Masteroppgaven vil gi deg mulighet til fordyping i et tema du er spesielt interessert i. Her kan du kombinere relevant arbeidserfaring med designdrevet faglig innsikt i en reell problemstilling relatert til ledelse, transformasjon og nyskaping.
30
Mastergrad
Metodeseminar, veiledning og selvstudium
2
TBA
TBA
60.000,- + semesteravgift
I arbeidet med masteroppgaven kan du sette søkelys på én transformasjons- eller nyskapingsprosess, og gjerne en problemstilling du står i på jobb. Her har du mulighet for å gjøre en forskjell!
Innhold
Masteroppgaven er et obligatorisk emne i Master i transformasjon og nyskaping, og skal være et uttrykk for kandidatens evne til å kombinere relevant arbeidserfaring med designdrevet faglig innsikt i en reell problemstilling relatert til ledelse, transformasjon, og nyskaping.
Emnet innebærer en fordypning i et tema med basis i praktisk problemstilling. Kandidater velger selv hvilke transformasjon- eller nyskapingsprosesser de ønsker å fordype seg i. Oppgaven kan være teoretisk eller av mer praktisk natur. Det forventes at det anvendes en vitenskapelig tilnærming som viser forståelse, refleksjon, og modning.
Som med alle emner som inngår i master i transformasjon og nyskaping bygger masteroppgaven på designprosessen oppdag - definer - utvikle - lever (double diamond), og en inkluderende forståelse av ledelse som tilretteleggingen av og levering på formål, justering, og forpliktelse (DAC ontologien)
Med forbehold om endringer.
Om professor Trude Furunes
Trude Furunes er professor i ledelse og en del av teamet som har utviklet masterprogrammet i transformasjon og nyskaping. Hun er opptatt av at universitetet utvikler utdanningstilbud som er interessante for kandidater som er i jobb.
Trude er sjefsredaktør for Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, instituttleder ved Norsk hotellhøgskole ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet ved UiS og tilknyttet UNESCO Chair i Ledelse, Nyskaping og Fremtidskyndighet.