Vitenskapelige publikasjoner
Lied, Silje Ims;
Tveitnes, Marianne Sandvik;
Olsen, Mirjam Harkestad
(2024)
Inkludering i spennet mellom ideologi og praksis.
I: Inkludering i praksis.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202819545.
s.13-37.
Festøy, Anne Randi Fagerlid;
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2024)
Tidleg innsats for ei inkluderande opplæring på småskulesteget.
I: Inkludering i praksis.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202819545.
s.38-65.
Tveitnes, Marianne Sandvik;
Lied, Silje Ims;
Olsen, Mirjam Harkestad
(2024)
Samiske perspektiver i et inkluderende læringsmiljø.
I: Inkludering i praksis.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202819545.
s.144-179.
Lied, Silje Ims;
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2022)
Å bygge lag rundt og sammen med elevene.
I: Tverretatlig samarbeid.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202763015.
s.147-178.
Tveitnes, Marianne Sandvik;
Stokke, Hilde Sofie
(2022)
Tverrfaglig og tverretatlig samarbeid: en ledelsesstrategi for et inkluderende læringsmiljø.
I: Tverretatlig samarbeid.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202763015.
s.44-78.
Tveitnes, Marianne Sandvik;
Simonsen, Eva
(2019)
Spesialpedagogisk rådgivning i teori og praksis.
I: Spesialpedagogikk.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202592059.
s.251-275.
Formidling
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2024)
Å være spesialpedagogisk rådgiver i et inkluderende læringsmiljø.
Rådgiversamling Statped;
2024-09-10.
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2024)
Ny opplæringslov; fra spesialundervisning til individuelt tilrettelagt opplæring.
Ledernettverk i Utdanningsregion Midt-Rogaland;
2024-03-21.
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2024)
PPT`s rolle og funksjon - hvor står vi og hvor går vi? .
Fagdag for alle PP-ansatte i Utdanningsregion Midt -Rogaland ;
2024-04-24.
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2024)
Demokrati og Medborgerskap i praksis - Hvordan ivaretas barn og unges rett til medvirkning i saker som angår dem? .
Demokrati og medborgerskap i et mangfoldsperspektiv;
2024-12-13.
Lied, Silje Ims;
Tveitnes, Marianne Sandvik;
Olsen, Mirjam Harkestad
(2023)
Teachers’ cometencies,related to special needs education and inclusion, in Norway.
ECER - European Conference on Educational Research 2023;
2023-08-21 - 2023-08-26.
Helgevold, Nina;
Tveitnes, Marianne Sandvik;
Moen, Vegard
(2023)
Bridging the gap - Working with problem-based cases to develop student teachers’ professional identity.
ECER 2023 ;
2023-08-22 - 2023-08-25.
Lied, Silje Ims;
Stokke, Hilde Sofie;
Olsen, Mirjam Harkestad;
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2022)
KOSIP; Kompetansekartlegging av
og for laget rundt barna og elevene.
Spesialpedagogikk.
ISSN 0332-8457.
Hefte 4.
s.44-55.
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2022)
KOSIP, et verktøy for kartlegging av kommuners kompetansekapital og kompetansebehov i tilknytning til Kompetanseløftet for Spesialpedagogikk og Inkluderende Praksis.
Læringsmiljøkonferansen 2022. ;
2022-11-07 - 2022-11-08.
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2022)
Vi skal bygge lag rundt barna.
Fagdag for PPT og Styrket barnehage ;
2023-03-24.
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2022)
Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis. Sentrale prinsipper og resultater fra regional kompetansekartlegging (KOSIP).
Ledernettverk - Utdanningsregion Midt-Rogaland;
2022-04-21.
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2022)
Fortellingen om KOSIP, - et eksempel på hvordan arbeid i kompetanseløftet har inspirert, og inspirerer, til felles kunnskapsutvikling og praksisnær forskning for oss i UH og våre partnere ute i kommunene. .
Forum for lokal kompetanseutvikling;
2022-09-13.
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2021)
Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis; Laget rundt barnet og eleven.
Regional konferanse: Kompetanseløftet - Rogaland ;
2021-02-11.
Hvalby, Mette Irene;
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2021)
Vi skaper rom for deltakelse.
Seminar for nyutdannede nytilsatte lærere i skolen;
2021-03-24.
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2020)
PP-tjenestens mandat; To ulike oppgaver eller to sider av samme sak? .
PPT-leder konferansen 2020;
2020-09-14 - 2020-09-15.
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2020)
Mind the Gap - Exploring the Institutionalized Expert-Knowledge of the Norwegian Educational- Psychological Service in the Age of Inclusion .
ECER 2020;
2020-08-23 - 2020-08-28.
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2019)
Spesialpedagogisk rådgivning og veiledning.
Veiledningskonferansen;
2019-02-06 - 2019-02-07.
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2019)
Sakkunnig arbeid, med mål og meining…?.
Fagtorg vest 2019;
2019-08-28 - 2019-08-29.
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2019)
Sakkyndighet med mål og mening.
Landsdelssamlinga for Statped og PPT i Nord-Norge ;
2019-10-23 - 2019-10-24.
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2019)
Pedagogisk Psykologisk Tjeneste - en organisasjon i endring, eller…?.
SEVU-PPT;
2019-10-14.
Tveitnes, Marianne Sandvik
(2019)
What characterizes the institutionalized expert-knowledge of the Norwegian Educational-Psychological Service? .
Researching the Norwegian school system – perspectives on inclusion and exclusion. ;
2019-09-17.
Tveitnes, Marianne Sandvik;
Nevøy, Anne
(2016)
Negotiating the Role of the Educational Psychological Service under Shifting Conditions..
AERA 2016;
2016-04-08 - 2016-04-12.