Unni Synnøve Fuglestad

Universitetslektor i lesevitenskap/spesialpedagogikk

Unni Synnøve Fuglestad

Kontakt

Telefon: 90601499

E-post: unni.fuglestad@uis.no

Rom: OD B-2496

Organisasjonsenhet

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking

Kort om meg

Unni Fuglestad er universitetslektor i lesevitskap ved Lesesenteret, Universitetet i Stavanger. Som leiar for samfunnskontakt koordinerer ho Lesesenteret sitt arbeid med lokal kompetanseutvikling og ulike samarbeid med skular, barnehagar og kommunar. Ho er også prosjektleiar for Språkløyper, digitale ressursar utvikla til å støtte tilsette i barnehagar og skular med kompetanseutvikling i språk, lesing og skriving.

Fuglestad er lektor med hovudfag i historie, og har lang undervisningserfaring frå ungdomsskule. Ho har arbeidd med etter- og vidareutdanning av lærarar, og delteke i ei rekke utviklingssamarbeid, som språkkommunar, Språkløyper, Ungdomstrinn i utvikling, desentralisert ordning for kompetanseutvikling og oppfølgingsordninga. Ho er spesielt oppteken av lesing i ein fagleg relevant kontekst, og deltek i det NFR-finansierte innovasjonsprosjektet DigUP.

 

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

Hoem, Toril Frafjord; Bugge, Hans Erik; Fuglestad, Unni ; Mangen, Anne; Staurseth, Hanne Egenæs; Støle, Hildegunn; Sønneland, Margrethe; Sæbø, Johanne Ur; Billington, Mary Genevieve

(2024)

The Collaborative Development of an Online Planning Tool for Teachers in Norway: Study Protocol for DigUp.

Nordic Journal of Literacy Research.

ISSN 2464-1596.

Volum 10 .

Hefte 3.

s.82-103.

DOI: 10.23865/njlr.v10.5205

Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord; Schulz-Heidorf, Kathrin

(2017)

Lærerens betydning for norske elevers leseresultater Hva forteller PIRLS 2016. I: Klar framgang! Leseferdighet på 4. og 5. trinn i et femtenårsperspektiv.

Universitetsforlaget.

ISBN 9788215030241.

s.108-131.

DOI: 10.18261/9788215030258-2017-7

Bøker og kapitler

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni ; Rangnes, Hege; Sæbø, Johanne Ur

(2023)

Læringsaktiviteter. I: God undervisningsplanlegging - med det digitale verktøyet DigUp.

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 9788202773816.

s.63-107.

Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord; Sæbø, Johanne Ur

(2023)

Eksempler på DigUp i praktisk bruk. I: God undervisningsplanlegging - med det digitale verktøyet DigUp.

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 9788202773816.

s.108-129.

Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord

(2023)

Vurdering. I: God undervisningsplanlegging - med det digitale verktøyet DigUp.

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 9788202773816.

s.46-62.

Dessingué, Alexandre; Bugge, Hans Erik; Fuglestad, Unni ; Knutsen, Ketil; Normand, Silje Henriette A; Savic, Milica; Wagner, David-Alexandre

(2018)

Critical literacies and Awareness in Education 1st year report.

Universitetet i Stavanger.

Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord; Håland, Anne

(2017)

God leseplanlegging.

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 978-82-02-53392-2.

Fuglestad, Unni ; Mossige, Margunn

(2016)

Utfordringer og veien videre. I: Utprøving av Språkløyper - Intern rapport på Lesesenteret.

s.48-53.

Fuglestad, Unni

(2016)

Språkløyper som utviklingsarbeid. I: Utprøving av Språkløyper - Intern rapport på Lesesenteret.

s.14-17.

Formidling

Mitchell, Monica Gundersen; Fuglestad, Unni ; Grønli, Karianne Megard

(2024)

Panelsamtale: Hva nå? Veien videre for norske barns leseferdigheter.

Nasjonal konferanse om lesing;

2024-03-18 - 2024-03-19.

Aasen, Marit; Fitjar, Camilla; Fuglestad, Unni

(2024)

Likeverdig tilbud og felles praksis i lese- og skriveopplæringen: Ulike forståelser i spill.

