Bøker og kapitler
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer;
Breive, Svanhild;
Lenes, Ragnhild;
Lunde, Svanaug;
Carlsen, Martin;
Erfjord, Ingvald;
Hundeland, Per Sigurd;
Rege, Mari
(2024)
Lekbasert læring - ressursbok for barnehage, skole og SFO.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 978-82-02-83376-3.
Størksen, Ingunn;
Lenes, Ragnhild;
Lunde, Svanaug;
Campbell, Janine Anne;
Løkken, Ingrid Midteide
(2023)
Sosial og emosjonell utvikling og livsmestring - Ressursbok for barnehagen [tilgjengelig for barnehagene i forskningsprosjektet SELMA].
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 978-82-02-79684-6.
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer;
Breive, Svanhild;
Lenes, Ragnhild;
Lunde, Svanaug;
Carlsen, Martin;
Erfjord, Ingvald;
Hundeland, Per Sigurd;
Rege, Mari
(2020)
Legebaseret læring: et forskningsbaseret førskoleoplæg.
ISBN 9788723541338.
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer;
Breive, Svanhild;
Lenes, Ragnhild;
Lunde, Svanaug;
Carlsen, Martin;
Erfjord, Ingvald;
Hundeland, Per Sigurd;
Rege, Mari
(2019)
Lekbaserat Lärande.
ISBN 9789178230594.
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer;
Breive, Svanhild;
Lenes, Ragnhild;
Lunde, Svanaug;
Carlsen, Martin;
Erfjord, Ingvald;
Hundeland, Per Sigurd;
Rege, Mari
(2018)
Lekbasert læring - et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet.
Aschehoug & Co.
ISBN 978-82-492-1963-6.
Størksen, Ingunn;
Ten Braak, Dieuwer;
Breive, Svanhild;
Lenes, Ragnhild;
Lunde, Svanaug;
Carlsen, Martin;
Erfjord, Ingvald;
Hundeland, Per Sigurd;
Rege, Mari
(2016)
Lekbasert læring i barnehagen - Et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet.
Aschehoug & Co.
ISBN 9788249218523.
Formidling
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild;
Størksen, Ingunn
(2024)
Social-Emotional School Readiness: The Role of Executive Function in Children’s Grit, Social Skills, and Well-being in ECEC .
ISSBD 2024;
2024-06-16 - 2024-06-20.
Lenes, Ragnhild
(2024)
Skal filme for å finne ut hvordan barna har det.
Størksen, Ingunn;
Lenes, Ragnhild;
ten Braak, Dieuwer
(2024)
Vi finner store sosiale forskjeller mellom barn i barnehage - og de øker i skolen.
Forskersonen.no.
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild;
Gilje Strand, Maria
(2024)
Forskere er bekymret: Store sosiale forskjeller mellom barn helt fra barnehagen.
Lenes, Ragnhild
(2023)
Kompetanseløftet i Eigersund.
Fagsamling for PPT ansatte;
2023-01-05.
Lenes, Ragnhild
(2023)
Fremme gode skole- og barnehagemiljø og forebygge krenkelser og utenforskap. Pedagogisk analyse og voksenrollen.
Fagsamling i Læringsmiljøprosjektet, pulje 6, fase 2;
2023-01-27.
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild;
Størksen, Ingunn
(2023)
From Kindergarten to Secondary School: differential relations between Executive Function and Academic skills.
EARLI Conference 2023;
2023-08-22 - 2023-08-26.
Størksen, Ingunn;
Lenes, Ragnhild;
ten Braak, Dieuwer;
Lunde, Svanaug
(2023)
Effekter av familiebakgrunn på sosial og kognitiv utvikling i barnehage og 1. trinn, og på lesing og matematikk fra barnehage fram til 8. klasse.
Forskningsseminaret Brown Bag;
2023-11-08.
ten Braak, Dieuwer;
Gilje Strand, Maria;
Lenes, Ragnhild
(2023)
Hvorfor trenger barn selvregulering?.
