Vitenskapelige publikasjoner
Støen, Janne;
Gutzwiller-Helfenfinger, Eveline;
Ucar, Sedat;
Bozic, Aleksandar;
Resuli, Vebina;
Mocanu, Angela;
Fandrem, Hildegunn
(2024)
Cross-National Legal Frameworks Relating to School Bullying and Migration in Six Countries.
I: International Perspectives on Migration, Bullying, and School: Implications for School, Refugees and Migrants.
Routledge.
ISBN 9781032571331.
DOI: 10.4324/9781003439202-6
Johannessen, Øystein Lund;
de Almeida, Silvia;
Friant, Nathanaël;
Győri, János Gordon;
Sebestova, Jarmila Duhacek;
Støen, Janne;
Tsagari, Dina;
Fandrem, Hildegunn
(2024)
Diverse responses to differing, complex realities: Inclusive Educational programmes for Newly Arrived Migrant Students in five European countries.
I: International Perspectives on Migration, Bullying, and School: Implications for School, Refugees and Migrants.
Routledge.
ISBN 9781032571331.
s.54-70.
DOI: 10.4324/9781003439202
Jahnsen, Hanne;
Støen, Janne
(2021)
Fortellinger om utestenging og klassemiljø.
Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis.
ISSN 1904-9633.
Hefte 21.
s.26-36.
Støen, Janne;
Fandrem, Hildegunn;
Roland, Erling Georg
(2018)
Mobbing i et systemperspektiv.
I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.
Fagbokforlaget.
ISBN 9788245022155.
s.11-30.
Støen, Janne;
Jahnsen, Hanne
(2018)
"De har alltid vært uenige" : fire læreres tanker om egne handlinger i etterkant av en langvarig mobbesak.
I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.
Fagbokforlaget.
ISBN 9788245022155.
s.95-116.
Støen, Janne;
Fandrem, Hildegunn
(2018)
"Vi ble noen masekopper - vi ble ikke trodd" : foreldres rolle i mobbesaker.
I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.
Fagbokforlaget.
ISBN 9788245022155.
s.117-137.
Roland, Pål;
Støen, Janne;
Sjursø, Ida Risanger
(2018)
"Jeg hadde ingen glade tanker i hodet" : elever som har blitt utsatt for langvarig mobbing, og deres psykiske helse.
I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.
Fagbokforlaget.
ISBN 9788245022155.
s.139-156.
Støen, Janne;
Fandrem, Hildegunn;
Roland, Erling Georg;
Roland, Pål
(2018)
Det krevende arbeidet med mobbesaker : innsats og samarbeid på mange nivåer.
I: Stemmer i mobbesaker : resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet.
Fagbokforlaget.
ISBN 9788245022155.
s.213-232.
Støen, Janne;
Midthassel, Unni Vere
(2015)
Skolekulturen og implementeringsarbeidet.
I: Implementering : å omsette teorier, aktiviteter og strukturer i praksis.
Universitetsforlaget.
ISBN 978-82-15-02472-1.
s.72-85.
Formidling
Gusfre, Kari Stamland;
Yanagida, Takuya;
Støen, Janne;
Fandrem, Hildegunn
(2024)
Downward bullying transmission - how does teacher bullying relate to peer bullying?.
EARA 2025;
2024-09-25 - 2024-09-28.
Støen, Janne;
Gusfre, Kari Stamland;
Baraldsnes, Dziuginta;
Finne, Johannes Nilsson;
Caravita, Simona Carla Silvia
(2023)
Learning Environment Survey, Grades 1-4 .
World Anti-bullying Forum;
2023-10-25 - .
Roland, Erling Georg;
Støen, Janne;
Fandrem, Hildegunn
(2023)
Peer and Teacher Bullying. Victims’ academic motivation..
World Anti Bullying Forum 2023;
2023-10-25 - 2023-10-27.
Gusfre, Kari Stamland;
Roland, Erling Georg;
Støen, Janne;
Fandrem, Hildegunn
(2023)
Peer and Teacher Bullying. Victims’ academic motivation..
World Anti Bullying Forum 2023;
2023-10-24 - 2023-10-27.
Støen, Janne;
Gutzwiller-Helfenfinger, Eveline;
Ucar, Sedat;
Bozic, Aleksandar;
Resuli, Vebina;
Mocanu, Angela;
Fandrem, Hildegunn
(2023)
Cross-National Legal Frameworks Relating to School Bullying and Migration: An Empirical Analysis of Six European Countries .
International Conference by VID Specialized University;
2023-06-15.
Støen, Janne
(2023)
Pedagogisk analyse - et verktøy for å håndtere pedagogiske utfordringer.
Samling for deltagere i Læringsmiljøprosjektet pulje 7;
2023-09-20 - 2023-09-21.
Støen, Janne;
Mosand, Geir
(2023)
Voldelig adferd i skolen:- Trenger vi en ny lovparagraf?.
Adressavisen.
Fandrem, Hildegunn;
Johannessen, Øystein Lund;
Støen, Janne
(2021)
Inclusion of Newly Arrived Migrant Students in Norwegian Schools: An Investigation of Different Introductory Models
.
NERA;
2021-11-03 - 2021-11-05.
Støen, Janne
(2021)
Experience with prevention and handling of bullying cases.
World Anti Bullying Forum;
2021-11-01 - 2021-11-03.
Støen, Janne;
Fandrem, Hildegunn;
Roland, Erling Georg
(2021)
Downwards Bullying Transmission.
World Anti-Bullying Forum 2021;
2021-11-01 - 2021-11-03.
