, Astrid; Husebø, Dag; Marshall, Timothy James
(2021)
Fremtidens europeiske universitet: Hva er det - og vil det bety for studenter og folk flest?.
Podcasten Kvalitetstid - for deg som jobber med utdanning;
2021-10-05.
Thorsen, Olav; Husebø, Dag
(2021)
Presentasjon KVALIS-studien - Beskrivelse av forskning og foreløpige funn.
Nasjonal ALIS-konferanse;
2021-10-21.
Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene
(2020)
Innledning. I: Aksjonsforskning i Norge : Grunnlagstenkning forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster : volum 2.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202652296.
Husebø, Dag
(2019)
Digital transformasjon – hvordan vil dette endre vår arbeidshverdag?.
FFTA-vårkonferanse;
2019-04-01 - 2019-04-02.
Husebø, Dag
(2019)
Inspirasjon til universitetsbyggere «in the making» .
Enhetsamling - Avdeling for utdanningskvalitet og studieadministrasjon;
2019-01-22 - 2019-01-23.
Husebø, Dag
(2019)
Digitalisering i sektoren – status og planer - nasjonalt og lokalt .
Arkitektur og planer for digitalisert virksomhetsstyring;
2019-02-06.
Husebø, Dag
(2019)
ECIU University.
Nordic-French Seminar as part of EAIE conference ;
2019-09-24 - 2019-09-27.
Husebø, Dag
(2019)
EAIE-debate European Universities.
Paneldebatt;
2019-09-24 - 2019-09-27.
Husebø, Dag
(2018)
Behov for data i arbeidet med studiekvalitet.
Digital virksomhetsstyring for UH-sektor;
2018-01-03.
Husebø, Dag
(2018)
Action Research – What, Why, How and When?.
Faglig bidrag PhD-forskerskole;
2018-03-07.
Husebø, Dag
(2018)
Kompetanse som ferskvare.
Seminar for langtidsledige ingeniører;
2018-03-09.
Husebø, Dag
(2018)
Digitalisering 2.0.
Styreseminar ;
2018-03-21 - 2018-03-22.
Husebø, Dag
(2018)
UiS Digitale Campus.
UHR økonomi og administrasjonsutvalg;
2018-04-25 - 2018-04-26.
Husebø, Dag
(2018)
Digital Campus 2017-2019.
UHR-konferansen 2018;
2018-11-21.
Husebø, Dag; Njå, Morten; Holm, Silje Cathin; Håland, Esther
(2017)
Integrering av digitale verktøy i klasserommet – et spørsmål om tid, sammenheng og hensikt .
Skriv! Les! 2017 Nordisk forskerkonferanse om skriving, lesing og literacy;
2017-05-09 - 2017-05-11.
Husebø, Dag
(2017)
Nettbrett gjer gutane betre.
Husebø, Dag
(2017)
Nettbrett gjer gutane betre.
Husebø, Dag; Skaftun, Atle
(2017)
Digital hverdag i ungdomsskolen.
Nordic Edge - EdTech;
2017-09-26 - 2017-09-28.
Husebø, Dag; Johannessen, Øystein Lund; Skeie, Geir
(2017)
Dialogue in upper secondary school.
Forskningskonferanse ;
2017-06-12 - 2017-06-15.
Husebø, Dag; Johannessen, Øystein Lund; Skeie, Geir
(2017)
Videregående elevers erfaringer med tros- og livssynsdialog – Hva kan kirken lære av forskning på dialog i skolen?.
Nordisk dialogkonferanse;
2017-04-24 - 2017-04-25.
Johannessen, Øystein Lund; Husebø, Dag; Skeie, Geir
(2017)
Dialogue in Religious Education and History and Philosophy in upper secondary school – Norway.
Norsk religionspedagogisk Forskerforum;
2017-11-30 - 2017-12-01.
Husebø, Dag; Nordmark, Ingvald
(2017)
Nettbrett gjer gutane betre.
Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard
(2016)
En studie av nytilsatte universitetslæreres læring og utvikling av profesjonskompetanse gjennom deltakelse i formelle undervisningsgrupper.
Nasjonal nettverkskonferanse i universitets - og høgskolepedagogikk;
2016-05-02 - 2016-05-04.
Skaftun, Atle; Husebø, Dag; Igland, Mari Ann
(2016)
Respons i ungdomsskolen. Erfaringer fra to års samarbeid.
