Fredag 12. januar 2024 disputerer Cecilie Evertsen for sin doktorgrad. Hun har undersøkt hvordan norske fagpersoner i barnehagesektoren opplever det å bruke observasjonsverktøyet CLASS.

Fredag 12. januar 2024 kl. 10:00 vil Cecilie Evertsen, ph.d.-kandidat ved Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora, disputere for graden Philosophiae doctor ved Universitetet i Stavanger.
Cecilie Evertsen vil forsvare avhandlingen:
«Exploring professionals’ perceptions of a districtwide implementation of a CLASS-related intervention in the Norwegian Early Childhood Education and Care System.»
Avhandlingen finner du elektronisk tilgjengelig her
Det blir prøveforelesning og disputas i Arne Rettedals hus, rom AR V-101, fra kl. 10.00. Alle interesserte er velkommen til å følge disputasen i AR-hus.
Les også: Bruk av CLASS i barnehagen førte til økt samspillskvalitet
Bedømmelseskomiteen består av:
- Docent Sofia Frankenberg, Stockholms universitet, Sverige
- Førsteamanuensis Merete Aasheim, RKBU Nord, Universitetet i Tromsø – Norges arktiske universitet
- Førsteamanuensis Johannes Nilsson Finne, Læringsmiljøsenteret, UiS
- Hovedveileder: Professor Ingunn Størksen, Læringsmiljøsenteret, UiS
Medveiledere: Professor Natalia Kucirkova og førsteamanuensis Kjersti Balle Tharaldsen, Læringsmiljøsenteret, UiS - Leder av disputasen: Dag Jostein Nordaker, senterleder ved Nasjonalt senter for læringsmiljø og