Formidling
Bakken, Arild Michel;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2023)
Fostering students engagement for writing through international collaboration.
Nygard, Arne Olav;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2023)
Elever kan bli lurt av falske Wikipedia
.
Lundetræ, Kjersti;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek;
Wagner, Åse Kari H.
(2023)
– Hvis norske elever skal vi bedre lesere, må det en skikkelig innsats til
.
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2023)
Engasjerende undervisning - premiere.
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2023)
Hva trigger elevenes engasjement?.
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2023)
Hva kjennetegner en engasjert elev?.
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2023)
Hvordan kan læreren skape engasjement for lesing hos elevene?.
Gourvennec, Aslaug Fodstad;
Aasen, Marit;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2023)
Hvordan kan du velge engasjerende tekster?.
Gourvennec, Aslaug Fodstad;
Aasen, Marit;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2023)
Hvordan kan tekstene gjøres relevante?.
Gourvennec, Aslaug Fodstad;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2023)
Kan et enkelt grep engasjere elevene mer i teksten?.
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek;
Hoel, Trude
(2022)
Vi ber barnehagelærere dele sin kunnskap om lesing i barnehagen.
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek;
Mitchell, Monica Gundersen
(2022)
Høytlesing i norsktimen på ungdomsskolen? Så absolutt, mener forsker.
Nygard, Arne Olav;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2022)
Elever kan bli lurt av "fake" Wikipedia.
Wagner, Åse Kari H.;
Hoem, Toril Frafjord;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2022)
For at elevene skal ha utbytte av leseleksene, er det viktig at lærerne er leksebevisste.
Wagner, Åse Kari H.;
Hoem, Toril Frafjord;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2022)
To ting må klaffe om elevene skal ha utbytte av leseleksene
.
Sæbø, Johanne Ur;
Skaftun, Atle;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2022)
Muntlig aktivitet: Elever sier ofte det læreren vil høre
.
Sæbø, Johanne Ur;
Skaftun, Atle;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2022)
Skravling, latter og diskusjon i timene er bra for læring
.
Sæbø, Johanne Ur;
Skaftun, Atle;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2022)
Når elevene får snakke mer i timen, skjer det spennende ting med undervisningen.
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek;
Støle, Hildegunn
(2021)
Foreldres leseglede kan utligne sosiale forskjeller.
Forskning.no.
ISSN 1891-635X.
Volum online.
Hansen, Joakim Evensen;
Evertsen-Stanghelle, Cecilie;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Læring for livet - Kvalitet i barnehagen.
Wagner, Åse Kari H.;
Lundetræ, Kjersti;
ten Braak, Dieuwer;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Læring for livet - Har vi egentlig et "gutteproblem"?.
Lunde, Svanaug;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Læring for livet - SFO.
Mangen, Anne;
Ersland, Bjørn Arild Hansen;
Gourvennec, Aslaug Fodstad;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Læring for livet - ungdom og lesing.
Roland, Pål;
Rosell, Lars Yngve;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Læring for livet - mobbing i barnehagen.
Lunde, Svanaug;
Ofstad, Gunn Helen;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Læring for livet - overgang fra barnehage til skole.
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2021)
Sosial bakgrunn er viktigere for lesing enn å snakke norsk hjemme.
Forskning.no.
ISSN 1891-635X.
Hoel, Trude;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2020)
Å lese med unger er en kjempeviktig ting!.
Hoel, Trude;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2020)
Hva skjer med lesestunden når papirboken byttes ut med nettbrett?.
Lundetræ, Kjersti;
Tharaldsen, Kjersti Balle;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2020)
Læring for livet.
Hansen, Joakim Evensen;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2019)
Voksnes samtaler med de minste barna i barnehagen er viktig for språkutviklingen.
Uppstad, Per Henning;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2019)
- Vi kunne endret hele situasjonen.
Jensen, Maria Therese;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2019)
Når syvåringer føler seg likt av læreren, går lesingen bedre.
Uppstad, Per Henning;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2019)
Slik lykkes du med lesespill i begynneropplæringa.
Jensen, Maria Therese;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2019)
Når syvåringer føler seg likt av læreren, går lesingen bedre.
Andersen, Joachim Kolnes;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2019)
Engasjerte forskningsassistenter på vei ut i klasserommene.
Sunde, Kristin;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2019)
Rask tilgang til bokstavene gjør at flere førsteklassinger blir gode lesere.
