Pauline Book
Postdoktor i naturfag
Kontakt
E-post: pauline.book@uis.no
Rom: HG Q-202
Organisasjonsenhet
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
Postdoktor i naturfag
E-post: pauline.book@uis.no
Rom: HG Q-202
Organisasjonsenhet
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
Book, Pauline; Tandberg, Cato
(2024)
Identity texts in science for multilingual students: discovering resources with social semiotics.International Journal of Science Education.
ISSN 0950-0693.
s.1-20.
Book, Pauline
(2024)
Naturfag i flerspråklige klasser – En ressursorientert modell.
Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis.
ISSN 1904-9633.
Hefte 27.
s.37-48.
Book, Pauline
(2024)
Recognising and Building Upon Multilingual Students’ Identities and Knowledges in Mainstream Science Classrooms. I: Empowering Language Learners in a Changing World through Pedagogies of Multiliteracies.Palgrave Macmillan.
ISBN 978-3-031-51888-1.
s.183-205.
Book, Pauline
(2022)
Kreativ bearbeiding av en modell gjennom transformasjon og narrativ skriving på mellomtrinnet.Nordic Studies in Science Education (NorDiNa).
ISSN 1504-4556.
Volum 18.
Hefte 2.
s.147-161.
DOI: 10.5617/nordina.8948
Book, Pauline
(2022)
To flerspråklige elevers utøvelse av aktørskap i fagsamtaler i naturfag.Acta Didactica Norden (ADNO).
ISSN 2535-8219.
Volum 16.
Hefte 3.
DOI: 10.5617/adno.9564
Pauline, Book; Kulbrandstad, Lise Iversen
(2021)
From listening to writing in science: Exploring a literacy activity in multilingual middle-schoolclassrooms.Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis.
ISSN 2535-7697.
Volum 15.
Hefte 1.
s.69-88.
DOI: 10.23865/up.v15.2514
Book, Pauline
(2022)
Deltakelse i naturfag i språklig heterogene klasser. En studie av fem flerspråklige mellomtrinnselevers involvering i naturfaglige representasjoner.
Høgskolen i Innlandet.
ISBN 978-82-8380-376-1.
Pauline, Book; Ebbesen, Kristin; Elvehøy, Inger Lise; Holt, Anne; Øyehaug, Anne Bergliot
(2017)
Omvendt undervisning – nettbaserte læringsformer i naturfag i lærerutdanningen. Prosjektrapport såkornmidler .
Høgskolen i Hedmark.
Tandberg, Cato; Book, Pauline
(2024)
Representasjoner i naturfag.
Book, Pauline; Vie, Inger-Kristin Larsen
(2024)
Reading Nonfiction Picturebooks In Science as Part of Education For Sustainable Development .
The Nordic conference on Science Education Research (NFSUN);
2024-06-05 - 2024-06-07.
Tandberg, Cato; Book, Pauline
(2024)
Representasjoner i naturfag.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s.16-17.
Book, Pauline; Seehuus, Siri-Christine
(2024)
Playful Writing About Cycles in Nature.
European Researchers of Didactics in Biology;
2024-05-01 - 2024-07-05.
Evensen, Kjell Christian; Book, Pauline
(2023)
Naturfag og flerspråklige elever. SELL-podden..
Book, Pauline
(2023)
Collaborative science teaching in a diverse classroom.
The 17th Teacher Education Policy in Europe conference;
2023-05-08 - 2023-05-10.
Book, Pauline; Tandberg, Cato
(2023)
Multilingual students creating meaning in science by using identity texts; a social semiotic view .
The 17th Teacher Education Policy in Europe conference;
2023-05-08 - 2023-05-10.
Book, Pauline
(2023)
Et lærersamarbeid for språkutviklende naturfagundervisning i språklig heterogene klasser.
NOA Norsk som andrespråk;
2023-05-25 - 2023-05-26.
Book, Pauline; Tandberg, Cato
(2023)
Multilingual Students Creating Meaning in Science Through Identity Texts: a Social Semiotic View.
ESERA ;
2023-08-28 - 2023-09-01.
Book, Pauline
(2023)
Enactment of Agency for Multilingual Students in Science.
Conference 2023;
2023-08-28 - 2023-09-01.
Book, Pauline
(2023)
Multilingual Students Creating Meaning in Science by Using Identity Texts.
Conference 2023;
2023-08-28 - 2023-09-01.
Vie, Inger-Kristin Larsen; Book, Pauline
(2023)
Picturebooks about nature in interdisciplinary teaching.
SANORD: “The role of higher education in contributing to just and sustainable futures.”;
2023-09-20 - 2023-09-22.
Tandberg, Cato; Book, Pauline
(2023)
Møte med foredrag i faglig interessegruppe Representasjoner i Naturfag.
faglig møte;
2023-03-08.
Book, Pauline; Tandberg, Cato
(2023)
Representasjoner i naturfag - analyseverktøy.
faglig møte;
2023-09-29.
Book, Pauline
(2022)
Elever med ulike bakgrunner er en styrke.
www.forskning.no.
Tandberg, Cato; Book, Pauline
(2022)
Representasjoner i naturfaget - FIG på Hell-seminaret 2022.
Hell-seminaret;
2022-11-15 - 2022-11-16.
Book, Pauline
(2022)
Deltakelse i naturfag i språklig heterogene klasser. En studie av fem flerspråklige elevers involvering i naturfaglige representasjoner.
Hell, Årlig naturfagdidaktikkseminar;
2022-11-15 - 2022-11-16.
Book, Pauline; Tandberg, Cato
(2022)
Representasjoner i naturfag - FIG på Hell seminaret 2022.
Hell, Årlig naturfagdidaktikkseminar;
2022-11-15 - 2022-11-16.
Pauline, Book
(2021)
Fantasi som bro for å skape mening om modeller i naturfag.
NFSUN 2021: Science Education in the light of Global Sustainable Development – Trends and possibilities;
2021-06-01 - 2021-06-02.
Pauline, Book
(2019)
Inkluderende naturfagundervisning gjennom språk i flerkulturelle klasserom.
Forskerkamp;
2019-09-19 - .
Pauline, Book
(2019)
Meaning-making through dialogues in the third space: A study of multicultural science classrooms. .
LEMS Symposium 2019 with Professor Bonny Norton;
2019-09-19 - .