Støen, Janne;
Evertsen-Stanghelle, Cecilie;
Fandrem, Hildegunn
(2020)
Hvem er de sårbare barna?.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Fandrem, Hildegunn;
Støen, Janne
(2019)
Parent's involvement in bullying cases - the role of minority background.
World Anti-Bullying Forum;
2019-06-04 - 2019-06-06.
Støen, Janne;
Roland, Erling;
Løkken, Ingrid Midteide
(2019)
Handling and preventing bullying in schools and early childhood education and care (ECEC).
ICSEI 2019;
2019-01-09 - 2019-01-12.
Støen, Janne
(2019)
Læringsmiljøprosjektet
– et tiltak for å etablere et trygt og godt skolemiljø
.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
Hefte 3.
s.61-65.
Støen, Janne;
Fandrem, Hildegunn;
Roland, Erling Georg
(2018)
Stemmer i mobbesaker.
Utdanningskonferansen 2018;
2018-02-07 - .
Gusfre, Kari Stamland;
Støen, Janne;
Fandrem, Hildegunn
(2018)
Teacher bullying - a literature review.
23. Workshop on aggression 2018;
2018-11-01 - 2018-11-03.
Støen, Janne
(2017)
Læringsmiljøprosjektet fra 2013-2017.
Oppfølgingssamling for PPT og skoleeiere i pule 1 og 2, Læringsmiljøprosjektet;
2017-03-14 - 2017-03-15.
Støen, Janne
(2017)
Problemløsingssamtaler - når vi vet at mobbing skjer.
Opplæring av innsatsteam;
2017-04-26 - .
Støen, Janne;
Gusfre, Kari Stamland
(2017)
Foreldresamarbeid.
Samlinsbasert innsats;
2017-05-10 - .
Støen, Janne;
Jahnsen, Hanne
(2017)
Mobbing - hva vet vi i 2017.
Fagtorg;
2017-08-23 - .
Støen, Janne;
Gusfre, Kari Stamland
(2017)
Det viktige foreldresamarbeidet.
Samling i Læringsmiljøprosjektet pulje 3;
2017-09-12 - .
Støen, Janne;
Jahnsen, Hanne
(2017)
How we handled a bullying case.
22nd workshop on aggression;
2017-11-23 - 2017-11-25.
Jahnsen, Hanne;
Støen, Janne
(2017)
Mobbing - Hva vet vi?.
Fagtorget for PP-tjenesten;
2017-08-18 - .
Jahnsen, Hanne;
Støen, Janne
(2017)
rehabilitering av læringsmiljøet.
fagtorget for PP-tjenesten;
2017-08-18 - .
Fandrem, Hildegunn;
Støen, Janne
(2016)
Minority parents involvement in bullying cases.
XV Biennial EARA Conference ;
2016-10-16 - .
Støen, Janne
(2016)
Den vanskelige samtalen.
Nettverksamling LP;
2016-01-20 - .
Støen, Janne
(2016)
Å utvikle en lærende organisasjon.
Fagdag i Læringsmiljøprosjektet;
2016-02-05 - .
Støen, Janne
(2016)
How to keep up the good work.
LP fagdag;
2016-04-20 - .
Støen, Janne
(2016)
Avdekking, stopping og forebygging av mobbing.
Fagdag i Læringsmiljøprosjektet;
2016-08-24 - .
Støen, Janne
(2016)
School culture and its impact on schools ability to change.
LP Tartu;
2016-02-11 - .
Støen, Janne;
Fandrem, Hildegunn
(2015)
Parents' role in bullying cases.
XXth Workshop Aggression;
2015-11-21.
Støen, Janne
(2015)
What is the LP model.
Tartu Education festival;
2015-10-22.
Støen, Janne
(2015)
Mobbing - avdekking, stopping og forebygging.
Fagdag om psykososialt læringsmiljø;
2015-05-07.
Tinnesand, Torunn;
Støen, Janne
(2014)
Lærerrollen. Pedagogisk analyse. LP-modellen.
Gruppeledersamling;
2014-02-07.
Støen, Janne
(2014)
Inkluderende læringsmiljø i et spesialpedagogisk perspektiv.
Master i pedagogikk, Høgskolen i Buskerud og Vestfold;
2014-09-19 - .
Støen, Janne
(2014)
Home-school cooperation.
Evidencbased Knowledge - New School Culture in Estonia;
2014-10-23 - .
Jahnsen, Hanne;
Støen, Janne
(2014)
Cooperation, home - schools.
LP-modellen;
2014-10-23 - 2014-10-24.
Jahnsen, Hanne;
Støen, Janne
(2014)
Group leaders and councilors.
Lp-modellen;
2014-10-23 - 2014-10-24.
Jahnsen, Hanne;
Støen, Janne
(2014)
How to succeed with innovations in schools.
LP-modellen;
2014-10-23 - 2014-10-24.
Jahnsen, Hanne;
Støen, Janne
(2014)
Videreføring av LP-modellen.
Fagdag LP-modellen;
2014-09-08.
Støen, Janne;
Tinnesand, Torunn
(2013)
Kvalitetsvokterne.
Østlandsposten.
Støen, Janne
(2013)
Skoleledere i utviklingsprosesser.
I: Rom for læring: Læringsmiljø og pedagogisk analyse.
Fagbokforlaget.
ISBN 978-82-450-1219-4.
s.110-120.
Nordgreen, Erik;
Støen, Janne
(2013)
Spennende prosjekt i skole og barnehage.
Støen, Janne
(2013)
Inclusive Education in Norway.
Inclusive Scool Environments;
2013-11-22 - .