Sunde, Kristin;
Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek
(2019)
Rask bokstavlæring gjør at flere førsteklassinger blir gode lesere.
Skaftun, Atle;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Stener kan ikke flyve: Om digitalisering av skolen.
Skaftun, Atle;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Egen PC til hver elev kan gi nye muligheter i undervisningen.
Sønneland, Margrethe;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Tror elevene trekkes mot krevende litteratur
.
Rongved, Elisabeth;
Solheim, Oddny Judith
(2018)
Lese- og skrivevansker: Intensive forebyggende tiltak nytter.
Rongved, Elisabeth;
Walgermo, Bente R.
(2018)
Disputas om motivasjon for lesing i første klasse.
Rongved, Elisabeth;
Esmaeeli, Zahra
(2018)
Fersk doktorgrad om barn med familierisiko for lese- og skrivevansker.
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Lærernorm fra høsten fører til endringer i Two Teachers.
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Slik kan lese- og skrivevansker forebygges allerede fra første klasse.
Sunde, Kristin;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Sett av tid til elevenes egen lesing!
.
Håland, Anne;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Gode tips til leseleksa.
Mossige, Margunn;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Hva snakker vi om når vi snakker om digitalisering i skolen?.
Mangen, Anne;
Rongved, Elisabeth
(2018)
- Vi må ta på alvor det forskningen viser om lesing på skjerm og papir.
Støle, Hildegunn;
Rongved, Elisabeth
(2018)
De ivrigste bokleserne forstår også mest av internett-tekster.
Lundetræ, Kjersti;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Den samme leseleksa passer ikke for alle
.
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Disputas om språklig mestring, lek og sosial kompetanse hos de yngste barnehagebarna..
Hoel, Trude;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Dårlige e-bøker går ut over barna
.
Gunnerud, Hilde Lowell;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Gjør viktige funn om flerspråklige barns språk
.
Håland, Anne;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Leseråd for travle familiar
.
Mitchell, Monica Gundersen;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Høytlesing kan gi ungdomsskoleelever mestringsfølelse.
Mitchell, Monica Gundersen;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Disputas om utvikling av litterær kompetanse i ungdomsskolen.
Hoem, Toril Frafjord;
Håland, Anne;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Lykkes med meningsfull skriving i første klasse.
Hansen, Joakim Evensen;
Rongved, Elisabeth
(2018)
Språkbevisste voksne i småbarnsavdelingen er viktige for barnas språkutvikling.
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Solem, Ida Heiberg;
Rongved, Elisabeth
(2017)
"Det matematiske barnet"-klassiker i ny utgave.
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Funn fra Stavangerprosjektet i internasjonalt tidsskrift.
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2017)
10 år med verdifull kunnskap om barns utvikling.
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Bedre kunnskap om norske barnehagebarns matematiske utvikling.
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Det viktige blikket for hvert barn.
Rongved, Elisabeth;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Er det viktig med to lærere i klasserommet?.
Rongved, Elisabeth;
Lundetræ, Kjersti;
Sunde, Kristin
(2017)
Førsteklassingene lærer bokstavene raskere.
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Å sette inn ekstra lærere alene er ikke nok for elevenes læring.
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Stadig mer kunnskap om begynneropplæringen i norsk skole.
Uppstad, Per Henning;
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Stadig mer kunnskap om begynneropplæringen i norsk skole.
Rongved, Elisabeth;
Solheim, Oddny Judith
(2017)
Et vellykket førsteår i Two Teachers.
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Klassestørrelse og lærertetthet – hva er forskjellen?.
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Kunnskap om lærertetthet.
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Førsteklassingene lærer bokstavene raskere.
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Å sette inn ekstra lærere alene er ikke nok for elevenes læring.
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Sjekk hvor og når brukerkonferansene blir arrangert.
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Bli forskningsassistent i Two Teachers!.
Billington, Mary Genevieve;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Er det på tide å endre dagens voksenopplæring?.
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Mest effektivt å gi førsteklassinger hjelp for lesevansker.
Skaftun, Atle;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Digital læring på Nordic Edge.
Solheim, Oddny Judith;
Lundetræ, Kjersti;
Rongved, Elisabeth
(2017)
Are girls really better at reading than boys?.
Skaftun, Atle;
Rongved, Elisabeth
(2017)
– Elevene må få tilgang på teknologi i klasserommet.
