Heidi Lie Eriksen

Førsteamanuensis i sosialt arbeid/barnevern

Heidi Lie Eriksen

Kontakt

Telefon: 51832840

E-post: heidi.l.eriksen@uis.no

Rom: KA A-254

Organisasjonsenhet

Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Institutt for sosialfag

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

Eriksen, Heidi Lie; Søndenå, Kari

(2023)

Trygghet som mantra i sosionomers praksisveiledning.

UNIPED.

ISSN 1500-4538.

Volum 46.

Hefte 2.

s.115-125.

DOI: 10.18261/uniped.46.2.5

Eriksen, Heidi Lie; Gradovski, Mikhail

(2022)

Studenters uttrykk for motstand i veiledningssamtaler.

NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk.

ISSN 2535-3047.

Volum 7.

Hefte 1.

DOI: 10.15845/ntvp.v7i1.3636

Eriksen, Heidi Lie; Gradovski, Mikhail

(2020)

Ethical dilemmas in field placements: The experiences of social work students in Norway and possible implications for social work education.

Dialogic Pedagogy: An International Online Journal.

ISSN 2325-3290.

Volum 8.

s.SA85-SA111.

DOI: 10.5195/DPJ.2020.322

Bøker og kapitler

Eriksen, Heidi Lie; Gradovski, Mikhail

(2024)

Praksisveiledning i sosionomutdanningen. En kvalitativ studie av sosionomstudenters og praksisveilederes erfaringer og opplevelser med praksisveiledning. .

ISBN 978-82-8439-211-0.

Formidling

Eriksen, Heidi Lie

(2024)

The gap between the educational context and the practice context in social work education.

Social Work as Emancipatory Practice Creating Pathways towards Social Justice;

2024-06-17 - 2024-06-19.

Eriksen, Heidi Lie

(2024)

Social work in health care, the professional role in four Nordic countries..

FORSA conference 2024;

2024-06-17 - 2024-06-19.

Eriksen, Heidi Lie

(2023)

La practica de trabajo social en Noruega.

Seminar om sosialt arbeid i Norge og på Cuba;

2023-03-29.

Eriksen, Heidi Lie

(2023)

Safety as a mantra in social workers´ field placement supervision.

6th International Conference on Practice Research in Social Work;

2023-06-07 - 2023-06-09.

Eriksen, Heidi Lie

(2023)

Kulturskolen som inklusjonsarena.

Årskonferanse Kulturskolerådet Rogaland;

2023-10-26.

Eriksen, Heidi Lie

(2023)

Veiledning og motiverende intervju..

Fagdag hos Allservice;

2023-11-01.

Eriksen, Heidi Lie

(2022)

Studenter i praksis møter etiske utfordringer..

Fontene.

ISSN 0805-5432.

Eriksen, Heidi Lie

(2022)

A new direction in the Norwegian child protection system: From welfare to the most serious cases - how and why?.

Blended Intensive Programme for social work students from Belgium, Finland, Germany and Norway;

2022-04-28 - .

Skotheim, Hanna; Eriksen, Heidi Lie

(2022)

Norske studenter dro til Tyskland for å se hvordan sosialarbeidere jobber der - noe overrasket dem positivt..

Eriksen, Heidi Lie

(2022)

Ethical dilemmas in field placements: Why do thei occur and how can we handle them?.

Digital international summer school: European and international perspectives on social work;

2022-06-08.

Eriksen, Heidi Lie

(2022)

Motstand fra sosionomstudenter i veiledningssamtaler.

Forsa konferansen 2022;

2022-09-20 - 2022-09-21.

Eriksen, Heidi Lie

(2021)

"Relasjonens betydning i praksisveiledning" (podkast).

Eriksen, Heidi Lie

(2021)

Er det rimelig å stille barnevernet og politiet til ansvar?.

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

Eriksen, Heidi Lie

(2021)

Ethical challenges for students during dield placements: Why do they occur and how can we handle them?.

Digital international summer school: European and international perspectives on social work;

2021-06-02.

Eriksen, Heidi Lie

(2021)

Political relevance for the Norwegian welfare system.

Sølvbergets valgskole;

2021-08-18.

Skotheim, Hanna; Eriksen, Heidi Lie

(2021)

"Da undervisningen ble digitalisert, mistet Gard Dyrset all motivasjon. – Jeg begynte ikke på universitetet for å sitte foran en skjerm".

Eriksen, Heidi Lie

(2021)

"En redd sosialarbeider blir ikke en god sosialarbeider": https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/QyP62V/en-redd-sosialarbeider-blir-ikke-en-god-sosialarbeider .

Bergens Tidende.

ISSN 0804-8983.

Eriksen, Heidi Lie

(2021)

The role of resistance from social work students in supervision.

FORSA-conference 2021 on Iceland 2021: "No one will be left behind";

2021-11-11 - 2021-11-12.

Eriksen, Heidi Lie

(2020)

Manglende erfaring kan bidra til etiske utfordringer i praksisperioder..

Fontene.

ISSN 0805-5432.

Eriksen, Heidi Lie

(2019)

The supervisory relationship in social work students´ field placements in the Norwegian context.

EASSW Conference Madrid 2019 Meanings of quality of social work education in a changing Europe;

2019-06-04 - 2019-06-07.

Eriksen, Heidi Lie

(2019)

Sosionomstudenters relasjon til veiledere i praksis..

FORSA-konferansen 2019;

2019-11-14 - 2019-11-15.