Skriv! Les!;

2024-05-07 - 2024-05-08.

Støle, Hildegunn; Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

(2024)

Lesepraksis i Farsundskolene.

fagsamling;

2024-04-05.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

(2023)

Hvordan planlegge undervisning med støtte i forskningsbasert kunnskap? Presentasjon av det didaktiske digitale planleggingsverktøyet DigUp .

Avslutningsseminar DigUp;

2023-11-15.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

(2023)

Hvordan planlegge undervisning med støtte i forskningsbasert kunnskap?.

Seminar med skoleledere i Vestland fylke;

2023-11-23.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

(2022)

Hvordan utvikle et forskningsbasert digitalt verktøy for undervisningsplanlegging som støtter lærernes læring og planleggingspraksiser og som ivaretar prinsipper om sammenheng mellom mål, innhold, arbeidsmåter og vurdering? .

Forskerkonferanse;

2022-05-10 - 2022-05-11.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

(2021)

DigUp .

Webinar;

2021-08-24.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

(2021)

DigUP et digitalt didaktisk planleggingsverktøy.

Webinar;

2021-08-30.

Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord; Rønneberg, Vibeke

(2019)

Fagdag: kollegasamtaler og refleksjonsnøkler, lesebestillinger, når lesing blir vanskelig og Språkløyper.

Fagdag for friskolene i Rogaland, desentralisert ordning for kompetanseutvikling;

2019-01-02.

Fuglestad, Unni

(2019)

"Språkløyper som støtte i arbeid med lesing, skriving og muntlighet i fag i videregående skole. Å lede praksisutvikling i profesjonsfaglige fellesskap".

Oppstartsamlinger Språkløyper;

2019-04-10 - 2019-04-11.

Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord; Aasen, Marit

(2019)

Fagfornyelsen og verdigrunnlaget i overordnet del.

Planleggingsdag for friskolene. Desentralisert ordning for kompetanseutvikling;

2019-08-14.

Fuglestad, Unni

(2019)

Å planlegge undervisning - med blikk for lesing og vurdering.

Fagsamling for klynge 1, pulje 1, Rogaland Midt, desentralisert ordning for kompetanseutvikling;

2019-01-07.

Fuglestad, Unni ; Bakken, Arild Michel

(2019)

Å planlegge undervisning - med blikk for elevinvolvering, strategier og muntlighet.

Fagsamling for klynge 1, pulje 1, Rogaland Midt, desentralisert ordning for kompetanseutvikling;

2019-08-13.

Fuglestad, Unni

(2019)

Kommunikasjon, språk og lærende fellesskap i barnehagen. Språkløyper som verktøy for praksisutvikling i Stand kommune.

Nasjonal konferanse for lesing;

2019-04-09.

Fuglestad, Unni

(2019)

Å planlegge undervisning- med blikk for lesing.

Planleggingsdag for Larvik kommune;

2019-08-12.

Fuglestad, Unni

(2019)

Strategiutvikling i Larvik.

Oppstartsamling for språkkommunen Larvik ;

2019-06-05 - 2019-06-06.

Fuglestad, Unni

(2019)

Strategiutvikling i Alta.

Oppstartsamling for språkkommunen Alta;

2019-06-18 - 2019-06-19.

Fuglestad, Unni

(2019)

Arbeid i lærende nettverk for å utvikle praksis med språk, lesing og skriving.

Samling 2 for språkkommunen Larvik;

2019-10-28 - 2019-10-29.

Fuglestad, Unni

(2019)

Profesjonelle læringsfellesskap: utforskende og reflekterende praksis.

Samling 2 for språkkommunen Larvik;

2019-10-28 - 2019-10-29.

Fuglestad, Unni

(2019)

Å planlegge undervisning - med blikk for lesing.

Planleggingsdag for Marker kommune;

2019-08-15.

Fuglestad, Unni ; Birkedal, Inga Kjerstin

(2019)

Desentralisert ordning for kompetanseutvikling og partnerskap mellom Nordreisa og Lesesenteret. Inn i LK20.

Fagdag for Nordreisa kommune;

2019-11-19.