Gilje Strand, Maria;
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild
(2023)
God selvregulering hos barn kan avgjøre hvilke liv de får.
Lenes, Ragnhild;
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer
(2023)
The role of student-teacher relationships for girls- and boys` self-regulation, classroom adjustment and academic achievement in elementary school. Direct and indirect pathways..
EARLI Conference 2023 - paper presentation;
2023-08-21 - 2023-08-26.
Lenes, Ragnhild
(2023)
Selvregulering i barnehagen.
FILIORUMs ressursbank.
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild
(2022)
I-poster: The Playful Learning Curriculum for 5-year-olds: a Randomised Controlled Trial (doi: 10.3102/IP.22.1881843)
.
AERA 2022;
2022-04-21 - 2022-04-26.
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild
(2022)
Paper presentation: The Playful Learning Curriculum for 5-Year-Olds: A Randomized Controlled Trial.
AERA 2022;
2022-04-21 - 2022-04-26.
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild;
Størksen, Ingunn
(2022)
Differential relations between executive function and academic achievement across development: a longitudinal study from kindergarten to secondary school.
EARLI SIG15 pre-conference symposium;
2022-09-21 - .
Størksen, Ingunn;
Lenes, Ragnhild
(2022)
Informasjonsmøte om SELMA i Sandnes kommune.
Samling for pedagogiske ledere og styrere;
2022-11-04.
Lenes, Ragnhild
(2022)
Pedagogisk analyse: Trygt og godt barnehagemiljø for barn med/i utfordringer.
Rekomp samling i Eigersund for alle barnehageansatte ;
2022-01-25 - .
Lenes, Ragnhild;
Kaasa, Loyd;
Lahmeyer, Helga Vössing
(2022)
Pedagogisk analyse i Eigersund kommune.
Rekomp samling i Eigersund for alle barnehageansatte;
2022-03-10.
Lenes, Ragnhild
(2022)
Pedagogisk analyse - observasjon.
Rekomp samling i Eigersund for alle barnehageansatte;
2022-09-14.
Lenes, Ragnhild
(2022)
Læringsmiljøprosjektet. Fase 4 - Videreføring.
Fagsamling for barnehager i Læringsmiljøprosjektet;
2022-04-25.
Lenes, Ragnhild
(2022)
Læringsmiljøprosjektet i Trondheim - Fase 1. Et trygt og godt læringsmiljø.
Fagsamling for barnehageansatte i Læringsmiljøprosjektet;
2022-08-30.
Lenes, Ragnhild
(2022)
Kompetanseløftet i Eigersund kommune.
Informasjon til styrere og rektorer;
2022-11-25.
Lenes, Ragnhild;
Midttveit, Ina
(2021)
Har barns ferdigheter i barnehagen noe å si for lesing og regning i femte klasse?.
Lenes, Ragnhild;
Størksen, Ingunn;
McClelland, Megan;
Gonzales, Christopher
(2021)
Children`s self-regulation in Norway and the United States: The role of mother`s education and child gender on self-regulation across cultural contexts.
SRCD konferanse 2021. ;
2021-04-08.
Lenes, Ragnhild
(2021)
Sosial kompetanse - å lykkes i å omgås andre.
Fagsamling i SELMA prosjektet;
2021-09-01 - 2021-09-03.
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Solli, Ingeborg Caroline Foldøy;
Kalil, Ariel;
McClelland, Megan;
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild;
Lunde, Svanaug;
Breive, Svanhild;
Carlsen, Martin;
Erfjord, Ingvald;
Hundeland, Per Sigurd
(2019)
Promoting Child Development in a Universal Preschool System: A Field Experiment.
CESifo Working Papers.
ISSN 1617-9595.
Hefte 7775.
s.1-41.
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild;
Størksen, Ingunn
(2019)
How self-regulation mediates the relation between early math and later academic achievement.
18th Biennial EARLI Conference;
2019-08-12 - 2019-08-16.