Årlig skoleledermøte;
2016-06-23 - .
Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard
(2016)
Slik kan studentene lære mer..
Skaftun, Atle; Igland, Mari-Ann; Husebø, Dag; Nøsen, Odin
(2016)
Respons i digitale klasserom.
Utdanningskonferansen;
2016-11-08.
Husebø, Dag; Bjørnevik, Torunn Helene; Tokheim Allaico, Ann Kristin
(2016)
Dialog i Religion og etikk-faget.
Åpen fagdag;
2016-11-15.
Skeie, Geir; Brömssen, Kerstin von; Husebø, Dag; Lund Johannessen, Øystein; Undseth Bakke, Sidsel
(2016)
Critical events challenging human rights and values as part of religious education.
ISREV - International Seminar on Religious Education and Values;
2016-07-31 - 2016-08-05.
Boyesen, Marit; Husebø, Dag
(2016)
Å lede læring med kvalitet.
Khrono.no.
ISSN 1894-8995.
Husebø, Dag; Lund Johannessen, Øystein
(2016)
HEF i dialog.
HEF - Vestlandsseminar 2016;
2016-10-02.
Christ, Inge; Husebø, Dag
(2016)
Innovative teaching experiments in PBL.
PBL in the World;
2016-11-18.
Skaftun, Atle; Igland, Mari-Ann; Husebø, Dag; Nygard, Arne Olav; Nome, Sture
(2015)
Going digital: Transitional practices in secondary school classrooms. Symposium..
IAIMTE 2015;
2015-06-03 - 2015-06-06.
Skaftun, Atle; Igland, Mari Ann; Husebø, Dag; Nygard, Arne Olav; Nome, Sture
(2015)
Digitalisering av klasserommet: Skriftkulturelle overgangspraksiser i ungdomsskolen.
Skriv! Les! Den tredje nordiske forskerkonferansen om lesing, skriving og literacy;
2015-05-18 - 2015-05-21.
Husebø, Dag; Nome, Sture
(2015)
Digitale kart i RLE.
Skriv! Les! Den tredje nordiske forskerkonferansen om lesing, skriving og literacy;
2015-05-18 - 2015-05-21.
Husebø, Dag; Nome, Sture
(2015)
The North East School.
IAIMTE 2015;
2015-06-03 - 2015-06-06.
Husebø, Dag; Nome, Sture
(2015)
Responspraksis med kvalitet og potensial for fagundervisning.
Faglig seminar for lærere på ungdomstrinnet;
2015-09-03.
Husebø, Dag; Skaftun, Atle
(2015)
Brytninger mellom teknologi og praksis i den digitaliserte ungdomsskolen.
Forum for Utdanningsforsknig;
2015-11-03 - .
Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard
(2014)
Professionalizing newly employed scientific staff as teachers in higher education.
The Eurpoean Conference on Educational Research 2014;
2014-09-02 - 2014-09-05.
Husebø, Dag
(2014)
Universelt utformet didaktikk – læringsprosesser for mangfold i høgere utdanning.
Ta grep 2014;
2014-10-24.
Husebø, Dag
(2014)
Helhetlig, sammenhengende og eksplisitt lesedidaktisk praksis.
Fagdag;
2014-09-22.
Husebø, Dag
(2014)
CARN-Norge gruppesesjon.
CARN 2014;
2014-10-29 - 2014-11-01.
Husebø, Dag
(2014)
Forholdet mellom undervisning og læring. Individuell og kollektiv praksisutvikling.
Fagdag;
2014-10-22.
Husebø, Dag
(2013)
Intervensjonsstudier i lærerutdanningens- og skolens klasserom - Om makt og motmakt, ansvar og ansvarsfraskrivelser.
NOLES;
2013-10-16 - 2013-10-17.
Husebø, Dag
(2013)
Endringer i religionsundervisning i Skandinavia.
Vestlandsseminaret HEF;
2013-09-27 - 2013-09-29.
Husebø, Dag; Hoem, Toril Frafjord
(2013)
Teachers and teacher educators understanding of their profession, the subjects they teach and their reading didactics.
Collaborative Action Research Network CARN;
2013-11-07 - 2013-11-09.
