I den dynamiske ledelsen er det å ta informerte og strategiske beslutninger nøkkelen til å drive suksess. "Strategic Decision Making" tilbyr en omfattende utforskning av kjernebedriftsøkonomiske prinsipper og deres praktiske anvendelse.
10
Master
Samlingsbasert med mulighet til å følge undervisning på Zoom.
Engelsk
Vår 2025
20.01.2025
NOK 23000 + semesteravgift+ pensum Påmeldings- og betalingsvilkår
"This course teaches you how to leverage strategic decision-making methods to maximize productivity and expand growth opportunities, using AI and Excel tools for practical application and hands-on practice."
Kursinnhold
Dette kurset er en del av det norske programmet Executive MBA. Kursene undervises hovedsakelig på norsk. I dette kurset vil du lære å bruke verktøy som Excel og ChatGPT for å modellere og analysere disse beslutningene, og hjelpe deg med å gå fra intuisjon til modellbasert beslutningstaking. Gjennom engasjerende casestudier og praktiske øvelser får du praktisk erfaring uten å trenge forkunnskaper innen koding, dataanalyse eller avansert matematikk. Forbered deg på å forbedre dine beslutningsferdigheter med praktiske verktøy og innsikt, slik at du kan takle komplekse forretningsutfordringer effektivt.
Dette kurset vil guide deg gjennom viktige beslutninger som målmarkedsvalg, produktfunksjonsbestemmelse, prisstrategier, effektiv markedskommunikasjon og organisasjonsdesign.
- Markedsprognoser: Teknikker for å forutsi markedsetterspørsel og avgrense strategiske planer.
- Konkurranseanalyse: Identifisere konkurrenter og differensiere tilbud.
- Prisstrategier: Utvikle effektive prismodeller for ulike kundesegmenter.
- Annonsetildeling: Optimalisering av markedsføringsbudsjetter for best mulig avkastning.
- Ta-eller-kjøp-beslutninger: Vurdere om det skal produseres internt eller outsource.
- Organisasjonsdesign: Skape effektive strukturer og insentivsystemer.
- Effektiv markedskommunikasjon: Strategier for å forbedre merkevareposisjonering og engasjement.
Du kan lese mer om kurset her: Strategic Decision Making E-MBA130 | University of Stavanger (uis.no)
Foreleser
Avd. for innovasjon, led. og mark.føring