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Solli, Ingeborg Foldøy;
Kalil, Ariel;
McClelland, Megan;
Lenes, Ragnhild;
ten Braak, Dieuwer;
Lunde, Svanaug;
Breive, Svanhild;
Carlsen, Martin;
Erfjord, Ingvald;
Hundeland, Per Sigurd
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State
.
CES Ifo Are Conference - Economics of Education;
2018-08-30 - 2018-08-31.
Solli, Ingeborg Foldøy;
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Kalil, Ariel;
McClelland, Megan;
Lenes, Ragnhild;
ten Braak, Dieuwer;
Lunde, Svanaug;
Breive, Svanhild;
Carlsen, Martin;
Erfjord, Ingvald;
Hundeland, Per Sigurd
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State.
Stavanger-Bergen Workshop on Child Development;
2018-06-04 - 2018-06-05.
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Solli, Ingeborg Foldøy;
Lenes, Ragnhild;
ten Braak, Dieuwer;
Breive, Svanhild;
Kalil, Ariel;
McClelland, Megan;
Lunde, Svanaug;
Carlsen, Martin;
Hundeland, Per Sigurd;
Erfjord, Ingvald
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State
.
Seminar at VATT Institute for Economic Research;
2018-05-24 - .
Solli, Ingeborg Foldøy;
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
ten Braak, Dieuwer;
Lenes, Ragnhild;
Lunde, Svanaug;
Hundeland, Per Sigurd;
Erfjord, Ingvald;
Carlsen, Martin;
Kalil, Ariel;
McClelland, Megan
(2018)
Effects of Childcare Quality on School Readiness Skills in a Generous Welfare State.
Kvantitativt Forum;
2018-03-21.
Rege, Mari;
Størksen, Ingunn;
Solli, Ingeborg Foldøy;
Kalil, Ariel;
McClelland, Megan;
Lenes, Ragnhild;
ten Braak, Dieuwer;
Breive, Svanhild;
Carlsen, Martin;
Erfjord, Ingvald;
Hundeland, Per Sigurd
(2018)
Effects of Childcare Quality on Child Development in a Generous Welfare State
.
Seminar på SOFI;
2018-02-01 - .
Lenes, Ragnhild;
ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2017)
The Importance of Early Self-Regulation and Early School Adjustment Difficulty During Transition to School in Norway.
SRCD - conference 2017, paper presentation;
2017-04-06 - 2017-04-08.
Lenes, Ragnhild
(2017)
Lekbasert læring - språk.
Undervisning i Lekbasert Læring prosjektet;
2017-03-31.
Lenes, Ragnhild
(2016)
Influence of gender and mother`s education on vocabulary, phonological awareness and math among Norwegian children across kindergarten and first grade.
EARLI SIG5 Porto 2016;
2016-06-29 - 2016-07-01.
Lenes, Ragnhild
(2016)
Språkstimulering i førskolealder. Skriftspråkutvikling.
Videreutdanning i førskolepedagogikk;
2016-01-18 - 2016-01-21.
Lenes, Ragnhild
(2016)
Språkstimulering i førskolealder. Dialogisk lesing i praksis.
Videreutdanning i førskolepedagogikk;
2016-03-07 - 2016-03-10.
Lenes, Ragnhild
(2016)
Språkutvikling i førskolealder. Dialogisk lesing i barnehagen.
Undervisning av medarbeidere i Agderprosjektet;
2016-04-18 - 2016-04-19.
Lenes, Ragnhild
(2015)
Språkutvikling i førskolealder.
Videreutdanning i førskolepedagogikk;
2015-09-21 - 2015-09-24.
Lenes, Ragnhild
(2015)
Språkstimulering i førskolealder. Dialogisk lesing.
Videreutdanning i førskolepedagogikk;
2015-11-02 - 2015-11-05.
Lenes, Ragnhild;
Ten Braak, Dieuwer;
Størksen, Ingunn
(2015)
Playful learning på norsk.
Første steg.
ISSN 1504-1891.
Hefte 4.
s.43-47.