Berge, Ingeborg Margrete; Fuglestad, Unni ; Alfsvåg, Trude

(2018)

"Å lese for å lære i fag": Oppstartsamlinger, Språkløyper 2018.

Oppstartsamlinger Språkløyper;

2018-04-10 - 2018-04-26.

Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord; Rønneberg, Vibeke

(2018)

Hvordan kan vi støtte elevenes leseutvikling i alle fag?.

Fagdag for friskolene i Rogaland, DEKOM;

2018-01-02.

Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord; Rønneberg, Vibeke

(2018)

Å planlegge undervisning. Læreplanforståelse, planleggingspraksiser og Leseplanleggeren som planleggingsverktøy..

Fagdag for friskolene i Rogaland, DEKOM;

2018-08-14.

Fuglestad, Unni

(2018)

Profesjonsfellesskap, praksisutvikling og god leseopplæring.

Skoleledersamling, Oslo kommune område B;

2018-06-27.

Fuglestad, Unni

(2018)

Språkløyper som støtte i vidare FYR-arbeid lokalt.

FYR-konferanse;

2018-12-03.

Fuglestad, Unni ; Berge, Ingeborg Margrete

(2018)

Lesestrategier i alle fag - middel, ikke mål.

Skolemøtet for Rogaland;

2018-11-16.

Fuglestad, Unni

(2018)

Arbeid med Språkløyper i Strand kommune.

Dialogmøte for barnehagesektoren;

2018-02-07.

Fuglestad, Unni

(2018)

Å samarbeide om elevers språk, lesing og skriving - med Språkløyper som verktøy.

Oppstartsamlinger, Språkløyper;

2018-04-10 - 2018-04-24.

Fuglestad, Unni ; Birkedal, Inga Kjerstin; Sandø, Heidi

(2018)

Å samarbeide om barn og elevers språk, lesing og skriving - med Språkløyper som verktøy.

Språkkommunesamling 1, pulje 3;

2018-06-06 - 2018-06-07.

Fuglestad, Unni

(2018)

Introduksjon til pulje 3, Lesesenterets og Skrivesenterets rolle i språkkommunearbeidet.

Språkkommunesamling 1, pulje 3;

2018-06-06 - 2018-06-07.

Fuglestad, Unni ; Myran, Iris Hansson; Sandø, Heidi

(2018)

Språkarbeid i barnehage og skole.

Språkkommunesamling 1, pulje 3;

2018-06-06 - 2018-06-07.

Fuglestad, Unni ; Gjestsen, Åse Kathrine; Birkedal, Inga Kjerstin

(2018)

Språkkommunearbeid - for eier, leder og PPT.

Språkkommunesamling 2, pulje 3;

2018-11-07 - 2018-11-08.

Fuglestad, Unni

(2018)

Lærende møter - vegen vidare .

Språkkommunesamling 2, pulje 3;

2018-11-07 - 2018-11-08.

Fuglestad, Unni ; Alfsvåg, Trude; Angvik, Stine Aarønes

(2018)

Språkløyper som verktøy i språkarbeidet på mellom- og ungdomstrinn.

Språkkommunesamling 3, pulje 2;

2018-03-20 - 2018-03-21.

Fuglestad, Unni ; Myran, Iris Hansson; Sandø, Heidi

(2018)

Språkarbeid i barnehage og skule.

Språkkommunesamling 3, pulje 2;

2018-03-20 - 2018-03-21.

Fuglestad, Unni

(2018)

Veien videre - bærekraft i språkkommunearbeidet: den utforskende og reflekterende samtalen..

Språkkommunesamling 4, pulje 2;

2018-10-23 - 2018-10-24.

Fuglestad, Unni ; Birkedal, Inga Kjerstin

(2018)

Planleggingsdag for Kviteseid: utvikling av profesjonelle læringsfellesskap, skoleutvikling og endring, å planlegge undervisning, elever som strever med lesing.

Fagdag for skolene i Kviteseid kommune;

2018-08-15.

Birkedal, Inga Kjerstin; Billington, Mary Genevieve; Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord; Mossige, Margunn

(2017)

Modeller og Modaliteter; muligheter og utfordringer ved utforming av nettbasert kompetanseutvikling.

