Pauline Book

Postdoktor i naturfag

Logo UiS

Kontakt

E-post: pauline.book@uis.no

Rom: HG Q-202

Organisasjonsenhet

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

Book, Pauline; Tandberg, Cato

(2024)

Identity texts in science for multilingual students: discovering resources with social semiotics.

International Journal of Science Education.

ISSN 0950-0693.

s.1-20.

DOI: 10.1080/09500693.2024.2302954

Book, Pauline

(2024)

Naturfag i flerspråklige klasser – En ressursorientert modell.

Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis.

ISSN 1904-9633.

Hefte 27.

s.37-48.

Book, Pauline

(2022)

Kreativ bearbeiding av en modell gjennom transformasjon og narrativ skriving på mellomtrinnet.

Nordic Studies in Science Education (NorDiNa).

ISSN 1504-4556.

Volum 18.

Hefte 2.

s.147-161.

DOI: 10.5617/nordina.8948

Book, Pauline

(2022)

To flerspråklige elevers utøvelse av aktørskap i fagsamtaler i naturfag.

Acta Didactica Norden (ADNO).

ISSN 2535-8219.

Volum 16.

Hefte 3.

DOI: 10.5617/adno.9564

Pauline, Book; Kulbrandstad, Lise Iversen

(2021)

From listening to writing in science: Exploring a literacy activity in multilingual middle-schoolclassrooms.

Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis.

ISSN 2535-7697.

Volum 15.

Hefte 1.

s.69-88.

DOI: 10.23865/up.v15.2514

Bøker og kapitler

Book, Pauline

(2022)

Deltakelse i naturfag i språklig heterogene klasser. En studie av fem flerspråklige mellomtrinnselevers involvering i naturfaglige representasjoner.

Høgskolen i Innlandet.

ISBN 978-82-8380-376-1.

Pauline, Book; Ebbesen, Kristin; Elvehøy, Inger Lise; Holt, Anne; Øyehaug, Anne Bergliot

(2017)

Omvendt undervisning – nettbaserte læringsformer i naturfag i lærerutdanningen. Prosjektrapport såkornmidler .

Høgskolen i Hedmark.

Formidling

Tandberg, Cato; Book, Pauline

(2024)

Representasjoner i naturfag.

Book, Pauline; Vie, Inger-Kristin Larsen

(2024)

Reading Nonfiction Picturebooks In Science as Part of Education For Sustainable Development .

The Nordic conference on Science Education Research (NFSUN);

2024-06-05 - 2024-06-07.

Tandberg, Cato; Book, Pauline

(2024)

Representasjoner i naturfag.

Naturfag.

ISSN 1504-4564.

s.16-17.

Book, Pauline; Seehuus, Siri-Christine

(2024)

Playful Writing About Cycles in Nature.

European Researchers of Didactics in Biology;

2024-05-01 - 2024-07-05.

Evensen, Kjell Christian; Book, Pauline

(2023)

Naturfag og flerspråklige elever. SELL-podden..

Book, Pauline

(2023)

Collaborative science teaching in a diverse classroom.

The 17th Teacher Education Policy in Europe conference;

2023-05-08 - 2023-05-10.

Book, Pauline; Tandberg, Cato

(2023)

Multilingual students creating meaning in science by using identity texts; a social semiotic view .

The 17th Teacher Education Policy in Europe conference;

2023-05-08 - 2023-05-10.

Book, Pauline

(2023)

Et lærersamarbeid for språkutviklende naturfagundervisning i språklig heterogene klasser.

NOA Norsk som andrespråk;

2023-05-25 - 2023-05-26.

Book, Pauline; Tandberg, Cato

(2023)

Multilingual Students Creating Meaning in Science Through Identity Texts: a Social Semiotic View.

ESERA ;

2023-08-28 - 2023-09-01.

Book, Pauline

(2023)

Enactment of Agency for Multilingual Students in Science.

Conference 2023;

2023-08-28 - 2023-09-01.

Book, Pauline

(2023)

Multilingual Students Creating Meaning in Science by Using Identity Texts.

Conference 2023;

2023-08-28 - 2023-09-01.

Vie, Inger-Kristin Larsen; Book, Pauline

(2023)

Picturebooks about nature in interdisciplinary teaching.

SANORD: “The role of higher education in contributing to just and sustainable futures.”;

2023-09-20 - 2023-09-22.

Tandberg, Cato; Book, Pauline

(2023)

Møte med foredrag i faglig interessegruppe Representasjoner i Naturfag.

faglig møte;

2023-03-08.

Book, Pauline; Tandberg, Cato

(2023)

Representasjoner i naturfag - analyseverktøy.

faglig møte;

2023-09-29.

Book, Pauline

(2022)

Elever med ulike bakgrunner er en styrke.

www.forskning.no.

Tandberg, Cato; Book, Pauline

(2022)

Representasjoner i naturfaget - FIG på Hell-seminaret 2022.

Hell-seminaret;

2022-11-15 - 2022-11-16.

Book, Pauline

(2022)

Deltakelse i naturfag i språklig heterogene klasser. En studie av fem flerspråklige elevers involvering i naturfaglige representasjoner.

Hell, Årlig naturfagdidaktikkseminar;

2022-11-15 - 2022-11-16.

Book, Pauline; Tandberg, Cato

(2022)

Representasjoner i naturfag - FIG på Hell seminaret 2022.

Hell, Årlig naturfagdidaktikkseminar;

2022-11-15 - 2022-11-16.

Pauline, Book

(2021)

Fantasi som bro for å skape mening om modeller i naturfag.

NFSUN 2021: Science Education in the light of Global Sustainable Development – Trends and possibilities;

2021-06-01 - 2021-06-02.

Pauline, Book

(2019)

Inkluderende naturfagundervisning gjennom språk i flerkulturelle klasserom.

Forskerkamp;

2019-09-19 - .

Pauline, Book

(2019)

Meaning-making through dialogues in the third space: A study of multicultural science classrooms. .

LEMS Symposium 2019 with Professor Bonny Norton;

2019-09-19 - .