Skaftun, Atle;
Rongved, Elisabeth
(2017)
PC i klasserommet får elever og lærere til å tenke nytt.
Rongved, Elisabeth
(2016)
Førsteklassinger kan lese som eksperter..
Rongved, Elisabeth
(2016)
Tar skolen bort barnas fortellerglede?.
Rongved, Elisabeth
(2016)
Flinkere til å observere.
Rongved, Elisabeth;
Hoel, Trude
(2016)
Barnehagebarns fortellerkunnskap er en verdifull kompetanse.
Rongved, Elisabeth;
Solheim, Oddny Judith
(2016)
Hva skjer når elevene får flere lærere?.
Rongved, Elisabeth;
Jølbo, Bjørg Danielsen;
Færevaag, Margaret Klepstad
(2016)
Observasjon i barnehagen ga flinkere ansatte.
Rongved, Elisabeth;
Lundetræ, Kjersti
(2016)
Children’s risk of reading and writing difficulties can be identified early.
Gourvennec, Aslaug Fodstad;
Rongved, Elisabeth
(2016)
Pupils’ critical view of literature education.
Hoel, Trude;
Håland, Anne;
Rongved, Elisabeth
(2016)
First graders can read like experts.
Rongved, Elisabeth
(2016)
På tide med klarhet om lesing i barnehagen.
Utdanning.
ISSN 1502-9778.
Solheim, Oddny Judith;
Rongved, Elisabeth
(2016)
Skal forske på effekten av flere lærere i klasserommet.
Uppstad, Per Henning;
Lundetræ, Kjersti;
Rongved, Elisabeth
(2016)
Lesesenteret på Utdanningskonferansen 2016.
Skaftun, Atle;
Rongved, Elisabeth
(2016)
Lesesenteret på Utdanningskonferansen 2016.
Skaftun, Atle;
Rongved, Elisabeth
(2016)
Skoleutvikling i skyggen av blyanten.
Skaftun, Atle;
Rongved, Elisabeth
(2016)
Skoleutvikling i skyggen av blyanten.
Forskning.no.
ISSN 1891-635X.
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Gutter mindre interessert i språkaktiviteter i barnehagen.
Rongved, Elisabeth;
Uppstad, Per Henning
(2015)
Computer games can pick up dyslexia in minority pupils.
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Kindergarten boys less interested in language activities, study indicates.
Rongved, Elisabeth;
Uppstad, Per Henning
(2015)
Computer Games Can Help Identify Dyslexia In Minority Students.
Reikerås, Elin Kristi Lie;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Poor motor skills in two-year-olds could indicate slow development in mathematical proficiency.
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Språksvake toåringer faller utenfor i lek.
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke
(2015)
Two-year-olds with poor language skills fall behind at play.
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Jenter mer selvstendige og sosiale allerede som toåringer.
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Kindergarten-Studie: So weit sind Mädchen Jungen voraus.
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Mädchen sind viel weiter als Buben - zumindest als Zweijährige.
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Studie: Zweijährige Mädchen haben Buben viel voraus.
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Mit Zwei haben Mädchen Jungs schon viel voraus.
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Kindergarten - Jungen haben weniger Interesse an Sprachaktivitäten.
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Mädchen sind den Jungs schon früh voraus.
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Even as two-year-olds, girls are more independent and sociable.
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Even as two-year-olds, girls are more independent, sociable, study suggests.
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Independent women! Even as two-year-olds, girls are more self-sufficient and sociable than boys.
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Le bimbe apprendono il linguaggio prima dei maschietti: lo studio.
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Dziewczynki są bardziej samodzielne niż chłopcy.
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Moser, Thomas;
Tønnessen, Finn Egil;
Rongved, Elisabeth
(2015)
God motorikk kobles til gode matteferdigheter hos små barn.
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Moser, Thomas;
Tønnessen, Finn Egil;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Poor motor skills in two-year-olds could indicate slow development in mathematical proficiency.
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Moser, Thomas;
Tønnessen, Finn Egil;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Two-year-olds with poor motor function display poor mathematical skills.
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Moser, Thomas;
Tønnessen, Finn Egil;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Toddlers who have poor motor skills may be bad in math, research reveals.
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Moser, Thomas;
Tønnessen, Finn Egil;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Poor motor skills in toddlers hint at poor math abilities.
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Moser, Thomas;
Tønnessen, Finn Egil;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Poor motor skills in toddlers hint at poor math abilities.