Skriv/Les konferansen ;

2017-05-09 - 2017-05-11.

Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord

(2017)

Lærerens betydning for norske elevers resultater - hva forteller PIRLS 2016?.

Pirlskonferanse 2017;

2017-12-06 - .

Fuglestad, Unni

(2017)

Språkløyper – lærende fellesskap og praksisutvikling innen lesing og skriving ved bruk av online faglige utviklingsressurser.

Utdanningskonferansen 2017;

2017-02-08.

Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord

(2017)

Undervisningsplanlegging og lesing.

Ressurslærarsamling pulje 4, Ungdomstrinn i utvikling;

2017-03-20 - 2017-03-28.

Fuglestad, Unni

(2017)

Språkløyper – et løft for språk, lesing og skriving.

Statpedkonferansen 2017;

2017-03-22.

Fuglestad, Unni

(2017)

Språkløyper - hva og hvordan?.

Oppstartsamlinger Språkløyper, ungdomstrinn og videregående;

2017-04-19 - 2017-05-05.

Fuglestad, Unni

(2017)

Kva er Språkløyper og språkkommunar?.

Fagdagar for Nordfjordregionen;

2017-08-15 - 2017-08-16.

Fuglestad, Unni ; Birkedal, Inga Kjerstin

(2017)

Hva med guttene....

Utviklingsseminar Strand;

2017-10-05.

Fuglestad, Unni

(2017)

Hva sier de nye styringsdokumentene om profesjonsutvikling?.

Ressurspersonsamling for Språkkommuner, samling 3 pulje 1;

2017-10-31 - 2017-11-01.

Fuglestad, Unni

(2017)

God lese- og skriveplanlegging.

Ressurspersonsamling for Språkkommuner, samling 3 pulje 1;

2017-10-31 - 2017-11-01.

Fuglestad, Unni ; Myran, Iris Hansson

(2017)

Å samarbeide om barn og elevers språk, lesing og skriving - med Språkløyper som verktøy.

Samling 2 for språkkommuner i pulje 2;

2017-11-08 - 2017-11-09.

Fuglestad, Unni ; Borgersen, Anne

(2017)

Fagfornyelse, profesjonsfellesskap og skoleutvikling.

Samling 2 for språkkommuner i pulje 2;

2017-11-08 - 2017-11-09.

Fuglestad, Unni

(2017)

Språkløyper som lokal kompetanseutvikling.

FYR-konferanse for lærere i vgs;

2017-12-04.

Fuglestad, Unni

(2017)

Språkarbeid i Fjell.

Dialogmøte i Fjell;

2017-11-13 - 2021-11-13.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

(2017)

Hva styrer læreres beslutninger når de planlegger for fagspesifikk lesing og skriving?.

Seminar med forskargruppa: Nye literacypraksisar.;

2017-12-20 - 2017-12-21.

Fuglestad, Unni

(2017)

Literacy i samfunnsfaga. God planlegging av lesing, skriving og munnlegheit i samfunnsfaga..

Studiesamling, lesing og skriving som grunnleggjande ferdigheit (8-13);

2017-01-31.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

(2016)

Pedagogisk bruk av nasjonale prøver i lesing.

Ressurslærersamling Ungdomstrinn i utvikling;

2016-01-12 - 2016-01-13.

Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord

(2016)

Pedagogisk bruk av nasjonale prøver i lesing.

Ressurslærarsamling, Ungdomstrinn i utvikling;

2016-01-19 - 2016-01-20.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

(2016)

Undervisningsplanlegging og lesing.

Ressurslærersamling pulje 3;

2016-03-14 - 2016-03-15.

Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord

(2016)

Undervisningsplanlegging og lesing.

Ressurslærarsamling pulje 3, Ungdomstrinn i utvikling;

2016-04-05 - 2016-04-06.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni ; Nielsen, Ingrid

(2016)

Satsingsområdet lesing.

Samling for UH Ungdomstrinn i utvikling;

2016-03-30.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

(2016)

Lesing som grunnleggende ferdighet.

Ressurslærersamling pulje 4;

2016-09-05 - 2016-09-06.

Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord

(2016)

Lesing som grunnleggende ferdighet.

Ressurslærarsamling pulje 4, Ungdomstrinn i utvikling;

2016-09-12 - 2016-09-13.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

(2016)

Leseplanleggeren og dybdelæring.

Sentersamling;

2016-05-14 - 2016-05-15.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

(2016)

Lesing som grunnleggende ferdighet.

Skoleledersamling Ungdomstrinn i utvikling;

2016-09-28.

Fuglestad, Unni ; Alfsvåg, Trude

(2016)

Lesing som grunnleggende ferdighet.

Skuleleiarsamling pulje 4, Ungdomstrinn i utvikling;

2016-10-05.

Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord

(2016)

Lesing som grunnleggende ferdighet.

Skuleleiarsamling pulje 4, Ungdomstrinn i utvikling;

2016-10-20.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

(2016)

Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.

Ressurslærersamling pulje 4;

2016-10-31 - 2016-11-01.

Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord

(2016)

Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.

Ressurslærarsamling pulje 4, Ungdomstrinn i utvikling;

2016-11-07 - 2016-11-08.

Fuglestad, Unni

(2016)

Lesing som grunnleggjande ferdigheit.

Samling for lærarar og leiarar i vaksenopplæringa ;

2016-11-02.

Fuglestad, Unni ; Lønnum, Marthe

(2016)

God lese- og skriveopplæring i Drammen.

Fagdag for Drammen kommune;

2016-10-19.

Fuglestad, Unni

(2016)

Hvordan lykkes med Språkløyper? - planlegging, organisering og arbeid på egen skole.

Oppstartsamlinger Språkløyper;

2016-04-22 - 2016-05-03.

Fuglestad, Unni

(2016)

God leseopplæring.

Oppstartsamlinger Språkløyper;

2016-04-22 - 2016-04-26.

Fuglestad, Unni

(2016)

Introduksjon til Språkløyper, Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving 2016-2019.

Oppstartsamlinger Språkløyper;

2016-05-03.

Fuglestad, Unni

(2016)

Leder og eiers rolle i Språkløyper.

Lederforum for oppvekst og opplæring i Vestfold;

2016-05-12.

Fuglestad, Unni ; Sædberg, Leif Tore

(2016)

Derfor er Språkløyper nyttig i ungdomsskule og vidaregåande.

Fuglestad, Unni ; Berge, Ingeborg Margrete; Sædberg, Leif Tore

(2016)

Å jobba med læringsutvikling er ingen quick fix, men er nyttig på lang sikt.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni Synnøve

(2015)

Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.

Ressurslærersamling Pulje 2, Ungdomstrinn i utvikling;

2015-03-11.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni Synnøve

(2015)

Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.

Ressurslærersamling Pulje 2, Ungdomstrinn i utvikling;

2015-03-18.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni Synnøve

(2015)

Pedagogisk bruk av nasjonale prøver.

Ressurslærersamling Pulje 2, Ungdomstrinn i utvikling;

2015-03-25.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni Synnøve

(2015)

Lesing som grunnleggende ferdighet.

Skolebasert kompetanseutvikling;

2015-09-21 - 2015-09-22.

Fuglestad, Unni Synnøve; Hoem, Toril Frafjord

(2015)

Lesing som grunnleggende ferdighet.

Skolebasert kompetanseutvikling;

2015-09-09 - 2015-09-10.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni Synnøve

(2015)

Lesing som grunnleggende ferdighet.

Samling for skoleeiere og skoleledere i Ungdomstrinnssatsingen;

2015-09-07 - 2015-09-08.

Fuglestad, Unni Synnøve; Hoem, Toril Frafjord

(2015)

Lesing som grunnleggende ferdighet.

Samling for skoleieere og skoleledere i Ungdomstrinn i utvikling;

2015-10-05.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni Synnøve; Nielsen, Ingrid

(2015)

Satsingsområde LESING.

Nettverkssamling Ungdomstrinn i utvikling;

2015-09-24 - 2015-09-25.

Fuglestad, Unni Synnøve; Hoem, Toril Frafjord

(2015)

Lesing som grunnleggende ferdighet.