Hoem, Toril Frafjord; Husebø, Dag; Nielsen, Ingrid
(2013)
Skolebasert kompetanseutvikling.
Fagdag for lærere;
2013-08-15.
Rønneberg, Vibeke; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Husebø, Dag; Mossige, Margunn; Uppstad, Per Henning; Staurseth, Hanne Egenæs
(2013)
Faglig lesing - lesing i fagene.
Nasjonal konferanse ;
2013-03-18 - 2013-03-19.
Hanssen, Brit; Husebø, Dag
(2013)
Utdanningskvalitet og undervisningskvalitet under press?.
Bokpresentasjon ;
2013-01-15.
Hanssen, Brit; Husebø, Dag
(2012)
" Å forelese er en ensom affære. jeg er sikker på at der fleste går inn i klasserommet med en sommerfugl eller to i magen (...) ".
NU12 Gränslöst lärande;
2012-10-17 - 2012-10-19.
Husebø, Dag; Mathisen, Petter
(2012)
Utprøving og utforming av pedagogisk mentorskap for nyansatte - Betydningen av takt og utakt universitetspedagogisk samarbeid.
NU 2012 - Gränslöst lärande, Gøteborg Universitet;
2012-10-17 - 2012-10-19.
Husebø, Dag; Skeie, Geir; Johannessen, Øystein Lund
(2012)
Subject oriented Action Research in school and teacher education - Intentions and Outcome.
CARN 2012;
2012-11-23 - 2012-11-25.
Hanssen, Brit; Husebø, Dag
(2012)
Utdanningsledelse - utfordringer og muligheter sett fra UiS sitt ståsted.
Nettverksseminar;
2012-12-10 - 2012-12-11.
Husebø, Dag
(2011)
Makt og motmakt i et religionsdidaktisk aksjonsforskningsprosjekt.
FOU i praksis;
2011-04-26 - 2011-04-27.
Husebø, Dag
(2011)
Bridging theory and practice in RE teacher education.
CARN;
2011-11-04 - 2011-11-06.
Husebø, Dag; Johannessen, Øystein Lund
(2010)
ROM-prosjektet: Erfaringer og resultater fra et samarbeid mellom UiS og kommuner i Nord-Rogaland.
Utdanning 2010;
2010-11-08.
Husebø, Dag; Johannessen, Øystein Lund
(2010)
Solidarisk kunnskap, hva er det?.
Åpen fagdag - UiS;
2010-11-24.
Husebø, Dag
(2010)
Læring og praksisutvikling i et sosialt virksomhetssystem.
Religion og livssyn : Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge.
ISSN 0802-8214.
Volum 22.
Hefte 1.
s.30-41.
Husebø, Dag
(2010)
Participative trajectories in RE teacher training.
ENRECA - The European Network for Religious Education in Europe through Contextual Approaches;
2010-05-29 - 2010-06-03.
Husebø, Dag
(2010)
Praksisutvikling i utdanning av religionslærere.
Stockholms universitet;
2010-05-26.
Hanssen, Brit; Husebø, Dag
(2010)
Det tredje rommet.
At lære at være lærer - professionen i læreruddannelsen;
2010-05-05 - 2010-08-05.
Husebø, Dag
(2010)
Læring og praksisutvikling i en integrert, prosjesjonsrettet og forskningsbasert lærerutdanning.
Religion og livssyn : Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge.
ISSN 0802-8214.
Volum 22.
Hefte 1.
s.29-36.
Mjåtveit, Atle; Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Melhus, Kjersti; Ree, Idar; Næsheim-Bjørkvik, Gro
(2008)
Er det mulig å skape en felles kunnskapsbase for lærerutdannere gjennom veiledning av nyutdannede lærere? Skolen - Den nyutdannede - Allmennlærerutdanningen - Lagkamerater eller motstandere?.
10. Nordiske lærerutdannelseskongress;
2008-05-21 - 2008-05-24.
Skeie, Geir; Husebø, Dag
(2007)
Religionsfag til besvær? Om KRL-faget, rettssaker og livet i klasserommet.
Åpen fagdag, Universitetet i Stavanger;
2007-11-28.
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes; Husebø, Dag
(2018)
1. Hjelp, jeg er blitt student!.
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Valan, Ingunn; Pedersen, Tor Henning Valnes; Husebø, Dag
(2018)
2. Akademiske ord og begreper for dummies.