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Moser, Thomas;
Tønnessen, Finn Egil;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Var du en haj til at samle lego-klodser? Børn med god motorik har nemmere ved at regne den ud.
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Moser, Thomas;
Tønnessen, Finn Egil;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Småbørn med god motorik er bedre til matematik.
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Moser, Thomas;
Tønnessen, Finn Egil;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Svak motorikk kobles til svake matematikkferdigheter.
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2015)
An insight into children’s early development.
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Tutkijat yllättyivät: Parivuotiaiden tyttöjen ja poikien ero luultua suurempi.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Pikkutytöt poikia taitavampia arjessa.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Les filles plus autonomes et plus sociables que les garçons dès l’âge de deux ans.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Κορίτσια ή αγόρια; Ποια παιδιά είναι πιο ανεξάρτητα;.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Già a tre anni le bambine sono più indipendenti dei maschi.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
2살까지는 남자보다 여자가 더 똑똑하다" (연구).
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Curice su u dobi od dvije godine mnogo neovisnije i društvenije od dječaka.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Djevojčice su u dobi od dvije godine drutvenije i neovisnije od dječaka.
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Las niñas, más hábiles que los niños, revela estudio.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Meisjes zijn beter dan jongens.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Meisjes van 2½ in alledaagse activiteiten beter dan jongens.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Tweejarige meisjes lopen voor op jongetjes.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Dziewczynki uczą się szybciej niezależności i samodzielności
.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Mulheres são mais independentes e sociáveis que os homens desde crianças, diz estudo.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Independente desde criança.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Mulheres são mais independentes e sociáveis que os homens.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
STUDIU. Fetele sunt la vârsta de doi ani mai independente și mai sociabile decât băieții.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Diferenţe surprinzătoare între fetele şi băieţii de vârsta de doi ani. ''Ne-am aşteptat să găsim diferenţe, dar ele au fost atât de mari''.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Fetele au mai multe abilitati sociale decat baietii.
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Studiu fără precedent efectuat pe 509 de fete. Ce li se întâmplă cu adevărat.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Девочки самостоятельнее мальчиков уже с двух лет
.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Двухлетние девочки опережают мальчиков.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Hatalmasak a különbségek a bölcsis fiúk és lányok között.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Hatalmas a különbség fejlődésben a bölcsis fiúk és lányok között.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Deklice so pri dveh letih bolj samostojne in družabne kot dečki.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Por qué a los dos años las niñas aventajan tanto a los niños.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Estudio revela que a la edad de dos años las niñas aventajan en aprendizaje a los niños.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Even as two-year-olds, girls are more independent and sociable.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Miss Independent: Toddler Girls Have an Edge on Boys.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Mädchen sind Jungen als Kleinkinder weit voraus.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Kleine Mädchen sind kleinen Jungs weit voraus.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Überraschend große Unterschiede zwischen Mädchen und Jungen.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Independent women! Even as two-year-olds, girls are more self-sufficient and sociable than boys.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill
(2015)
Kleine Mädchen sind kleinen Jungs weit voraus.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Kleine Mädchen sind selbstständiger!.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Schneller ohne Windel: Mit Zwei haben Mädchen Buben viel voraus.
Rongved, Elisabeth;
Meland, Aud Torill;
Kaltvedt, Elsa Helen;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Piger er mere selvstændige end drenge allerede i børnehaven.
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Språksvake toåringer henger ikke med i leken.
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
- Språksvake barn faller utenfor i lek.
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Ny norsk forskning: Språksvake toåringer faller utenfor sosialt.
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Språksvake barn faller utenom leken.
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Språksvake toåringer faller utenfor leken.
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Språksvake toåringer faller utenfor i lek.
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Toåringer med dårlig språk faller utenfor sosialt.
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Toddlers With Poor Language Skills Fall Behind in Play.
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Two-year-olds with poor language skills fall behind at play.
Rongved, Elisabeth;
Bergersen, Vibeke
(2015)
Lesevanene i hjemmet utslagsgivende for barns leseferdigheter.
Rongved, Elisabeth;
Stangeland, Elisabeth Brekke;
Reikerås, Elin Kirsti Lie
(2015)
Two-year-olds with poor language skills fall behind at play.
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Meland, Aud Torill;
Toft, Trond Egil;
Rongved, Elisabeth
(2015)
Stavangerprosjektet får internasjonal oppmerksomhet.