Samling for skoleieere og skoleledere i Ungdomstrinn i utvikling;

2015-10-08 - 2015-10-09.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni Synnøve

(2015)

Helhetlig undervisningsplanlegging der elevene får bruke det de har lest på fagrelevante måter.

Ressurslærersamling 3 Pulje 2, Ungdomstrinn i utvikling;

2015-10-20 - 2015-10-21.

Fuglestad, Unni Synnøve; Hoem, Toril Frafjord

(2015)

Helhetlig undervisningsplanlegging der elevene får bruke det de har lest på fagrelevante måter..

Ressurslærersamling Ungdomstrinn i utvikling, pulje 2;

2015-10-27 - 2015-10-28.

Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni Synnøve

(2015)

Kva er god leseopplæring?.

Lesing 1;

2015-09-03.

Fuglestad, Unni Synnøve

(2015)

Språkløyper som skolebasert kompetanseutvikling.

Lansering av Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving. Barneskole;

2015-10-29.

Fuglestad, Unni Synnøve

(2015)

Språkløyper som skolebasert kompetanseutvikling.

Lansering av Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving. Ungdomsskole og videregående.;

2015-10-30.

Fuglestad, Unni

(2015)

Å lesa i samfunnskunnskap.

UDIR - Ungdomsskole i Utvikling.

Fuglestad, Unni ; Myran, Iris Hansson

(2015)

Støtte til språkkommuner fra Lesesenteret og Skrivesenteret.

Språkkommuner samling 1 pulje 2;

2015-05-15.

Kunstnerisk produksjon

Fuglestad, Unni ; Hoem, Toril Frafjord

(2022)

Undervisningsplanlegging med DigUp. Planleggingsdag med Lesesenteret..

Berge, Ingeborg Margrete; Fuglestad, Unni ; Toft, Trond Egil

(2019)

"God leseopplæring: Undervegs i lesinga".

Berge, Ingeborg Margrete; Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni

(2019)

Undervisningsplanlegging, Språkløyper.

Fuglestad, Unni

(2019)

Å utvikla tekstkompetanse (fagtekst).

Fuglestad, Unni ; Toft, Trond Egil

(2019)

Oppgåver som kan støtte utvikling av tekstkompetanse (plakat).

Fuglestad, Unni ; Angvik, Stine Aarønes; Alfsvåg, Trude; Staurseth, Hanne Egenæs; Mørk, Peter

(2019)

Lesing, skriving og munnlegheit i samfunnsfaga. (Kompetanseutviklingspakke i fagspesifikk lesing og skriving for ungdomstrinn og vidergående).

Fuglestad, Unni

(2019)

Korleis kan leseplanleggjaren brukast som eit didaktisk verktøy i undervisningsplanlegginga?.

Fuglestad, Unni

(2019)

God leseopplæring med gode (lese)lærarar.

Angvik, Stine Aarønes; Alfsvåg, Trude; Fuglestad, Unni ; Staurseth, Hanne Egenæs; Mørk, Peter; Skartveit, Bente Stausland

(2018)

Lesing, skriving og munnlegheit i samfunnsfaga. Pakke i Språkløyper..

Berge, Ingeborg Margrete; Fuglestad, Unni

(2017)

"Fellestrekk ved leseopplæringa til dyktige lærarar.".

Berge, Ingeborg Margrete; Fuglestad, Unni

(2017)

"Elevstemmer om engasjement" (God leseopplæring).

Fuglestad, Unni

(2017)

Kjenneteikn på ein god lesar (God leseopplæring).

Berge, Ingeborg Margrete; Fuglestad, Unni ; Filbrandt, Elisabeth Rege; Karlsen, Anne Mette Færøyvik; Rongved, Elisabeth

(2016)

"Den viktige tilgangen til språket" - Språkløyper.

Berge, Ingeborg Margrete; Njå, Morten; Hoem, Toril Frafjord; Fuglestad, Unni ; Aasen, Marit; Mørk, Peter; Lorentzen, Vibeke; Kringstad, Trude; Lønnum, Marthe

(2016)

Å være lese- og skrivelærer - Introduksjonspakke i Språkløyper.no.